Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 OM617 õli
#21
Tänud, Stihl, huvitav lugemine. Thumbsup Kuigi ka enda eelmisel Mersul oli teema, et panin 10W40 asemel sisse sama tootja 5W40 ja hääl läks just hommikuti külmalt vastikult teravaks (metalseks), rõhuga mingeid muutuseid ei näinud, uuesti 10W peale tagasi minnes kõik ok. Võib-olla mingi "paranähtus", ei tea.

Pesuteema jutt ilmselt asjakohane juhul, kui õli pole normaalselt vahetatud. On nähtud ka mootoreid, kust õli tuleb karterist kruvikaga välja koukida. On ka liisinguautodega teemasid olnud, et n ühed tüübid Mazda 6-tel 80000 jooksul lihtsalt ühtegi hooldust ei teinud ja õli ei vahetanud.
Vasta
#22
Itbilen, sina ei saa aru, et töösooja mootori puhul ei ole vahet, kas sees on 0W40, 5W40, 10W40 või 15W40 need on soojalt kõik enamvähem ühe viskoosusega. Vahe ongi ainult käivitushetkel ja külma mootoriga, kus -30 kraadi juures 15W40 õli ei suuda oma voolavusomadusi säilitada ja hakkab tavotti meenutama s.t et mootorit on raskem ringi ajada ja pump ei suuda seda kõikidesse peenkestesse kanalitesse suruda. Kui mootor on käivitunud ja õli soenema hakkab muutub ta taas vedelamax ja toimib taas kenasti.

Paxema õli korral on õli rõhk kõrgem, kuna pumbal on seda raskem ringi ajada. Hüdrotõukurid on kõrgema õlirõhu korral vaixemad, kuid kõrgem õlirõhk ei tähenda, et pax õli sellepärast veel kõikidesse peenikestesse kanalitesse jõuax. Vedelamat õli on pumbal kergem ringi ajada ja õlirõhk ehk vastusurve on väixem. Vedelam õli jõuab kergemini kõikide komponentideni. Õlirõhk ei tohi aga nii madalale kukkuda, et õli ei suruta enam näitex saalede vahele ja metall vastu metalli puutuma hakkab. Seega kui mootor on nii hõre, et õlirõhk soojal mootoril antud õliga väga madalale kukub tulex mõnd teist õli proovida. Täissündi asemel poolsünti näitex. Või 5W40 õli asemel 5W30 õli kasutada.

Õli esimene number on tähtis käivitushetkel ja külma mootori korral, sooja mootori korral loeb vaid teine number. Nii et kui 0W40 õliga hakkasid hüdrotõukurid soojalt klõbisema oli probleem mitte selles, et õli oli 0W vaid selles, et õli oli 40. Kui külmalt klõbisesid, siis oli õlirõhk külmalt madalavõitu aga õlitus võis tänu vedelamale õlile ikkagi parem olla. Sel juhul tuleb ära mõõta, kas õlirõhk jääb siiski lubatud tasemele või kukub alla selle.

Ka see, kui hästi õli metalli pinnale jääb ei sõltu ta viskoosusest. Kvaliteetne vedel õli võib metalli pinnal oluliselt paremini püsida kui vähemkvaliteetne paxem õli. Ja saalede ning kolvirõngaste eluea huvides on ülioluline, et õli metalli pinnal püsix.



You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#23
(04-11-2012, 04:09 PM)Priit Kirjutas: On ka liisinguautodega teemasid olnud, et n ühed tüübid Mazda 6-tel 80000 jooksul lihtsalt ühtegi hooldust ei teinud ja õli ei vahetanud.

Huvitav, mul sama kogemus, aga teine lõppjäreldus....(töötasin kunagi Mazda esinduses, Inchcape-s meistrina)
Toodi üks selline auto, mis polnud kunagi elus hooldust näinud. Läbisõit umbes 80k.
Käima enam ei läinud.

Lõpptulemus: nukad olid paigast nihkunud, kuna õli oli niii otsas. (pea kuival ja nukad kiilusid kinni; kaheliitrisel nuka ja ratta vahel kiilu tehasest ei ole ja siis nihkuvadki ära)
Nukad paika ja uus õli sisse ja käis kui kell...
Pold seal mingit hangunud saasta...

Kakskolmed laksasid samamoodi üsna tihti kokku, kuna algusaastate omad võtsid õli ja inimene iga päev taset ei kontrollinud....
Vasta
#24
Õlid soojalt EI OLE kõik umbes sama viskoossusega. Eriti ekstreemsetes tingimustes hakkab mängima kvaliteet. Stihli näide näitas, et hea õli annab kuumalt parema rõhu kui kehv (mis peaks olema teoorias paksem, aga tegelikult kaotab kiiresti oma viskoossuse). Panen näiteks graafiku erinevate 10W40 õlide viskoossusstabiilsuse graafikute kohta ekstreemsetes tingimustes
   


Teiseks toon 4 väidet lennuakadeemia loengukonspektist, vaadates p 3 ja 4, miks ei kasutata täna ainult 0W ja 5W õlisid ja seda ka väga kallites masinates. Selle teooria järgi peaks Stihli näites toodud autole (mis on madalate pööretega mootor) sobima hästi kvaliteetene 20W50 õli. EDIT: aga nagu Stihli katse näitas, sobis sünteetiline 5W50 ka väga hästi.
   

Hõõrduvate pindade määrimisel lähtutakse määrdeõlide viskoossuse valikul töötingimustest - rõhust ja kiirusest.

1. Vedelikmäärimisel hõõrdekaod kasvavad õli viskoossuse kasvuga, hõõrduvate detailide libisemiskiiruse kasvuga ja nende kokkupuutuvate detailide pindala kasvuga
2. Vedelikmäärimise kindlus kasvab hõõrduvate detailide liikumiskiiruse kasvuga, õli viskoossuse kasvuga ja koormuse vähendamisega hõõrduvale detailile
3. Kiiresti liikuva hõõrduva detaili määrimiseks võib kasutada õli, mis omab väiksemat viskoossust ja vastupidi, aeglaselt liikuvate detailide määrimiseks on vaja kasutada suurema viskoossusega õli.
4. Mida suurem on koormus hõõrduvatele detailidele, seda suurema viskoossusega peab määrdeõli olema.


Vasta
#25
Werewolf ,ja mis selle kogu jutu m6te nyyd on? Ytlesin teema alguses et sellisele 6lile yleminek V6IB tuua tagajärjed. ON SEE VALE?
Vasta
#26
Tore diskussiooni lugeda. Mõlemal on õigus Smile Lisan mõned töhelepanekud juurde.

Tasub tähele panna, et viskoosusindeks määrab ära viskoosuse vahemiku. See tähendab, et xW-40 õlid võivad kuumalt (standardtingimustel 100 C) ka suht erineva viskoosusega olla.
Näiteks panen min ja max viskoosuväärtuse vahemiku 100 C juures
...W-30 9,3 mm2/s kuni 12,5 mm2/s
...W-40 12,5 mm2/s kuni 16,6 mm2/s - nimetagem seda rida "esimene"
...W-40 12,5 mm2/s kuni 15,6 mm2/s - nimetagem seda rida "teine"

Paljud arvava, et R129 tegi nüüd trükivea, sest kuidas saab ...-40 indeksiga õlil olla standardi järgi kaks maksimaalset väärtust (16,6 ja 15,5). Seetõttu, et esimene rida (max 16,6) kehtib 0W-40; 5W-40, 10W-40 puhul; teiene rida (15,6) 15W-40; 20W-40 ning 25W-40 ning monoviskoose 40 puhul. Ehk ekstreemne näide võiks olla, et uhiuus õli poeletil 0W-40 on 100 kraadi juures viskoosusega 16,6 mm/s2 ning samamoodi uhiuus 0W-40 võib olla 12,5 mm/s2. Vahe on päris suur.

Väga oluline on nende õlide juures ka HTHS näitaja (High Temperature high share), mida määratakse 150 C juures ja sisuliselt näitab ära õli võimekuse ekstreemses tingimustes õlikilet veel hoida (metall-metall kontakti vältida). Esimesel ...W-40 real on selleks näitajaks minimaalselt 2,9 mPas, teisel aga 3,7 mPas. Ehk "esimesed": 0W-40; 5W-40, 10W-40 võivad olla viskoosemad kui "teised" 15W-40; 20W-40 ning 25W-40, kuid samas on teistele kehtestatud rangemad nõuded metall-metall kontakti vältimiseks. Maakeeli, vedelam õli peab siiski rohkem suutma detaile eraldada. Küsite miks see nii on, ma ei tea.

Tasub tähele panna, et õlidel on omadus viskoosust kaotada. Seda eriti siis kui baasõli on kehv (loe, õli liitri hind poes ODAV) ja viskoosus on tõstetud kunstlikult erinevate manuste lisamise teel. Ilmeka näite tõi Priit enda graafikutega. Selleks, et hinnaka, kas õli kaotab pikal kasutamisel enda viskoosust või mitte on tugineda näiteks Daimleri inseneridele. Nende normid 229.3 ja 229.5 võtavad kogu kompotti arvesse ja seetõttu on see KINDEL minek.

PS kui siin oli juttu,külmadest ilmadest, siis tuletan meelde, et 10W-... õlid on pumbatavad maksimaalselt -30 C.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#27
Tänan graafikute ja selgituse eest. Ma teadsin, et eri marki õlidel on erinev kvaliteet, hoolimata sellest, et standard sama, kuid ma ei teadnud, et vahed nii suured. Ma arvasin, et odavamad õlid täidavad selle standardi nõuded nibin nabin ära ja kallimad ületavad standardi nõudeid, aga ma ei uskunud, et mõned õlid ka allapoole neile kehtestatud standardeid kukuvad. Seda enam tasub ju panna mootorisse kõrgematele standarditele vastav õli.

Kas näitex VW ja Daimleri õli standardid on ka omavahel mingil määral võrreldavad või on need täitsa erinevad? Sest mõni õli vastab korraga nii VW kui Daimleri standarditele, samas kui teise õli pakendil on ainult VW standard ja kolmanda õli pakendil ainult Daimleri standard. Kindlasti on neil standardeil erinevused, kuid kui suured? Tõenäoliselt peab õlifirma ka VW-ile või Daimlerile mingi summa maxma, et oma pakendile nende standardile vastav tähis lisada?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#28
(04-11-2012, 07:29 PM)Werewolf Kirjutas: Tänan graafikute ja selgituse eest. Ma teadsin, et eri marki õlidel on erinev kvaliteet, hoolimata sellest, et standard sama, kuid ma ei teadnud, et vahed nii suured. Ma arvasin, et odavamad õlid täidavad selle standardi nõuded nibin nabin ära ja kallimad ületavad standardi nõudeid, aga ma ei uskunud, et mõned õlid ka allapoole neile kehtestatud standardeid kukuvad. Seda enam tasub ju panna mootorisse kõrgematele standarditele vastav õli.

Kas näitex VW ja Daimleri õli standardid on ka omavahel mingil määral võrreldavad või on need täitsa erinevad? Sest mõni õli vastab korraga nii VW kui Daimleri standarditele, samas kui teise õli pakendil on ainult VW standard ja kolmanda õli pakendil ainult Daimleri standard. Kindlasti on neil standardeil erinevused, kuid kui suured? Tõenäoliselt peab õlifirma ka VW-ile või Daimlerile mingi summa maxma, et oma pakendile nende standardile vastav tähis lisada?

Erinevatel standarditel on eirnevad mootoritestid.Varem olid ACEA standardi normid suht kehvad, aga nüüd kasutav viimane juvst VW ning MB mootoriteste. Juba pikka aega olen tegelenud info otsimisega ja kokku panemisega, ning millalgi panen selle ka üles. Seniks kannatust Smile
Vasta
#29
(04-11-2012, 06:55 PM)R129 Kirjutas: ... Maakeeli, vedelam õli peab siiski rohkem suutma detaile eraldada. Küsite miks see nii on, ma ei tea.

Spekuleerin: Kui vaadata sedasama ülal toodud konspekti väljavõtet, siis need 15W40, 20W40 ja 25W40 on mõeldud madalate pööretega mootoritele, mis töötavad suure koormuse all (samas kui n 0W40 on mõeldud kiirete pööretega (suhteliselt) väiksema koormusega mootoritele). Ehk kuigi nt 20W40 õli võib kuumalt muutuda vedelamaks kui nt 0W40, on eluliselt tähtis nt kallis kombainimootoris, et metallid püsiks lahus.

Vasta
#30
(04-11-2012, 08:05 PM)Priit Kirjutas:
(04-11-2012, 06:55 PM)R129 Kirjutas: ... Maakeeli, vedelam õli peab siiski rohkem suutma detaile eraldada. Küsite miks see nii on, ma ei tea.

Spekuleerin: Kui vaadata sedasama ülal toodud konspekti väljavõtet, siis need 15W40, 20W40 ja 25W40 on mõeldud madalate pööretega mootoritele, mis töötavad suure koormuse all (samas kui n 0W40 on mõeldud kiirete pööretega (suhteliselt) väiksema koormusega mootoritele). Ehk kuigi nt 20W40 õli võib kuumalt muutuda vedelamaks kui nt 0W40, on eluliselt tähtis nt kallis kombainimootoris, et metallid püsiks lahus.

Täitsa võimalik. Heitsin praegu pilgu 229.3 nõuetele. Seal olid:
0W-30 0W-40 10W-40 15W-50 5W-30 5W-40 5W-50
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#31
OT
Täna Delfis palju huvitavam graafik. Ehk "Vargamäel" on kõvasti vaeva nähtud Smile
   
Vasta
#32
Tere! Soovitage palun, millise õli peaksin panema 1986 a. MB 500 SEL, W126, 185 kw mootorisse? Auto sõidus mai kuni november, ehk siis mitte talvel ja külmaga.
Vasta
#33
Isiklikult kasutaksin mineraali.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 415 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 593 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,572 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 624 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur) dinowalk 31 3,730 27-12-2021, 10:56 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W126 esitiivad brunosacco 2 1,147 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 729 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,858 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 s600 mootori õli leke kepart 2 4,521 14-09-2019, 06:36 PM
Viimane postitus: OberHenn
  Cl500 2001 Jahutussüüsteemis õli mbkasutaja 3 3,742 14-09-2019, 06:28 PM
Viimane postitus: OberHenn



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne