Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BOSCH S6 002 95Ah aku laadimine täisautomaatse 12V RING RECB212 laadijaga?
#1
Ega ei pea kleepekate all olevaid avasid avama laadimise ajaks?
Vasta
#2
(07-06-2011, 05:01 PM)nostromo Kirjutas: Ega ei pea kleepekate all olevaid avasid avama laadimise ajaks?

Hooldevaba akut ei avata kuskilt, lihtsalt vaata, et õige laadija on millega võib AGM akut laadida. Tavaline (vene/hiina) laadija rikub AGM aku ära.
Vasta
#3
(07-06-2011, 05:22 PM)marek Kirjutas:
(07-06-2011, 05:01 PM)nostromo Kirjutas: Ega ei pea kleepekate all olevaid avasid avama laadimise ajaks?

Hooldevaba akut ei avata kuskilt, lihtsalt vaata, et õige laadija on millega võib AGM akut laadida. Tavaline (vene/hiina) laadija rikub AGM aku ära.

Kust ma seda veel vaatan-peab kuskil AGM tähis olema ja mis see AGM üldse on? On mingi 2a tagasi poest ostetud ca 1000kr 12V laadija-eks pean järgmine kord Eestis olles järgi kontrollima-aitäh et hoiatasid.
Vasta
#4
Enamus "tarku" laadijaid saavad valutult hakkama. Väidetavalt saavad hakkama ka vähe kallimad (mitut kivi sisaldavad) tavalaadijad. Aga jäiga karakteristikuga Start ja mõned odavad hiinakad võivad selle küll pehmeks keeta.
Vasta
#5
Selge, eks uurin järgi mis laadija mul täpselt on.
Vasta
#6
Laadijaks on RING RECB212 ca 80eur

http://www.hasmar.ee/index.php?main=252&...8e876c2c03

Kas sellega vöib?
Vasta
#7
Töesti keegi ei oska öelda? Eks peab hommikul Bakti helistama.
Vasta
#8
kas see Bosch aku on sul üldse AGM?? Ehk on hoopis ikka tavaline happeaku hoopis? Natuke loksutades peaks ju ära tundma kas tavaline vedela elektrolüüdiga aku.

AGM ja geelakud kardavad ülelaadimist, seetõttu päris suvaline laadija ei sobi.


AGM AKUD

AGM teholoogia: Absorbed Glass Material (AGM) - elektrolüüdiga immutatud klaaskiudvill, s. t. aku milles puudub vedel elektrolüüt. AGM aku plaatide vahel paiknev klaaskiudvill on immutatud elektrolüüdiga, mis tagab akuplaatide ja vedeliku tiheda kontakti, samuti suurendab selline tehnoloogia oluliselt aku vibratsioonikindlust. Tänu vaba elektrolüüdi puudumisele on akud täiesti lekkekindlad - isegi kui neid kallutatakse. Võrreldes tavaakuga on sellise aku eluiga kordades pikem. Tänu keemiliselt eriti puhaste materjalide kasutamisele on sellise aku sisetakistus väga madal, energiareserv väga suur, aku võtab väga hästi vastu laadimisvoolu ning tagab suure külmkäivitusvoolu taseme ka karmides kliimatingimustes. AGM aku isetühjenemine on väga aeglane, seega selline aku võib seista pikka aega kartmata tema isetühjenemist. Varta AGM akud tarnitakse koos happekonteineriga.
leidsin sellise kirjutise ka:
Bosch S6 aku innovtiivse AGM tehnoloogiaga. Bosch S6 aku pakub parimat võimsust ja käivitamisomadusi. Eriti sobiv luksusautodele, mis on varustatud paljude mugavus- ja turvasüsteemidega. Tänu AGM (Absorbent Glass Mat) tehnoloogiale on Bosch S6 aku võrreldes vanade klassikaliste akudega lekkekindel ja pika elueaga. Ka peab Bosch S6 aku vastu sügavamale tühjenemisele ja mõningasele ülelaadimisele.

Millegipärast kahtlen, et sellise automaatlaadijaga nagu sul, mis sobib geelaku laadimiseks (mis ka on pirtsakas), suudad kohe oma AGM aku nässu keerata.

Siin on tarkadest laadijatest juttu: http://www.audiodesign.ee/et/Car/LISAD/Akulaadijad
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#9
S6 peaks vägagi AGM olema.Icon_cool

Kuigi Hasmar väidab, et sobib geelakudele (mida ka AGM on), siis tootja kodulehel olev info sellest miskit ei kõssa - http://www.ringautomotive.co.uk/product_...?prod=1939

Mina oma akut laeks küll. Lihtsalt sätiks hommikul laadima ja käiks päeva peale kaemas, mis toimub... Kui pinge kipub üle 15V tõusma ja aku selgelt soojaks minema, tuleb tõsisemalt silma peal hoida.

Aga Sinule ei julge soovitust andaIcon_redface - siiski selguseta asi.

Aga laadija on huvitav - samal ekraanil saab näha nii pinget kui laadimisvoolu. Huvitav, kui hästi need näidud tegelikkusega kokku lähevad...Eusa_eh
Vasta
#10
Geelakud ja AGM akud on kaks erinevat asja. Geelakud sobivad a'la paatidele, upsidesse ehk süvatühjenimesega seotud seadmetesse, AGM akud aga autodele ehk käivitusakudeks. AGM akudele oli vist 14,5V max laadimispinge ja geelakudele veel vähem. Aga nagu v6sa ütles, pane tester külge ja hoia silm peal, et pinge eriti üle 14,5V ei läheks. Seda küljes olevat voltmeetrit ma väga ei usaldaks.

Kuna tootja lehel pole sõnagi geelist ega agm'ist ainult "standard battery charging", siis järelikult neile ei sobi. See, et mingi Eesti edasimüüja selle sinna kirja on pannud, näitab lihtsalt nende ebakompetentsust nagu paljude asjadega - lihtsalt, et paremini müüks.


(10-07-2011, 06:01 PM)ReinGSM Kirjutas: leidsin sellise kirjutise ka:
Bosch S6 aku innovtiivse AGM tehnoloogiaga. Bosch S6 aku pakub parimat võimsust ja käivitamisomadusi. Eriti sobiv luksusautodele, mis on varustatud paljude mugavus- ja turvasüsteemidega. Tänu AGM (Absorbent Glass Mat) tehnoloogiale on Bosch S6 aku võrreldes vanade klassikaliste akudega lekkekindel ja pika elueaga. Ka peab Bosch S6 aku vastu sügavamale tühjenemisele ja mõningasele ülelaadimisele.

Pool tõde, pool valet, õige müügimehe jutt. Smile
Vasta
#11
(11-07-2011, 01:03 AM)marek Kirjutas: Geelakud ja AGM akud on kaks erinevat asja.
...

Oskad Sa mulle välja tuua, mille poolest erinevad AGM ja "geelakud"? Jätame rullbiskviidiks keeratud Optima kõrvale... Mina olen senini elanud teadmisega, et AGM on konkreetsel viisil süldiks keedetud elektrolüüdi ja teatud ainest vahelehtedega geelaku.Eusa_whistle

Mõlemal juhul on vedela elektrolüüdi asemel midagi tahedamat (geeljat), mis omakorda ei loksu vabalt, vaid on sobivasse kandjasse immutatud. Millest tuleneb ka ülelaadimise ohtlikkus - kord lahkunud (väljakeedetud) elektrolüüti asendada pole ette nähtud (ega koduoludes minusugune vist saagi). Aga elektrolüüdist vee väljakeetmine on peamine, mis akut üle laadides aset leiab.

Ning poolkuiv aku on surnud aku, olgu see nii AGM, kui tahes.
Vasta
#12
Geelakudel on elektrolüüt geeli kujul, AGM (Absorbed Glass Mat) akudes on elektrolüüt klaaskiust separaatoritesse immutatud. VRLA akud (Valve Regulated Rechargeable Batteries) on täiesti suletud konstruktsiooniga ja seal tekkivad gaasid (vesinik ja hapnik) rekombineeruvad uuesti veeks.

Rohkem lugemist: http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery
Vasta
#13
Tegemist on 100% AGM akuga-see on ka peal kirjas.

Maksis 2a tagasi 3500kr seega ei tahaks nagu väga riskida. Muidu on ca 2 kuud seismist alati esimesest korrast käivitunud. Nüüd aga seisnud detsembrist saadik (käisin vist märtsis korra 3+3km pesus) ja enam üldse ei lubanudki midagi-tuled ei põlenud jne.

Kahjuks ise ei jaga seda värki ega pole ka testreid. Helistasin just Bakti kust see aku ostetud ja keegi vist suveasendaja väitis et vöib küll. Küsis ka veel "targematelt" üle ja soovitas lihtsalt 4A panna (mul saab valida vaid SLOW/FAST kus SLOW ongi 3.7A).

Kodukal polnud jah märgitud kuid laadija enda kleepu peal on LEAD ACID ja GEL 12V akutüübid märgitud.
Vasta
#14
Aeglase laadimisega kindlasti ohutum. Voolutugevus (A) väiksem siis.

Kas auto genekas on siis ise väga nutikas laadija võrreldes automaatse toalaadijaga?

Aga miks sa pead vaevad? Ürita leida keegi kellel see õige laadija olemas on, laeb su aku ära nt 6paki eest vms. Icon_idea
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#15
(11-07-2011, 12:25 PM)marek Kirjutas: Geelakudel on elektrolüüt geeli kujul, AGM (Absorbed Glass Mat) akudes on elektrolüüt klaaskiust separaatoritesse immutatud. VRLA akud (Valve Regulated Rechargeable Batteries) on täiesti suletud konstruktsiooniga ja seal tekkivad gaasid (vesinik ja hapnik) rekombineeruvad uuesti veeks.

Rohkem lugemist: http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery

Oled Sa kindel, et AGMis on ikka tavaline vedel lüüt sees? Ja mitte miskine geelollus?
Icon_cool
Tegelikult nokin niisama, vahet kasutaja (ja laadimise) seisukohast ei ole.
Vasta
#16
Laadisin ca 5-6h SLOW peal aga kui alguses pöles CHARGING indikaator siis hiljem CHARGED nagu oleks juba täis. Aku oli väga kergelt leigeks läinud, laadija aga üsna kuum.

Pinge töusis vaid 8V-ni.

Proovisime peale-armatuurituled läksid pooleredalt põlema kuid süüdet keerates ei toimunud mitte midagi.

Eks uurin homme kus saaks lasta laadida-ega keegi ei oska soovitada kus suuremad kogemused AGM akudega?
Vasta
#17
(11-07-2011, 10:37 PM)nostromo Kirjutas: Eks uurin homme kus saaks lasta laadida-ega keegi ei oska soovitada kus suuremad kogemused AGM akudega?

Vii akukeskusesse laadima, mul väga positiivsed kogemused nendega ja enamus akusid sealt ostnud.
Vasta
#18
Viisin Renovaari Väike-Paala 1 Peterburi Ärikeskusse 4.- ja asi korras. Ju siis see Ring kahjuks ikkagi ei lae AGM akusid.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB E280 W211 aku Priitv01 11 1,454 13-09-2022, 11:16 PM
Viimane postitus: väikemees
  Ventilaator töötab kuni autol aku tühi. aivar768 9 5,019 31-03-2019, 01:31 PM
Viimane postitus: shed
  W 221 aku mexx001 6 4,937 06-10-2017, 08:46 PM
Viimane postitus: ak75
  BOSCH S6 AGM (S6002 / S6013) 353 x 190 x 175mm aku muutunud vahepeal BOSCH S5 A13-ks? nostromo 4 6,399 11-09-2016, 07:51 PM
Viimane postitus: nostromo
  Normaalne aku pinge? nostromo 5 9,714 20-07-2016, 09:08 AM
Viimane postitus: v6sa
  mure aku tühjenemisega. jsv 18 17,579 28-11-2015, 11:49 AM
Viimane postitus: jsv
  kärsa hais + aku tuli + roolivõim kadus Ron111 2 3,742 05-01-2010, 11:32 PM
Viimane postitus: wdb240
  97'a CL600 orig. raamiga BOSCH kojamehed ilma raamita variandi vastu? nostromo 5 5,581 03-05-2009, 02:48 PM
Viimane postitus: nostromo
  Kust osta uus aku? Nightwatcher 3 5,669 13-04-2009, 08:52 AM
Viimane postitus: Henry
  Küsimus aku laadimise kohapealt. Kohilapoy 9 8,077 21-03-2009, 10:05 PM
Viimane postitus: Kohilapoy



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne