09-02-2012, 11:10 PM
Leidsin netist sellise huvitava teema:
http://www.vegetableoildiesel.co.uk/foru...?tid=28768
Selles on juttu, kuidas töötava diiselmootori sisselaskesse auru lastes on võimalik põlemiskamber, pihustiotsad ja hõõgküünlad puhtax põletada. Teooria siis selles, et kuna diiselmootoris on kõrged temperatuurid, lagunevad veeaurus sisalduvad veemolekulid vesinikux ja hapnikux, tuues kaasa ägeda põlemisreaktsiooni, mis raputab tahma ja muud osakesed mootori detailidelt lahti ja põletab ära.
Isa mainis mul selle kohta, et see ei pidanud midagi uut olema ja ta on sama protseduuri kohta kuulnud juba aastaid tagasi.
Protseduuri alustades tulex kõigepealt eemaldada sisselaskest õhufilter ja hea olex kui saax auru voolikuga igasse sisselaske torusse eraldi suunata. Ka turbomootorite puhul tulex aur otse sisselaske kollektorisse suunata, võttes lahti kollektori külge kinnitatud lõdviku.
NB! Ettevaatlik tuleb olla aurukogusega, kuna liiga palju auru võib hävitada mootori. Seega kui mootor hakkab imelikku häält tegema, tuleb vähendada aurukogust või eemaldada auruti kunix mootori töö normaliseerub. Õige aurukoguse juures peax mootor tühikäigul edasi tiksuma ja summutist peax hakkama rohkem auru tulema.
NB 2! Äärmiselt soovitav on seda protseduuri teha suvel kuuma ilmaga, et veeaur ei kondenseerux sisselaske seintel või summutis või mujal kuhu teda vaja pole. Ka tulex peale protseduuri lõppemist veidi autoga sõita, et juhul kui õlisse on veidi vett sattunud, et siis kuum õli selle läbi karteri tuulutuse välja aurustax.
Siinkohal esitax küsimuse, kas keegi siinolijatest on ka taolisest protseduurist kuulnud, või veel parem, seda oma silmaga näinud? Uute elektroonikaga diislite puhul ma seda soovitada ei julgex (andurid võivad aururikkast väljalaskegaasist valesid signaale saada ja igasugu veateateid ette visata), aga vanade mehaaniliste diislite puhul võix seda ju iseenesest katsetada.
http://www.vegetableoildiesel.co.uk/foru...?tid=28768
Selles on juttu, kuidas töötava diiselmootori sisselaskesse auru lastes on võimalik põlemiskamber, pihustiotsad ja hõõgküünlad puhtax põletada. Teooria siis selles, et kuna diiselmootoris on kõrged temperatuurid, lagunevad veeaurus sisalduvad veemolekulid vesinikux ja hapnikux, tuues kaasa ägeda põlemisreaktsiooni, mis raputab tahma ja muud osakesed mootori detailidelt lahti ja põletab ära.
Isa mainis mul selle kohta, et see ei pidanud midagi uut olema ja ta on sama protseduuri kohta kuulnud juba aastaid tagasi.
Protseduuri alustades tulex kõigepealt eemaldada sisselaskest õhufilter ja hea olex kui saax auru voolikuga igasse sisselaske torusse eraldi suunata. Ka turbomootorite puhul tulex aur otse sisselaske kollektorisse suunata, võttes lahti kollektori külge kinnitatud lõdviku.
NB! Ettevaatlik tuleb olla aurukogusega, kuna liiga palju auru võib hävitada mootori. Seega kui mootor hakkab imelikku häält tegema, tuleb vähendada aurukogust või eemaldada auruti kunix mootori töö normaliseerub. Õige aurukoguse juures peax mootor tühikäigul edasi tiksuma ja summutist peax hakkama rohkem auru tulema.
NB 2! Äärmiselt soovitav on seda protseduuri teha suvel kuuma ilmaga, et veeaur ei kondenseerux sisselaske seintel või summutis või mujal kuhu teda vaja pole. Ka tulex peale protseduuri lõppemist veidi autoga sõita, et juhul kui õlisse on veidi vett sattunud, et siis kuum õli selle läbi karteri tuulutuse välja aurustax.
Siinkohal esitax küsimuse, kas keegi siinolijatest on ka taolisest protseduurist kuulnud, või veel parem, seda oma silmaga näinud? Uute elektroonikaga diislite puhul ma seda soovitada ei julgex (andurid võivad aururikkast väljalaskegaasist valesid signaale saada ja igasugu veateateid ette visata), aga vanade mehaaniliste diislite puhul võix seda ju iseenesest katsetada.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!