Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
24-06-2013, 03:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-10-2017, 12:06 AM ja muutjaks oli erx000.)
Täpsemalt tegu 1994a 220d Elegancega, ostsin ta juba eelmisel talvel aga aja ja ruumi puuduse tõttu seisis siiani ja ootas oma aega. Algselt oli plaanis kutsikas osta aga kuna enamusel kered mädad ja sattus ette normaalse hinnaga kergelt avariiline W202 siis ei olnudki vaja pikalt mõelda. Rooste poolest on kere üsna viisakas, uste servadel ja tagaluugil väheke kobrutab aga karbid ja põhi on kenad, seekord vist keevitama ei peagi. Mootor käib kenasti, hiljuti olevat kõik pumba tihendid ära vahetatud. Hetkel nina sirgeks aetud, vaja veel stange ja kapott ära värvida, uus esiklaas, tellitud ports piduri- ja veermikudetaile. Ees on üks stabilisaatori kerekinnitus pooleks ja tagumised suportid on seismisega kinni jäänud. Pärast taustauuringut selgus ka katusel oleva lisaantenni olemasolu põhjus, nimelt on autoga 4a taksot sõidetud. 2005a esmasel ülevaatusel on läbisõiduks olnud 114k km, praeguseks on see 336k peale tiksunud, kas on tõesti suudetud nii väikse läbisõiduga isend leida või on juba enne "märgi maha jätmist" näitu korrigeeritud, ei oska öelda. Kuna autol läheb lähiajal enamus käiguosa nagunii vahetusse, siis ei ole see ka eriti oluline.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Esimene ports juppe olemas, milleks tagumistel suporti silindritel vastu klotse puutuv pind astmega on? Pole enne sellist veidrat lahendust kohanud.
Postitused: 1,361
Teemad: 157
Liitus: Apr 2012
Maine:
2
Auto on kena värvi, ja see beež sisu on minu lemmik sellel mudelil
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
20-08-2013, 11:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-04-2018, 08:37 PM ja muutjaks oli erx000.)
Värvil ja sisul ei ole tõesti viga, võrreldes enamuse värviliste plank classicutega. Esiklaas läks vahetusse, pidurid said täieliku uuenduse: 4x voolikud, kõik tagumised klotsid, üks piduritross, tagumiste suportite silindrid ja tihendid, kettad ja esimesed klotsid olid eelmise omaniku poolt juba vahetatud. Alvadist tellitud esistange pehmelt öeldes sarnanes originaalile, liistude augud olid 2cm nihkes ja tuli kõik uuesti puurida, pind krobeline, servad karvased, külgede siinid 2cm seespool, terve õhtu kulus selleks et stange oleks üldse paigaldatav. Iluvõre kinnituskõrvadest kukkusid originaalkruvid läbi, need sai õnneks vana iluvõre küljest, loomulikult pihutäis seibe et võre sirgelt ja õigel sügavusel istuks. Enda üllatuseks läks esimese korraga ülevaatuselt läbi, vot siis vana takso. Kellel huvi, siis 2,2 mootor läheb müüki.
Et teema väga igavaks ei kisuks, siis tegelikult oli algusest peale plaanis kasutada hoopiski OM606-e, nüüd kui kere ja veermik korras, võib asuda kapotialust kohendama. Ma ei tea kas eestis on keegi üldse 202 kerele OM606 peale tõstnud? Kuna ma kasutan 98a punnsilma mootorit, millel stabikas õlivanni taga, siis tekib kohe küsimus kas sobib W124 kerel kasutatud karteripõhi ja kas see omakorda w202 vahele istub. Ühesõnaga vana mootor tuleb maha tõsta, siis saab juba täpsemalt mõõta ja arvestada.
Ja OM606, mis peagi peale läheb.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Postitused: 569
Teemad: 103
Liitus: Jul 2012
Maine:
4
26-08-2013, 01:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-08-2013, 01:25 PM ja muutjaks oli kodutu.)
Väga huvitav projekt, jõudu ja jaksu.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
30-08-2013, 01:33 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-08-2013, 01:33 AM ja muutjaks oli erx000.)
Täna tõstsin kolmese prooviks peale, käpad läksid 2.2d omad ja nendega jäi mootor tulemüürist täpselt samale kaugusele, isegi kardaani pikkus sobib 1:1-le. Kõige suuremateks probleemideks on karteripõhi, millel ei ole stabilisaatori jaoks süvendit ja kardaani otsakinnitused on erinevate diameetritega. Oleks hea teada, kui pikk ja mis läbimõõduga leevenditega näiteks c280 kardaan on ja tõenäoliselt peab otsima ka c280 stabika ja w124 karteripõhja.
OM606 ja OM604 mootorikäpad
Kuna ostes oli stangetala kõver, siis oli mõistlik uus tala polditavaks teha, palju mugavam kapoti all toimetada.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
06-09-2013, 01:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2013, 01:01 PM ja muutjaks oli erx000.)
Oskab keegi öelda mis mudelite difrid W202 kerele veel sobivad ja kui palju erinevaid kinnitusi üldse on? Saan aru et on suure ja väikse korpusega difrid, aga kas nad sobivad sama sillatala külge või on seal ka erinevusti, sama asi veovõllide kinnituste ja laiustega. Hetkel on all w201 koodiga differ, 300td punnsilma difri kinnitused tunduvad samad aga differ on laiem.
Postitused: 160
Teemad: 15
Liitus: Jun 2011
Maine:
0
Mõnus, siin autol on peal see, mida ma tõsiselt enda oma peal taga igatsen. Diisel mootor.
Aga üldiselt paistab täiesti sile.
OSTAN Põllumaad ja Metsa ÜLE KOGU EESTI piiramatus koguses! Autode müük ja tellimine välismaalt. Lisaks autode hooldus, remont, pesula ja rehvivahetus! helista - 5255598
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Ära seda 70kw diislit küll igatse, lärmab ja edasi ei liigu, maanteel üle 3000 pöörde. Veidi siiski parem kui w124 55kw.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Postitused: 1,106
Teemad: 57
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Turbo ja kolle jäävad samad või plaan seal osakonnas ka muutusi teha?
Muidu vägev värk, masuudipressid hakkavad mulle aina rohkem meeldima!
Turbo
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Kasti juhtimiseks ostad eraldi juhtploki? Äge projekt
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
09-09-2013, 10:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2013, 11:02 PM ja muutjaks oli erx000.)
Esialgu jääb originaalturbo, sest enne tuleb kardaani- ja sillaosa valmis saada, kollektori tegemine on ka suurem ettevõtmine. Kasti juhtplokk oleks väga hea variant, aga 500.- ei raatsi esialgu selle eest välja käia, uurin kõigepealt muid variante. Kuna rahaliselt üritaks mõistuse piiresse jääda, siis ei saa kõike head järjest lubada. Kardaan ja differ võiks tulla C36 alt, aga neid saab ka vist ainult piiri tagant, kuna endal esimene tõsine kokkupuude MB-ga, siis ei tea veel täpselt mis juppe otsida. Pump on selle SEC-i pealt, tuli vähe soodsamalt kui oleks ise lasknud teha. https://www.facebook.com/media/set/?set=...586&type=3
Postitused: 411
Teemad: 43
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
(09-09-2013, 10:54 PM)erx000 Kirjutas: Esialgu jääb originaalturbo, sest enne tuleb kardaani- ja sillaosa valmis saada, kollektori tegemine on ka suurem ettevõtmine. Kasti juhtplokk oleks väga hea variant, aga 500.- ei raatsi esialgu selle eest välja käia, uurin kõigepealt muid variante. Kuna rahaliselt üritaks mõistuse piiresse jääda, siis ei saa kõike head järjest lubada. Kardaan ja differ võiks tulla C36 alt, aga neid saab ka vist ainult piiri tagant, kuna endal esimene tõsine kokkupuude MB-ga, siis ei tea veel täpselt mis juppe otsida. Pump on selle SEC-i pealt, tuli vähe soodsamalt kui oleks ise lasknud teha. https://www.facebook.com/media/set/?set=...586&type=3
Oleks pakkuda E55 amg differ (2.65:1) ülekandega, mis sobib sinu käigukastiga väga hästi kokku kuna om606-l peaks see sama olema originaalis.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
11-11-2013, 01:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2013, 01:52 AM ja muutjaks oli erx000.)
Projekt nii kaugel et auto sõidab, postituse lõpus räägin vähe pikemalt.
Varemalt jäi mainimata huvitav juhus, kuidas pärast viimaseid 2,2 mootoriga sõite auto garaasi ajasin ja ustest sisse veeredes kostus kõlks ja auto enam ei liikunud, pärast põgusat uurimist selgus et kardaan oli käigukasti küljest eraldunud. Väga väga õnnelik juhus et see maanteekiirusel ei juhtunud, kardaanitunneli järgi võib aimata et kunagi varem on see nii juhtunud.
Kuna minu andmete järgi pole 110mm poltide diameetriga kardaani w202 kerele olemas, siis esialgu kasutan E300td kardaani esimesest ja w202 tagumisest osast kokku keevitatud lahendust, praegu käigukasti küljes 110mm ja difri küljes 90mm flantsid. Piltidelt näha, et erinevus on üsna märkimisväärne, c36/43 ja clk430 peaksid kasutama vahepealset 100mm flantsi.
Jahutussüsteemi lõdvikud istusid üsna üks ühele, ainuke suurem erinevus on tagumises salongiringluse torus, om604-l läheb lõdvik otse plokikaane külge, om606-l on vahel pikem toru, tellisin om604 lühema toru ja oli ainult sisse koksamise vaev.
Kogu mootori juhtmestik, jätsin sisse eelsüüteküünalde, seieri ja ventilaatorite temperatuuriandurid, õlitaseme anduri ja igaks juhuks lisasin ka elektroolinisele tühikäigule juhtme aga tõenäoliselt seda vaja ei lähe kuna praegu hoidis pöördeid ilusti ka ilma selleta.
Käigukangihoovastik sai umbes 7cm lühem ja kombineeritud w202/w210 varrastest.
Üks suurematest probleemidest oli gaasipedaalile lahenduse leidmine, kuna eelnevalt oli mõlemal kerel elektrooniline pump ja OM606 turbovariandile mehaanilist hoovastikku pole olemas, siis tuli see nullist ise valmistada. Kasutasin om604 ja om602 hoovastike detaile ja reguleeritavate otsadega trossi. Kuna pedaalist tuleva trossi käik oli 3cm ja pumba hoova käik täpselt 3 korda suurem, pidi kasutama nn õlaga hoovastikku. Plussiks minu lahenduse puhul on see, et hoovastikus jäi omale kohale toimima ka gaasiasendiandur, kui kunagi ehk käigukasti juhtmooduli hangin siis peab see olemas olema. Enne jooksis samast kohast tross käigukasti, hetkel all olev 722.6 on täiselektrooniline ja trossi ei kasuta.
w202 om604 originaalis:
praegune versioon:
Mootori poolel selline lahendus, kütusetermostaadi asemele 5mm plaat ja kõrv külge. Kogu süsteem liigub nii vabalt, et pumba hooval ei ole isegi tagastusvedru vaja.
Hetke seis selline, et turbol lendas kuuma osa tiivik tükkidena summutist välja, loomulikult puhtalt enda lollusest ja tol hetkel olnud emotsioonidest tulenevalt. Kuna om606 turbol sulgub wastegate vaakumiga, siis panime ta esialgu jäigalt suletuks mis ei olnud muidugi eriti praktiline lähenemine, aga vaatamata sellele oli proovisõit vägagi paljutõotav. Hoovist välja keerates ja õrnalt 2. käiguga gaasi vajutades ei saanud veel rooligi sirgeks kui 2barise skaalaga rõhukellal kukkus seier lihtsalt põhja kinni ja ratas keris hetkega tühja, olles enne sellesama mootori doonori w210-ga sõitnud, siis ei osanud arvata et kõrgsurvepump ainuüksi sellist imet suudab teha. Kuna turbo on nii pisike, siis kinnise wastegatega rõhku alla 2 bari praktiliselt ei saanudki hoida ja lõpuks ta lõhki läkski, kusjuures umbes 3000 pöörde juures. Pärast 2 bari skaalat liikus seier veel umbes 0,5 bari võrra edasi, nii et hinnanguliselt võis purunemise hetkel sisselaskerõhk olla 3 bari juures. Kui tehaseseades on rõhk 0,9 bari ja 130kw, siis võib oletada mis numbrid 2 ja 3 bari juures olid, mõistlik oleks olnud kohe õigetpidi wastegate-i actuator külge pookida ja rõhku mitte üle 2 bari lasta, aga eks nii need kogemused tulevad.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
12-11-2013, 02:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2013, 02:44 AM ja muutjaks oli erx000.)
Kuna alguses oli plaan elektroonilist originaalpumpa ja aju kasutada, siis sai tehtud ka täielik mootori- ja käigukastijuhtmestik ning see ka ära katsetatud. Hetkel läks kogu komplekt juba teisele projektile.
http://www.youtube.com/watch?v=xLocDuZrQkQ
Postitused: 29
Teemad: 0
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
Kuidas dieselmeken on lahendanud jõu juurdekeeramise?
Kuna endal on järgmise kuu algul vaja 8mm pump osta ning valikus kas myna või dieselmeken,mynas 1300-. ja rootslane tegi sulle mis hinnaga? Kunagi oli 750-.?
Myna pump mis mul yks praegu seisab tööjuures,sellel on suretushoovale juurde poogitud funktsioon ja polt,sealt saab ka vastavalt vajadusele jõudu sobivaks seada.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
12-11-2013, 11:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2013, 11:37 PM ja muutjaks oli erx000.)
Pildilt näha, suretushoovale on tehtud 2 reguleerkruvi. Üks reguleerib toidet ilma boostita ja teine boostiga, alla actuatorisse läheb sisselaskest rõhuvoolik ja kui rõhk üles tuleb, liigutab actuator suretushooba ülespoole. Ma sain pumba "kasutatud" peast 700.-, tegemine läks väidetavalt 1000.- pluss pumba enda maksumus lammutusest.
Postitused: 29
Teemad: 0
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
|