Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz w123 230E ja w123 240D wagon 1982- randoA
#1
Tervitused!
Kaua seedisin, kas teha teema siia või mitte.Lõpuks siis jõudsin otsusele et ikka võiks ju teha Tongue

Lugu mersust nimega Aksel
(nime pani autole eelmine omanik)

Mersuomanik sai minust sügisel, suhteliselt läbi pimeda võimaluse.Pikemat aega rääkis vennas et toob omale w123 kerega ülikorraliku Mercedes-Benz.Aastad möödusid aga mersut ei paistnud mitte kuskilt.Ühel lörtsisel sügise nädalavahetusel peretuttavate juures olles võtsin tolle auto teema taas päevakorda.Kuna auto kuulus naissugupoolele siis rääkisin temaga.Auto pidi olema endiselt alles, kuivad garaažis, kuid seda taheti koos garaažiga ära osta.Õnn, et jõudsin ette.Leppisime kokku, et nädala lõpus lähen autole järgi.
Oli samamoodi lörtsine reede hommikupoolik, kui ühe sõbraga võtsime ette reisi Tallinna poole.Kõigepealt sai ära viidud meeletu kogus alumiiniumi Kuusakoskisse ja siis mindud mersut vaatama.Omanikud peale võetud, liikusime garaazi poole.Uksed vajusid lahti....ja see oli armastus esimesest silmapilgust-kuldne 82a w123 Mercedes-Benz, 2.3 K-jetronic pritsega, väga korraliku kere ja salongiga
esialgne pilt oli selline :
[Pilt: 01054266933d59e.jpg]

Vaatasin üle õli, kallasin peale 1.5 liitrit tosooli ja panin peale värske aku.Sõrmed ristis istusin roolitaha käivitama.Mootor tegi poolteist pööret ja 3 aastat puhanud Mercedes-Benz kärgatas elule.Mootor käis ühtlaselt, kõrval oli megahea kuulata.Vaikselt ajasin garaazist välja.Sõber asus rehve pumpama, mina perenaise lahkel loal garaaži riiuleid revideerima et omale vajalikku kaasa korjata.
selline siis ta oli, kui garaazist välja saime:
[Pilt: 010542721934f9b.jpg]

Juppe sai korjatud kokku hulgim, Mercedes-Benz enda pagasnik oli silmini täis ja samuti ka volvo, millega linna sõitsime.suuremad osad, nagu veljed, poritiivad jäävad järgmiseks korraks.Ei mahtunud peale enam.
Tegime lähedal asuvas tanklas peale kindlustuse ja võtsime ette kodutee, mille auto läbis eeskujulikult.Kergeid probleeme oli soojendusega, keskmiste puhurite luuk ei sulgenud külma õhuvoolu ning salong ei läinud soojaks.
Jõudsime lõpuks koju:
[Pilt: 01054266974e922.jpg]

Hinna suhtes niipalju, et ostsin ma ta suhteliselt kommirahaga.Omanikud olid vägagi teadlikud auto väärtusest, aga soovisid väga et auto jääks tuttavate inimeste kätte, siis andsid ära väga väga hea hinnaga.

praeguseks hetkeks olen autot korrastanud vabadel hetkeldel ja finantsi olemasolul.Olen korda teinud soojenduse ja selle paneeli, mille kinnitused olid katki.
Purunenud ja väga räsitud radikas on vahetatud uue vastu.
pindmistele roostekohtadele kantud peale roostemuundur.
Põlema pandud lähi ja udutuled

Kere suhtes peaks mainima, et tegu on üle ootuste korraliku isenduga.Jah, kahjuks on seda kunagi keevitanud üks külasepp, tehtud töö oli väga porno, 20x20 paik pandud tagaistujate põrandale, uksepoole serva.Paik oli lastud kinni 5 punktiga, määritud kokku mingi silikooniga ja loodetud et peab.SÕites lahmas sealt vett salongi nii mis kole.
Keevitasin selle kenasti üle, roostemuundur, krunt ja värv ning peale mastiks.Arvan, et sai hea.
Oleks vaja vahetada veel summuti keskmine pütt, muretseda uus käigukangi kott, tahaks väga saada alla originaal valuveljed ning kindluse mõttes pean vaatama üle ka pidurid, kas klotse veel on jne.

Kui kellegil pakkuda summutit, käigukangi kotti või valuvelgi, siis oleksin huvitatud.

Rohkem pilte kahjuks hetkel pole, kui ülevaatus peal ja sõiduk tänavalegaalne, teen uued pildid kah Tongue

Tahaksin väga lüüa kaasa ka selleaastasel mersuklubi üritusel.

Parimat,
Rando
Vasta
#2
Kena liikur.

Kuidas on tulemüüri nurga seisukord akualuse ja pidurivõimedi juures? Sinna ei näe, kuid vesi teeb kõvasti kurja.

Muretuid kilomeetreid.

Originaal 14" valuvelgi liigub päris tihti, jälgi turuplatsi.

Vasta
#3
http://www.okidoki.ee/item/2963781/
Vasta
#4
Kuna soojenduse korrastamisel oli armatuur lahti siis sain natuke tutvuda ka nurga olukorraga seestpoolt.Ei leidnud sealt küll roostet, isegi mitte pindmist.
Pindmist roostet see-eest leidub piisavalt: pidurivõimu all on üks suurem larakas, kapotiall, iluvõre vahetus läheduses leidub samuti ning üksikuid täppe ka kerel ning tiivaäärtel.

Tuttav, ka mersuomanik, rääkis et kui juba rooste küljes siis see läheb krõbinal edasi.On selles jutus tõtt?
Kui auto on 32 aastat vana ja roostet pole märkimisväärselt, siis miks peaks seda tekkima ka ühe suve jooksul, mil temaga liiklen?
Järgmine talv oli plaan pühendada ennast kere värviparandustele.

Mercedes-Benz olukorra määravaks teguriks on ilmselt ka see, et autoga liiguti vaid suveperioodil, a'la 4-5 kuud aastas ning talvel on seisnud garaazis.Perenaine teadis rääkida et olude sunnil seisis ka 1 talve õues.
Kindlalaekast leidsin kenasti kõik tehaseraamatu, kasutusjuhendi, hooldusraamatu, kõik tehtud tööde tsekid, tehniliste ülevaaatuste paberid jm säärase.
Vasta
#5
(27-03-2014, 09:55 AM)randoA Kirjutas: ...
Tuttav, ka mersuomanik, rääkis et kui juba rooste küljes siis see läheb krõbinal edasi.On selles jutus tõtt?
...

Ikka on omajagu. Kui tuletada meelde koolikeemiat, siis terases sisalduv raud on üsna lits element, astudes rõõmsasti vahekorda hapnikuga. Kui värvi turvamas pole, käib kepp rõõmuga edasi...Crybaby

Suvega ei juhtu midagi, talvine sool on Viagra eest.
Vasta
#6
Noh, talvel ei ole auto siiani sõitnud ega sõida ka edaspidi.sellest vist ka hea säilivus.

Jah, tollel okidoki lingil olevaid velgi olen isegi vahtinud, täna helistasin, omanikuks venelane.mina oma algelise vene keelega sain teada et alles, aga ei saanid aru millal ja luhu järgi võib/saab minna...seega veits nõme olukord.
Vasta
#7
Nii, aega läks aga asja sai.Mercedes-Benz on nüüd tänavalegaalne!!!
kindlustuse tegin peale, 6ks kuuks et oleks suvi hooleta...maksin verist raha küll, aga mis teha, noore autojuhi asi, koefitsent laes.
probleeme on olnud omajagu:
radika ma vahetasin veebruaris, pidi olema kasutatud kuid korralik.Korralik ei olnud, lödises läbi nagu mahlakask.Loobusin selle vana juraga mängimisest ning tellisin Avaldist uue, maksin 85 euri ja sain korrraliku asja, kõik probleemid seoses radikaga on kadunud ja silmal viisakas kah vaadata, ikkagist uus ja läikiv Big Grin
Ülevaatus läks suhteliselt valutult, isegi väga valutult, natuke iriseti ühe šarniiri kallal mis otsa hakkab saama, peab teise ära vahetama, juba kõrvaga ka kuulda et klobiseb.
On olnud mitmeid anomaaliaid elektriga, enamasti tulnud sellest et kaitsmed on oksüdeerunud.Palju paanikat põhjustas teadmata põhjusel suunatulede kadu, mis oli puhtalt mu enda hajameelsus.Unustasin käigukangi kotti pannes ohutulede pistiku lahti ja sellest piisas...
Esimene pikem sõit on ka tehtud, oma 100km, sõidab kui muiste ja peab tunnistama et kuradima uhke on ikka liikuda Big Grin
pestud autost paar pildikest ka:

[Pilt: 0106047909fd5b9.jpg]
[Pilt: 01060479112fedb.jpg]
[Pilt: 01060479152c800.jpg]
[Pilt: 01060479174fe74.jpg]
[Pilt: 0106047919460cf.jpg]

Summuti keevitasin ka ära, kuid esiots on ikka suhteliselt mäda sumpsil, seega tellin uue summuti jooksu ja läheb kõik uus.Väiksemaid heakorra töid on veel teha, aga üldjoontes: SÕIDAME!
Vasta
#8
Paistab sile, kas sellel vedruistmed? see teeb olemise eriti mõnusaks Eusa_angel
Need originaal kilbid on ka väga sehfid, kas ongi vaja valuvelge?

5+
Vasta
#9
tuleb tunnistada, et ongi sile.Muidugi iluvigu leiab kui minna nüüd väga otsima, aga ei midagi hullu.

istmete kohapealt ei oska kommenteerida, aga väga sellised pehmed on küll, et istud peale siis ikka vajud.
Valuvelje mõttest suutsin juba loobuda, kilbid läigivad päikese käes nii kenasti et hakkasid kohe väga meeldima.Kuid üle peaks nad värvima.
Vasta
#10
On ikka vedruistmed jah. Tagaiste on eriti mõnus diivan Thumbsup
E55 AMG
Vasta
#11
Ilus värvThumbsup Mis värvi sisu ja sisust pilte?
Vasta
#12
Tagaistmel pole võimalust olnud istuda veel Big Grin

Värv on tõesti kena, sisu on helebeež ning pildid on ka tulekul
Vasta
#13
Reedel käisin mersule Tallinnat näitamas, ilm oli superilus ning mõnusalt soe, seega otsustasin minna Mercedes-Benz'ga tiirule.Ilusate ilmadega on hulgaliselt ilmunud liiklusesse hobiautosid, laupäeval nägin ühte kuldset vanemat mersut ja mitmeid ameeriklasi, venelasi ja muid lahedaid liikureid, seda on meeldiv näha.Ka enda liikuriga seigeldes on inimeste tähelepanu garanteeritud.
Täna aga uurisin siis rehvimajandust.Teadsin küll, et vanad on hirmus nahad, aga täna uurisin lähemalt, ja pehmelt öeldes hakkas hirm...pragusid täis siledad lamellid mis on vist eelmisest sajandist pärit...

Aga siinkohal tahaks natuke targemate abi.All on praegu taga 185/70 R14 ja ees on 175/80 R14
kuid tehaseraamat ütleb mulle rehvimõõduks 195/70 R14
ega too koopasse hakka käima?Ehk oskaks keegi soovitada mis oleks sinna asine alla panna mõõdu poolest.
Kui see mängib ka mingit rolli, siis spido näitab hetkel 10km rohkem, st 100ga sõites on 90

PS:vabandan, sisust pole ikka pilte...
Vasta
#14
Sellisele klassikule tasuks kindlasti panna originaalmööt ehk 195/70 R14 kuna annab isikupära tänapäeva laiade rehvide seas. Need ei tohiks vist pea midagi maksta.

Kui pole karmilt madaldatud ja amordid/vedrud korras siis ei käi küll kuskile vastu.
Vasta
#15
Kas tõesti pakub tehaseraamat ka sellele mootorile 195 laiusega rehvi? Seniteadaolevalt oli väikese mootoriga autodel tehasemõõduks kas 185/70R14 või 175R14. Suuremad tulid koos kolmeliitrise diisli või kakskomakaheksaga.

195/70R14 ei hakka vastu käima, kui vedrustust pole lõigatud või need täiesti ära vajunud pole. Pildi järgi nagu poleks...

Paraku on 195/70R14 ebastandardne mõõt ja selle eest küsitakse vastavat hinda.Crybaby Hea hinnaga liigub 185/65R14, kuid nood jäävad liiga rihmaks ja ostes peab jälgima kaaluindeksit. Aga headel teedel saab ka nendega hakkama.

Sama (tegelikult küll 6 mm suurema) läbimõõduga on hetke enimlevinud rehv mõõduga 195/65R15. Tõsi, 123 originaalvelgi 15" leida on keeruline...
Vasta
#16
Tehaseraamat pakkus 230le jah toda 195/70 mõõtu
Ma üritan uurIda kas ja mis need maksavad.
Vasta
#17
Kui mu mälu mind ei peta, siis minu 2 liitrisel bensiinimootoriga autol on all mõõt 175/80R14. Auto veel talvekorteris, ei saa järgi vaadata.
Vasta
#18
jah, raamat pakkus samuti 200le 175/80 R14

Täna selgus ,et rehvi tükihinnaks on 56 euri ning tuleb tellida, see on juba miskine omahind mis isa kuskilt välja ajas.
Ega muud üle ei jää kui tellin ära, sest nende nahkadega enam liikuda ei julge.
Vasta
#19
Õige suhtumine: kui juba tellida, siis õiged.Eusa_angel

Mihandsed sõõrid tellisid? Tootja, mudel?
Vasta
#20
Usaldasin rehvide tellimise isale, ta pidi täna tegelema sellega.Tootjaks oli Barum aga mudelit ei mäleta enam.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,328 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,906 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,456 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,227 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,873 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 10 1,701 22-05-2024, 04:01 PM
Viimane postitus: Lexuz
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 634 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,571 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 13,976 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,869 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne