(05-12-2010, 12:43 AM)R129 Kirjutas: See tühikäigu regulaator on ka saatanast mõnikord - töötab ja ei tööta; töötab valesti ja töötab õigesti.
Minu kogemus ütleb, et üldiselt regulaator ise kas töötab või ei tööta üldse, see ju vooluga avab ennast (siiski, pidevat pinget ei tohi talle peale anda) ja kui vedru tema sees on väsinud, ongi probleem käes ja ongi tühikäik kõrge, mis on peatselt käigukasti ketaste surm.
Tühikäigu pöörete regulaatroi juhtplokk on seal üks "targemaid ajusid" üldse, isegi CIS-i kõrval.
M117 ei ole keeruline kui seda tunda natuke aga enamus "diagnostikute" jaoks utoopia, kuna arvuti ei ütle, msi viga ja "Koljad" kipuvad suvaliselt lahmima selle mootor kalla.
Mida kontrollida:
1) Lamba andur, saab ahelast ilusti mõõta kõrvalistuja jalge juurest (mitte lahutades ergastust siis)
2) Vända andur - signaali mõõta.
3) Temp andur (Al 88 dubleeritud, üks ots CIS-ile, teine kommukasse)
Mootori temp. näiduk näidukuplokis eraldi teema.
4) "Õhkulumõõtja" ehk potentsiomeeter - et ei oleks ferritrajal kulumisjärgi ja tühikäigul töötaval mootoril peab olema pinge 0,7V
5) Mikrolüliti drosselklapi otsas - Et lülitaks autole tühikäigurežiimi tühikäigul ja lahutaks selle gaasi vajutades ning, et toimiks lõpuasend täisgaasi korral.
6) Pihustite tuulutustorud. Et ei imeks lisaõhku, see viib segu paigast ja ajab lambda lolliks, hakkab korrifeerima ja pööre hüppama.
Kontroll: Töötava mootoriga eetrit õhupuhasti alla - kui pööre ei tõuse, lekkeid/vaakumit ei ole.
Samuti kipub väsima drosselklapi ja drosselklapi/pritsungipea aluse kummikesta pingutusvits ja kuivama kummiosa ise ka.
7) Pihustid - et ei "kuseks", kannatab ükshaaval maha keerata ja proovida.
8) Ülepinge relee - Kui segast paneb, siis on häires ka kohe ABS/ASR, ja selle tõttu lülitatakse välja ka kogu mootori kontroll töö.
Süüdet reguleerib ise, muuta ei saa, mehhaniiline muutmine korrigeeritakse ise paika. Saab muuta takistust kommuka otsas kui vaja.
Uuematel muudab süüdet ka kasti otsast saadava impulssi alusel. (Tavaoludes käiguvahetusel, et vähendada Nm koormust kastile käiguvahetusel)
Külmkäivitus - Et töötaks külmkäivituse pihusti ja selle avamine.
Soojast peast kävitamise jama: 90% tõenäosusega väsinud kütuse rõhu regulaator. (Väsinud ja ei hoia survet)
Kogu süüteosa värskena hoidmine on loomulik ja eeldab loomulikku intelligentsi
Viimane asi, mida teha on on pritsungi pea vasturõhu kruvi lambist keerata. Teha ainult siis, kui veendunud muude asjade korrektsuses ja vaja Lambdat korrigeerida minimaalses vahemikus.
Et saada ideaalne tühikäik on vaja profülaktika mõttes:
1) Eemaldada tühikäiguregulaator ja läbi pesta (ntx WDB40 õliga).
2) Samuti puhastada "õhukoguse lugeja mootri vaakumklapi" servad.
3) Puhasatada drosselklapi servad.
4) Puhastada drosselklapi seintes olevad peenikesed vaakumtorud ja jälgida, et vaakumtorud tihked ja "pehmed" oleks.
Pole ammu näppinud õhtegi M117, "rooste hakkab peale tulema" aga äkki mõnele entusiastile kasuks.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”