Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
om602 projekt
#1
et seisab siis üks 89 aasta kokkujooksnud om602 mootor juba paar kuud kasutuna garaažis. kokkujooksu põhjus on katki sõidetud karter ja hiljem on sõidetud nii kaua kui mootor kinni jooksis. kinni jooksis siis 1 ja 2 silindri kepsusaaled. sai asendatud lillaks tõmbunud väntvõll, vändasaaled ja ka 1 ja 2 silindri kepsud kuna nende õlikanalid olid umbes ja uutega asendamine tundus kergem kui puhastamineTongue kolvigruppile õlita sõit ei ole silmaganähtavaid kahjustusi tekitanud ka silindritel hoonimisjäljed täies ulatuses alles. igatahes on nüüdseks mootor kokku pandu ( no nii palju et proovida saabBig Grin ) aga ilmnes ka kohe uus probleem: plokikaanes pihustipesad lekivad. 5-est pesast siis tervelt 3 väga selgelt mullitavad. on näha, et mullitamine tuleb just pesa ja ploki vahelt mitte pihusti ja pesa vahelt. on kellelgi kogemusi lekke eemaldamisega?
Vasta
#2
Pesa välja, pehmeks lastud vaskseib alla. Vahel jääb pidama vahel mitte.
Pesa kättesaamiseks vaja üsna erilist võtit ja veel üht tööriista millele nime ei oska öelda, loksuti vist oleks kõige lähedasem nimetus.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
konkreetsel plokikaanel on näha, et keegi on neid pesasid ennem torkinud, võiks õelda et vist meisli või muu säärasega peksnud seega polegi kindel kas enam neid kätte saabki :S kas äkki oskab keegi toimivast võtmest mingi joonise teha või aitaks need pesad enda võtmega välja keerata. plokikaane pean naguinii uuesti maha võtma, kuna tihend jäi uuega asendamata, kaan lihvimata ja klapisääre tihendid vahetamat.
Vasta
#4
Mul on võtmed olemas, kuid välja ei laena. Kui kaane maha nagunii võtad tule kaanega läbi ja tõmbame su pesad välja.
Pesa peal on üks hästi sakiline asi, see ongi mutter, millele on võtit vaja.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
küsin siis veel. kuna kaan naguinii juppideks läheb, siis kas sisselaske hoonimisest ka mingit kasu on?
Vasta
#6
Ilmselt mõtleb soisselaskekanalite freesimist, sest hoonimine on ikka midagi muud (kasutatakse silindritel). Soovitan asja mitte puutuda, sest kui ka midagi teoreetiliselt paremaks läheb ei tunne sa seda.
Vasta
#7
et vanale mersule midagi sellist teha nagu on http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php...sc&start=0 kus kasutaja krss kirjutab oma vabalthingavast audist on vana Mercedes-Benz mootori peal mõtetu või mõtetult võimatu? huvi asja vastu on suur, kuna üks 2.5 on auto peal ja teine mootor seisab kasutuna garaažis-võiks tollega midagi ette võtta.
Vasta
#8
Otsing, my dear Watson, otsing...

Märksõnaks on superturbo
Vasta
#9
Ma lasin just ühele foorumikaaslasele lõigata OM602 väljalaskeflantsi......

Siin foorumis on teisigi, kes loodetavasti varsti saavad tehtud oma superturbo projektid.

Kuigi mina veel diislitega eriti sinapeal pole, siis aitan neid, kuis suudan.
Vasta
#10
sai päris palju netis jälle loetud, põhiliselt siis seda lehte http://www.superturbodiesel.com/std/ iseenesest päris asjalik foorum aga Mercedes-Benz vabalthingava järgiaitamisest nagu juttu ei leidnud kuskilt. kõik jutt keerleb ainult turbo mootorite ümber. minul aga vabalthingav om602. originaal turbo versjoon om602-el aga teiste kolvide ja kepsudega ja kindlasti veel midagi. kahjuks tuleb vist nii välja, et vana vabalthingava Mercedes-Benz diisli ainuke võimsuse upgrade on töömahu suurendamine->tuleb leida 3.0
Vasta
#11
Kui tahta hoida vabalthingavana, siis jah. Sportfiltrid jms jura ei aita. Kõige rohkem aitab pumba viimine Soome seppadele. Kuid ka siis võib raha ja tulemuse suhe jääda kesiseks.

Kõige rohkem on efekti fööni paigaldamisest. Eks mõnda aega ja väiksemat valu kestab ka vabalthingav mootor föönia ll, kuid hagu andes saab otsa.

Odavalt ja hästi korraga ei saa. Saab kas hästi või odavalt. Peab valima...Retard
Vasta
#12
plokikaanelt klappe eemaldades selgus, et klapipesad (kõik 5 väljalaske omad) on ikka väga krobelised, vist on rooste tulemus. sisselaske omad tunduvad normaalsed. oskab keegi rääkida kus, kes teeb ja hinnapoliitikast.
Vasta
#13
Vabalthingavana ei saa sa mittemingit jõudu sealt kätte. Diisli võimsust saab suurendada märkimisväärselt ainult vile(de) abiga ja vanad diiselmersu mootorid on sessuhtes ideaalsed. Mitut kaasaegset ilma turbota suure liitrivõimsusega diislit sa näiteks tead?...Icon_smile Ma teen varsti oma w202-est ja diisli-tuunimis tegemistest (2.5 turbo ja 3.0 turbo) ka teema siia foorumisse kui vähegi vabaaega tekib, siis on üks nurk kuhu võimsa traktori huvilised saavad mõtteid poetada.

Aga et mu post mõtetu poleks, siis soomes saab lasta pumba ehitada ringi suuremate elementide peale (7mm) ja vist tehti ka väliselt reguleeritavaks, maksma läheb see lõbu pea 1000 euri, ja suudab toita kuni 450hj ning 650nm.

Vasta
#14
ca 18k pidi olema umbkaudu 650hp tootlikusega. Rootslaste andmetel.
Vasta
#15
Oled pihustipesad kätte saanud?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
Laur Kirjutas:Oled pihustipesad kätte saanud?
pidin läbi tulema jah, aga exami sesjoon jne röövib praegu aega. vahepeal tegin mingi võtme ja 2 tükki õnnestus ka välja keerata. kuna minu võti on liiga pehmest(süsinikuvaesest või lihtsalt karastamata) terasest, siis hakkasid võtme nagad peagi järgi andma. keerasin lahti kahe pesa pealse mutri, pesa ise endiselt kaane küljes. hetkel on seis selline, et klapi pesad on nii halvas seisus, et selliste klapipesadega kaant kuskile lihvimisse või mootori peale panna on lollus. kui juba teha siis teha kõik. proovin mõne aja pärast ka mõned pildid klapi pesadest ja klappidest ülse riputada. pole iseenesest spetsialist kuid kui internetis pildimaterjali minu kaanega võrrelda, siis asi päris hull:S
Vasta
#17
telefoniga sai mõned pildid tehtud, kavaliteet nagu ta on...
ühel plokikaanel siis selline imelik mõra sisse ja väljalaske pesa vahel, ilmselt läheb koskisse. http://album.ee/node/22031291/50214677
teisel plokikaanel on aga pesad väga hullus seisus http://album.ee/node/22031293/50214677
klapid näevad ka veidrad välja, ega sellisedi vist enam kasutada pole mõtet?
http://album.ee/node/22031295/50214677
http://album.ee/node/22031299/50214677
silindrist ka väike pilt, see peaks kestma küll
http://album.ee/node/22032371/50214677
Vasta
#18
sai vähe asja uuritud. pesade lõikamist teostab tallinnas kavor.ee, windorf.ee ja urmas (5087150 madara33), pärnus ka üks mees teeb oma kodus (55648624), võimalik et veel tegijaid. hinnad siis jäävad sinna 60-80eek/pesa kanti(kui keegi teab head odavat kohta andku teada).
et isegi kõige odavamad b-osad on kallid siis plaanis teha järgmised töödConfusedääretihendid uued, kaanetihend uus, sisse/välja klapid uued, klapipesade lihvimine ja kaan ka igaks juhuks lihvimisse(vanad kaaned pidid kõik kerge kõverusega olema ja tegu ju R5-ga) kaanepoldid jäävad vanad(3-me poldikomplekti peale proovib paremad välja sortida), klappide juhtpuksid jäävad ilmselt vanad. kogu lõbu siis 2600.- vanade risude remont ikka jube kallis küll, ainuüksi kaane peale kulub selline raha.
ex analoogset remonti tahavad enamus mb traktoreid aga sõidetakse ikka niikaua kuniks 66kw on järele jäänud viimased 44kw mis autot veel vaevu veavadTongue
küsimus ka, mida arvate nendest ladu24.ee-s müügil olevatest kõige odavamatest klappidest, äkki mingeid kogemusi?
Vasta
#19
Kui niipaljud asjad uued siis ära poltide pealt ka koonerda, uus komplekt oli 200-300 krooni.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#20
saatsin siis kahele eesti suuremale plokikaane tegijale e-kirja, kuhu lisasin ka pildi pesade hetke seisukorrast http://album.ee/node/22031293/50214677 kavor.ee vastas nii: ilmselt tuleb pesade vahetus,vaja oleks kohapeal näha ja windorf.ee-lt vastus: Sellel mootoril on vaja ilmselt klapipesad ära vahetada ja ka uued klapid panna.Hüdrotõukurile ei jää piisavalt ruumi muidu ja klapid jäävad irvakile.
Klapipesa 8*130.- +km
Klapipesa vahetus ja lõikamine 8*250.- +km
Ainult klapipesa lõikamine alates 60,- +km tk
tegelikult peaks olema kõiki asju 10* tegu ju R5-ga

pulli pärast proovin ise pesad lõigata ja vaatan mis saab. lõikur olemas aga varras, mis juhtpuksis lõiketera paigal hoiab on hetkel puudu. kui saaks ise pesad lõigatud, siis paneks klapid ja nuka sisse ja vaataks, kas jäävad pidama.
ilmselt lähevad kaaned koskisse, ühel siis pesad veel lõigatavad, aga nende vahel mõra. teine kaan liiga hullus seisus pesadega.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  OM602/603 turbode sarnasus 124STD 0 1,803 14-01-2018, 11:48 AM
Viimane postitus: 124STD
  mure sprinteriga millel on OM602.962 mootor taavikre 0 2,250 04-08-2017, 02:12 PM
Viimane postitus: taavikre
  Om602 tühikäigu probleem Rene999 10 10,017 06-07-2015, 05:44 PM
Viimane postitus: Rene999
  300td 130kw projekt. Raigo R 9 6,376 04-01-2015, 08:34 PM
Viimane postitus: Raigo R
  OM602-l rihmapinguti poldi keere maas kadjakas 3 3,694 05-08-2014, 07:30 PM
Viimane postitus: hannes_s
  OM606.910 projekt hannes_s 26 30,040 02-03-2014, 01:37 PM
Viimane postitus: hannes_s



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne