Postitused: 461
Teemad: 16
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
(15-03-2010, 12:22 PM)ralak Kirjutas: Ma olen kuulnud et mõnikord uued pihustiotsad vajavad nö sissesõitu, mis järel peaks lagin vaiksemaks jääma.
Nii see on. Sai kah kunagi vahetatud. On endal veel selline veneaegne kontrollimise prits. Pritserõhk klappis ja pihustas kah korralikult aga alguses ikka töötas mootor nats selliselt et ma ei olnud rahul, kuid kusagil 1000 km läbimisel olid anomaaliad kadunud ja mootor nurrus ilusti.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
5-est uuest otsast 3 kusesid (mix, ei tea????võimalik et mingi puru kuskile sattund) kuid see pole ka suurim lagisemise põhjus, vahetamist vajab ka kett.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
tegin endale ka mingisuguse ajutise "pihusti kontrollpingi" et teha kindlaks kas pihusti kuseb või mitte.
hiljem veel plaanis kõik pihustitorud üheks kokku ühendada ja ka rõhu mõõtmise manomeeter lisada.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
väike OT ka, vene ratastega tegelejatele
selgus täna siis selline huvitav asi, et IZ-planeetal on sidurikett põhimõtteliselt sama, mis OM601,602 jne. loomulikult on IZ-i kett lühem, aga seda parem, saab mitu tükki . kett, mis mersule enam ei kõlba, sobib ideaalselt IZ-ile kuna tollel pole siduriketi seisukord nii oluline. olen päris kindel et kasutatud IWIS kett on tunduvalt parema kvaliteetiga kui "uus" vene kett IZ-ile.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
teema algas siis sellest, et tahtsin tööle saada ühte kokku lastud OM602 mootorit. lõppes aga sellega, et võtsin kokkujooksnud mootorilt plokikaane, taastasin selle ja pistsin enda auto peale, millel juba oli töötav mootor (sammuti OM602), kuid mis vajas kaane remonti. toimisin nii, kuna muidu oleks sõitev auto liiga kauaks seisma jäänud-seega kummagi mootori plokikaaned on omavahel vahetuses.
vahepeal aga tekkis vaba aega ja tegin ka teise kaane korda (uued juhtpuksid, sääretihendid, kaanetihend, kaanepoldid + lihvitud kaan) ja panin sellele kokku lastud mootorile peale. et w201 jäi vahepeal oma mootorist ilma (läks w124-ja peale) siis sai see kokkujooksnud mootor sinna asemele pandud. mootor ise aga kahjuks ei tööta nagu peab:
1. sooja mootoriga käivitub ainult juhul kui anda ennem eelsüüdet, ka eelsüüte andmisel pole käivitus hea (küünlad on uued)
2. mootor on küllaltki jõuetu, sai huvi pärast joonele panna sõbra w201 2.0D 53kw ja mõlema kiirendus oli pea sama.
3. algul oli karteris surve kuid see kadus pärast ~20km läbimist
4. mootor lagiseb üleliia palju (ikka väga palju), pihustid pole kõige paremad aga ilmselt ka süüde liiga varane.
kas mootori mittekäivitumist eelsüüteta võib põhjustata see, et kolvirõngaste pilud jäid kohakuti (kõik kolvid käisid plokist välja). miks jäid kohakuti-sest nii oli neid lihtsam tagasi panna ja arvasin et nad liiguvad ise asendisse kus tahavad "olla"????
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Kitkusin siis mootori laiali, kolvirõngad ei olnud iseenesest kohakuti. Nüüd küsimus, kui suur peab olema normaalne kolvirõnga paisumispilu (diiselmootoril)? Esimesel surverõngal mõõtsin selleks 0,55 mm, on see normaalne?
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
MB remondiraamat väidab diisli kohta:
esimene surverõngas 0,090-0,20 (minul on siis 0,55 )
teine eurverõngas 0,050-0,15
õlirõngas 0,030-0,10
Hülssides on mul üleni hoonimisjäljed veel väga selgelt näha, kas peaksin ostma lihtsalt standard mõõt rõnga komplektid või esimese remont mõõdus rõngakomplektid? Või on kõige õigem lasta hülsid üldse ära mõõta?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ma just mõtlesin, et minu mäletamist mööda oli lubatud sajandikmm, millele lisandus teine iga läbimõõdu detsimeetri kohta.
Standardmõõduga võib lukupilu ikkagi suureks jääda. Selles mõttes on remontmõõt parem valik, sest pikka rõngast saab lühendada viiliga.
Ülemõõtmine on muidugi väga soovitatav - hoonimisjäljed võivad olla ka remontmõõtu hoonimisest...
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(22-11-2010, 05:22 PM)v6sa Kirjutas: Ülemõõtmine on muidugi väga soovitatav - hoonimisjäljed võivad olla ka remontmõõtu hoonimisest...
Hakkasin ka ise sellele mõtlema, nende vanade mootorite ajaloost ei tea ju keegi midagi, eriti kui arvestada et eelmine omanik sõitis karteri alt ära ning lasi niikaua edasi kuniks mootor kokku jooksis
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Need hoonimis jäjled olid näha ka minu auto mootoril, mille rõngaste lukuvahed olid kulunud juba üle 1mm.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(22-11-2010, 10:11 PM)Laur Kirjutas: Need hoonimis jäjled olid näha ka minu auto mootoril, mille rõngaste lukuvahed olid kulunud juba üle 1mm. Ja sisse läksid remontmõõdus rõngad või standard mõõdus? Või jäi remontimata....
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Standart mõõt. Mõõda igaks juhuks omal hülsid enne kui ostma lähed üle.
Käisin veel plokk "kaenlas" silindrite kulumist mõõtmas, suurim ovaalsus oli vist natuke üle sajandiku!!!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Päris huvitav lugeda. Endalgi ootab selline mootor kap remonti kodus. Küll aga läheb ta pärast vähe kergema kere ja teise margi peale
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
30-11-2010, 05:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2011, 04:12 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
1-4 silindri ovaalsuseks mõõdeti 2 sajandikku, 5 silindril 3 sajandikku. Väidetavalt kulubki siduri poolne silinder rohkem kui teised. Kolvi kulumist hinnati 1 kümnendik mm kanti. Seega peab hakkama uurima kust saada võimalikult odavalt kolvirõngaste komplektid.
Raamat lubab silindri maksimaalseks ovaalsuseks 0,07mm ehk 7 sajandikku.
Mõõtmise osad tänud http://www.janimet.ee/
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Täna tegelesin kolvirõngaste pesade puhastamisega. Suurema pasa eemaldasin vana pooleks murtud kolvirõngaga.
Selline vana rõngaga kraapimine aga ei anna kõige paremat tulemust ja võtab palju aega. Minu arvates on mõistlik eemaldada suurem mustus selle vana rõngaga ja seejärel lahustiga immutatud nööriga sedasi nühkida. Nöör ümber rõnga pesa ja muutkui tõmbad nööri ühest kord teisest otsast.
Lõpuks jäid rõnga pesad täitsa normaalsed.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Mis nööri kasutasid? Takunööri läbimõõduga 3+ mm? Mis lahutiks oli?
Kaua viie kolvi peale aega kulus?
Iseenesest kaval mõte.
Kolvirõngas on kaval mitte pooleks murda, vaid kaldselt lõigata nii, et tekiks kiil. Seda kiilu nügides trügitakse sodi ilusti välja soonest. Kuigi nöör võib iseenesest olla kiirem ja tulemuslikum nähtud vaeva arvestades (rääkimata sellest, et kolvirõngal on kalduvus ette hoiatamata murduda... )
Kuidas kolvid kulunud on? Koonusesse pole läinud?
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(06-12-2010, 10:27 AM)v6sa Kirjutas: Mis nööri kasutasid? Takunööri läbimõõduga 3+ mm? Mis lahutiks oli?
Kaua viie kolvi peale aega kulus?
Iseenesest kaval mõte.
Kolvirõngas on kaval mitte pooleks murda, vaid kaldselt lõigata nii, et tekiks kiil. Seda kiilu nügides trügitakse sodi ilusti välja soonest. Kuigi nöör võib iseenesest olla kiirem ja tulemuslikum nähtud vaeva arvestades (rääkimata sellest, et kolvirõngal on kalduvus ette hoiatamata murduda...)
Kuidas kolvid kulunud on? Koonusesse pole läinud?
Võtsin riiulist suvalise (ilmselt vene ajast, see mis pildil näha) nööri, see sobis ideaalselt õlirõnga pesa puhastamiseks. Surverõnga pesa puhastamiseks sobis kenasti mingisugune kingapael Nööri immutasin tavalise nitrolahustiga, proovisin ka atsetooniga aga ega erilist vahet vist polegi.
Kolvirõngad on erineva paksusega. Osadel (nagu ka mul) on esimene surverõngas 2mm, tein 2mm ja õlirõngas 3mm. Osad OM60x mootoritel on esimene 2mm, teine surverõngas 2,5mm ja õlirõngas 3mm. Arvan (pole kinedl) et nenel 53kw, 66kw ja 80kw mootoritel on teine surverõngas 2mm ja 55kw, 69kw ja 83kw mootoritel on teine surverõngas 2,5mm paks.
Arvestades õlirõnga erilist geomeetriat, siis ega ei saagi õlirõnga soone puhastamiseks kasutada murtud õlirõngast ennast, surverõngas on aga liiga õhuke seege nöör on väga hea lahendus.
Ühe kolvi puhastamiseks selliseks nagu pildil näha kulus umbes 5 minutit.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
19-12-2010, 06:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-12-2010, 06:16 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Täna said kõik kolvid puhtaks pestud ja külge panin ka uued kolvirõngad, standard mõõdus, 380.- ühe kolvi komplekt, tootjalt AE. Et uusi kepsusaalesi veel pole siis pakkisin kolvid kenasti sisse.
Vanad kepsusaaled nagu ikka on üpris kulunud...
Huvitav et nendel B-osa õlirõngaste sees olevatel "vedrudel" puudub see kummivõru, mis pildil noolega näidatud.
|