18-06-2010, 05:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2010, 10:47 PM ja muutjaks oli RivoA.)
Kütusepaagi anduri puhastamine!
NB! Kõikidel 124-mudelitel samad andurid(nii diislitel kui ka bensukatel).
Sümptomid:
*Sõites konarlikel teedel, kiirendustel ja pidurdustel hakkab kütuse seier hüppama, võib näidata kütusepaagi täituvust valesti ning peagi tagasi õige täituvuse juurde liikuda.
*Ilmneb "ette hoiatamata"
*Esineb peamiselt siis kui paak on alla 1/2, sest alumine pool saab vatti rohkem(Olgem ausad, kõik ei tangi alati täispaaki - khm, mina nende seas.). Täispaagiga on tavaliselt kõik korras.
Põhjused:
*Kütusepaagi andur vajab puhastust(esineb 8-l juhul 10st ja seda puhastama õpetangi) - Lihtne juhus
*Näidikuteplokis seieri ühendused väsinud - Raskem juhus(st tobedalt palju lammutamist) - ühenduste parandamise kohta praegu ei oska rääkida.
Hakkame siis peale(Kui paljudel juhtudel võetakse seltsi õllelonks ja abistav abikäsi, siis see on pigem 20 minutiline 90% juhul edukas kodutöö ja abimeheks võiks olla hea tuju ):
NB! Paak ei tohi olla täis. Kütust peaks olema 8l või vähem täispaagist(Paak üldiselt 70l, siis peaks kütuse kogus alla 62l jääma). Vastasel juhul ujute peagi kallimat sorti "mudavannis".
1. Eemaldage pagasnikust tagumine polster(üleval on konksud, mis tuleb rahulikult allapoole väänata), kõrvalt tuleb ka utsitada, et parem ja vasak polster järgi annaksid)
2. Paagi keskel üleval on pistik, mis tuleb kergelt lahti - tehke seda
3. Seejärel eemaldage suur must "kork" - läheb vaja torutange ja kui pole ennem avatud siis päris raske avada.
NB! Inglased seletavad, et peale 3s punktis musta korgi eemaldamist tuleks kontrollida sealseid tihendeid. Kui need pole just parimas "vormis", siis on soovitatav ka need välja vahetada, muidu võib hakata kütus sealt välja imbuma.
4. Nüüd pääsete ligi andurile(see sama valge, mille küljest pistiku eemaldasite).
Andur:
Eemaldage rahulikult, et bensiin toru seest välja voolaks - pange mingi anum paagi alla.
Pilt peale anduri eemaldamist:
5. Kui andur on kuivanud, siis anduri põhja alt(mitte pistiku poolt) tuleb kruvida maha pisike kruvi - kasuta väga peenikeste otstega näpitsaid või väiksemat lamekruvikeerajat. Avades ettevaatust, et sisemus välja ei lendaks kuna andur on seest väga õrna ehitusega(2 imepeenikest traati)! NB! Kruvi allpool pildi keskel!
6. Nüüd väga aeglaselt ja rahulikult eemaldage anduri sisemus pistiku poolt.
Andur lahtivõetuna(kruvi keskel):
7. Põhjus miks andur valetab on see, et keskel olev metallvarras, mida mõõda ujuk(pildil must klots) liigub, on alt poolt kaetud mustusega(Näed vahet ülemisel ja alumisel poolel, kus üks läigib ja teine on tuhm ja tume? No vot! ).
Mina kasutasin selleks tavalist liivapaberit. Liivapaberiga hõõru rahulikult vardalt mustus maha(Ülevalt, kus on puhas, pole vaja). NB! Traadid on väga õrnad, ole ettevaatlik, sest selle parandamine ei pidanud just kõige lihtsam olema(inglaste jutu järgi) Pildil traate väga näha ei ole.
Pilte:
Peale kerget liivapaberiga töötlemist:
Peale töötlemist puhastasin varda paberi ja kaltsuga:
Peale puhastust pange kõik vastupidises järjekorras tagasi ja kui võimalust tehke kiire proovisõit - kas andis tulemust, mul ja paljudel teistel andis. Palju palju jõudu! Vast oli abi
Mõningaid pilte ja õpetusi ka inglastelt:
http://www.peachparts.com/shopforum/show...p?t=231269
NB! Kõikidel 124-mudelitel samad andurid(nii diislitel kui ka bensukatel).
Sümptomid:
*Sõites konarlikel teedel, kiirendustel ja pidurdustel hakkab kütuse seier hüppama, võib näidata kütusepaagi täituvust valesti ning peagi tagasi õige täituvuse juurde liikuda.
*Ilmneb "ette hoiatamata"
*Esineb peamiselt siis kui paak on alla 1/2, sest alumine pool saab vatti rohkem(Olgem ausad, kõik ei tangi alati täispaaki - khm, mina nende seas.). Täispaagiga on tavaliselt kõik korras.
Põhjused:
*Kütusepaagi andur vajab puhastust(esineb 8-l juhul 10st ja seda puhastama õpetangi) - Lihtne juhus
*Näidikuteplokis seieri ühendused väsinud - Raskem juhus(st tobedalt palju lammutamist) - ühenduste parandamise kohta praegu ei oska rääkida.
Hakkame siis peale(Kui paljudel juhtudel võetakse seltsi õllelonks ja abistav abikäsi, siis see on pigem 20 minutiline 90% juhul edukas kodutöö ja abimeheks võiks olla hea tuju ):
NB! Paak ei tohi olla täis. Kütust peaks olema 8l või vähem täispaagist(Paak üldiselt 70l, siis peaks kütuse kogus alla 62l jääma). Vastasel juhul ujute peagi kallimat sorti "mudavannis".
1. Eemaldage pagasnikust tagumine polster(üleval on konksud, mis tuleb rahulikult allapoole väänata), kõrvalt tuleb ka utsitada, et parem ja vasak polster järgi annaksid)
2. Paagi keskel üleval on pistik, mis tuleb kergelt lahti - tehke seda
3. Seejärel eemaldage suur must "kork" - läheb vaja torutange ja kui pole ennem avatud siis päris raske avada.
NB! Inglased seletavad, et peale 3s punktis musta korgi eemaldamist tuleks kontrollida sealseid tihendeid. Kui need pole just parimas "vormis", siis on soovitatav ka need välja vahetada, muidu võib hakata kütus sealt välja imbuma.
4. Nüüd pääsete ligi andurile(see sama valge, mille küljest pistiku eemaldasite).
Andur:
Eemaldage rahulikult, et bensiin toru seest välja voolaks - pange mingi anum paagi alla.
Pilt peale anduri eemaldamist:
5. Kui andur on kuivanud, siis anduri põhja alt(mitte pistiku poolt) tuleb kruvida maha pisike kruvi - kasuta väga peenikeste otstega näpitsaid või väiksemat lamekruvikeerajat. Avades ettevaatust, et sisemus välja ei lendaks kuna andur on seest väga õrna ehitusega(2 imepeenikest traati)! NB! Kruvi allpool pildi keskel!
6. Nüüd väga aeglaselt ja rahulikult eemaldage anduri sisemus pistiku poolt.
Andur lahtivõetuna(kruvi keskel):
7. Põhjus miks andur valetab on see, et keskel olev metallvarras, mida mõõda ujuk(pildil must klots) liigub, on alt poolt kaetud mustusega(Näed vahet ülemisel ja alumisel poolel, kus üks läigib ja teine on tuhm ja tume? No vot! ).
Mina kasutasin selleks tavalist liivapaberit. Liivapaberiga hõõru rahulikult vardalt mustus maha(Ülevalt, kus on puhas, pole vaja). NB! Traadid on väga õrnad, ole ettevaatlik, sest selle parandamine ei pidanud just kõige lihtsam olema(inglaste jutu järgi) Pildil traate väga näha ei ole.
Pilte:
Peale kerget liivapaberiga töötlemist:
Peale töötlemist puhastasin varda paberi ja kaltsuga:
Peale puhastust pange kõik vastupidises järjekorras tagasi ja kui võimalust tehke kiire proovisõit - kas andis tulemust, mul ja paljudel teistel andis. Palju palju jõudu! Vast oli abi
Mõningaid pilte ja õpetusi ka inglastelt:
http://www.peachparts.com/shopforum/show...p?t=231269
Volvo S60´11