Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Mul lugu selline et auto on talve läbi karaazis seisnud ja mootor oli ka vähe laiali. Nüüd sai kokku ära pandud aga mul on nukkvõlli andur katki ja seda küljes ei olnud. Auto ainult turtsus vahepeal. Homme proovin uuesti täna polnud aega ka eriti jamada. Korra aind proovisin. Aku oli ka suht tühi, viskasin laadija peale aga uuesti proovimiseks aega ei olnud.
Postitused: 407
Teemad: 8
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
nuka andur annab ajule süüte impulsi ja ilma selleta tõenäoliselt ei käivitu!!
Postitused: 99
Teemad: 6
Liitus: Jan 2010
Maine:
0
15-02-2010, 09:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2010, 09:59 PM ja muutjaks oli estmersbenz.)
jah, nagu anto123 ütles, tõenäoliselt mootor ei käivitu, kuna nukkvõlli andur annab mootori juhtmoodulile teada õige süütejärjekorra. Väntvõlli andur määrab esimese silindri, samuti väntvõlli pöörlemissageduse.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Ise mõtlesin ka et tõenäpoliselt asi selles. Eks tuleb siis homme mägiaivarit mängima hakata ja kuidagi proovida korda see andur teha. Uus on ka päris kallis vist, rahadega ka suht kitsas.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
15-02-2010, 11:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2010, 11:19 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Oleneb mis mootoriga ja mis toitesysteemiga masin on. Kerekood oleks abiks. Siiski peaks minema tööle. Rida 4 kindlasti töötab. Kui nuka asendit ei näe, siis ei osata lihtsalt eraldi silindritesse pihustada. Pannakse paarides. Käima läheb sellegipoolest.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Ma pole siiamaani aru saanud ega viitsind ka süveneda, mis otstarve sel nuka anduril üleüldse on ?
Nüüd on omal ka 300-24 mootor ja võiks selgeks saada. Autol on 3 süüte märki + jagaja.
Ei mingit wasted-spark`i ju. Või siiski? Ma pole seda rootorit käes hoidnud ega näinud. Aga siiski, milleks nuka andur, kui jagaja enivei kindlatel aegadel süüdet jagab.
3x2 süütepoolidega on asi väga lihtne, nuka andur on selleks, et määrata süütejärjekorra nullimine/alguskoht.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
Kui on wasted-spark ,siis on nuka andur lihtsalt pihustite jaoks vajalik. Säde käib ju ikka lampi. Selle töö arvutatakse puhtalt väntvõlli pealt. On tal siis töös 1 või 6 silinder..Tal pole vaja teada, kummas mats käib. Kui juba igal silindril eraldi süütepool peal ,siis vaja jah süütejärjestust teada. Aga antud mootoril on see nuka ajastuse regullimiseks, kui tal jagajaga mootor. Selle pärast ma ka kerekoodi küsisingi. Ausaltöeldes mina küll peast ei tea kas 124 lõpp sai omale wasted-spark süütesüsteemi.(vist ikka 104 mootor sai ) Kerekoodist hakkab kõik pihta.
Kunagi oli selline lugu, et klient kurtis tiksu mootoris ja eriti kostis salongi ära .Küll sai seal uuritud ja puuritud et siis mis ja kus ja tuli välja, et tiks on kütuse pealevoolu torustikus. Esimese matsuga sai välja vahetatud pihustilatis hydroleevendi, et juu siis see õhtal ja pihustitest tulenev hüdrolöök torus tiksub . Aga imestus suur, kui ikka see tiks torustikus. Mis siis lõpuks selgus. Mootori tiksus süüdi nuka asendi andur. Kuna mootor ei näinud nuka asendit, siis ei osanud ta pihusteid eraldi juhtida ja hakkas kõiki korraga avama/sulgema. See aga põhjustaski üleliia suure hüdrolöögi toitesysteemi torustikus. See masin oli wasted-spark süütesüsteemiga ja kuigi tegemist oli rida 4 mootoriga arvan et rida 6 toimiks sama moodi. Nuka andur ei määra ära millal või mis silindrisse säde tehakse. Niikuinii tehakse koguaeg mõlemasse korraga. Üks võtab ainult tööst osa. Probleemiga maadleval foorumikaaslasel on aga ilmselt 103 mootoriga masin ja seal pole kindlasti nuka andurist vähimatki takistajat mootori käivitusel. Ikka tavalised vead. Säde kargab mujale süütejuhtmed läbi kui sääsevõrk ja lõpuks ka süütepool. Pange oma masinad tööle ja siis võtke pihustusprits. Pritsige oma töötava mootori juhtmestikku ja süütepooli veega. Usun, et nii mõnelgi ei lähe tükk aega enam masin tööle Ärge siis ainult poodi silikon juhtmeid ostma minge. Need ei kõlba teie süsteemile. Sest lõpuks on teil veel uut süütepooli ka vaja, kuna viimane on ennast katki pingutanud nendest läbi löömisega.(halvemaljuhul ka süütplokk)
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
3 süütepooli ja wasted spark süsteem on 2,8L ja 3,2L M104-del.
Need ka muidugi siis HFM engine management süsteemiga ja EFI-d juba. Fuel ja ignition mapid koos ühes karbis/ajus.
3L M104-le jäeti aga millegipärast ikka EZL süüteaju eraldi + 1 süütepool ja jagaja. Ja CIS-E vist ikka? Igatahes M104-del on juba ka detonatsiooniandurid ja see nukkvõlli asendi andur on küljes ainult selleks, et EZL süüteaju saaks teada, millise silindri töötakti ajal on tekkimas detonatsioon(kui üldse) ja siis ta saab juba järgmise töötakti ajal (selle silindri töötakti ajal, milles on kalduvus detonatsioonile) süüdet vajaduse korral hilisemaks keerata, et detonatsiooni vältida.
Käimaminekuks ikka 2 põhilist komponenti EZL süütesüsteemil: väntvõlli asendi andur (pöörlemiskiirus + hoorattal asetsevate magnetiliste segmentide järgi silindrite ü.s.s.) ning sisselasketorustiku hõrendus.
M103 pole kunagi tehtud nukkvõlli asendi anduriga.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Mul on ka jagajaga ja ainult 1 süüte pool.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Andurit ma korda ei saanud. Aga kontrollisin säde oli väga hea ja küünlad olid märjad, tegin küünlad kuivaks ja lasin soojaks. Tolku ikka mitte midagi, no ei lähe käima.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
arts24h Kirjutas:Andurit ma korda ei saanud. Aga kontrollisin säde oli väga hea ja küünlad olid märjad, tegin küünlad kuivaks ja lasin soojaks. Tolku ikka mitte midagi, no ei lähe käima.
Jagaja kaas ja rootor ikka uueväärsed?
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Päris uued ei ole, aga säde oli küll ilus. Aga vb ei piisa sellest.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Ei pruugi jah. Ma siin maadlesin ka ühe CE300-24`ga tungivalt soovitasin uue jagaja kaane ja rootori osta, pea kuu aega, siis omanik pani korralikumad jupid ja mootor käis.
Säde oli muidu ka olemas ja tundus piisav, et lehma tappa, aga siiski vaid visuaalselt.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Tegelt kui nüüd meenutada siis sügisel ta jamas ka juba, vahepeal sõites nagu tõrkus ja ükskord jäi isegi seisma. Madalamatel pööretel ei võtnud nagu kõiki silindreid järgi ja mingist pöördest hakkas alles tõmbama.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Hehe, mu kiirlift pirtsutas ju ka. Kõik oli nagu hästi, aga suri ära ja ei kavatsenudki enne mahajahtumist uuesti käima minna.
Minul aitas jaoturikaane ja rootori vahetus. Säda oli kah selline,e t näppu ligi ei julgenud panna. Aga mingil põhjusel teatud hetkel enam ei olnud piisav, et küttesegu süüdata.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Siis ei hakka minu vokk niipea sõitma enam, sest raha lihtsalt pole hetkel. Uus nuki andur ja jagaja kaas koos rootoriga teevad päris kena summa kokku.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
18-02-2010, 12:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2010, 01:10 AM ja muutjaks oli wdb240.)
w124 Kirjutas:nukkvõlli asendi andur on küljes ainult selleks, et EZL süüteaju saaks teada, millise silindri töötakti ajal on tekkimas detonatsioon(kui üldse) ja siis ta saab juba järgmise töötakti ajal (selle silindri töötakti ajal, milles on kalduvus detonatsioonile) süüdet vajaduse korral hilisemaks keerata, et detonatsiooni vältida.
Ai kurja ja ongi nii. W124 tuline õigus. Vaatasin ka nüüd täpseid süsteemi töökirjeldusi. Ja kui nüüd järele mõelda, siis tuleb meelde ka ,et need vanemad keeravad oma nukka ainult ühest äärmusest teisse (varaseks,hiliseks). Igati loogiline, miks tagasisidet tarvis ei ole. Aga jh 1 silindri tuvastamist 116 ja 117 hoopis kõrgepinge jaoturi asendi anduriga ,VW 2.0 DOCH(KE) ja BMW 316, 318 omalajal ümber 4 kõrgepinge juhtme induktiivanduriga. Ei tea miks MB sellist lahendust kasutusele ei võtnud . Palju odavam toota kui igale mootorile oma lahendust välja mõelda. Aga võibolla polnud veel siis selliseid andureid :-)
arts24h Kirjutas:
Siis ei hakka minu vokk niipea sõitma enam, sest raha lihtsalt pole hetkel. Uus nuki andur ja jagaja kaas koos rootoriga teevad päris kena summa kokku
oot oot ega siis nüüd kõik kadunud veel ole.
KAS sa jagaja kaane pealt selle MUSTA katte oled ära võtnud?
Kui ei ,siis võta see ära ja viska ära . Tihti on selle alt läbilööki olnud ja uued rajad sisse põletanud. Kunagi üks sama mootoriga 124 tahtis tolle vea pärast hoopis meelsamini tagurpidi käima minna. Kui on ülelöögi jäljed, siis võta traathari ja harja need jutid maha. Puhasta kaas kergesti aurustuva ainega ära ja muidugi puhasta kõrgepinge juhtmete kattelutid ka seest poolt ära(sinna ka jäljed sisse põletanud). Üks nipp veel sulle sädeme tugevuse kontrollimiseks käepäraste vahenditega. On üks vana kuldne reeegel. Kui süütepool jaksab sädet lüüa läbi õhu massi 11mm ,siis jaksab ta seda teha ka silindris ,küünlal, surve all. Tavaliselt kui on viga süütepoolis või siis tema kõrgepinge juhtmes, siis üle 7-8 mm ei löö. Hakkab mujalt läbi lööma. Ära aga väga suuremaks kui 13mm seda vahet aja, sest muidi võibki hakata hiljem mujalt lööma Mul kohe spetsiaalne küünal selle jaoks treitud. Aga on saanud ka kõrgepinge juhet mingi asjaga ära fikseeritud, 11mm vaheks mõõdetud ja siis seda kaarleki vaadatud.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Pean veel vaatama. Seda musta katet ma küll ära ei ole veel võtnud aga eks ma veel proovin.
|