Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
12-10-2009, 09:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-10-2009, 09:26 PM ja muutjaks oli Martin.)
marek Kirjutas:v6sa Kirjutas:Minul olid ees kaks talve sõitnud ja taga värsked lamellid. Juhtival ja põhiliselt pidurdaval sillal viletsad kulunud lamellid? Ma sügavalt loodan, et seda juhitamatut kelku kuskil talvel ei kohta.
Marss saatesse "Foobia"
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Martin Kirjutas:Marss saatesse "Foobia" Marss autosse ROOLITAHA ja kogemusi koguma.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
marek Kirjutas:v6sa Kirjutas:Minul olid ees kaks talve sõitnud ja taga värsked lamellid. Juhtival ja põhiliselt pidurdaval sillal viletsad kulunud lamellid? Ma sügavalt loodan, et seda juhitamatut kelku kuskil talvel ei kohta.
Marek, see polnud ilus. Mina ju Sinu rehvivalikut ei sõima. Kuigi võiksin kah öelda nii mõndagi teede lõhkumise, asfaldipuru tootmise ja pideva naastulagina aadrerssil. Aga ma ei tee seda, sest mind ei huvita, millega sa sõidad. Seni, kuni Sa ei sõida sisse mulle või mu perele. Siis jutt muutub...
Muide, suure tõenäosusega oleme liikluses juba kohtunud...
Kahe talvega olid kõnealused rehvid kaotanud 2 mm oma mustrisügavusest. Kas need on viletsad ja kulunud lamellid? Oled Sa kindel, et need lamellid on kehvemad, kui suvalised teised 15 000 sõitnud talverehvid? Mina pole, kuid ma pole ka kõiki teisi proovida saanud...
Küll aga sõitsid selle "juhitamatu kelguga" selsamal päeval paar foorumlast, ehk nad vaevuvad kah kommenteerima seda "kohutavat kogemust". Või äkki oligi kohutav kogemus...
Küll aga võin kommenteerida paaripäevase kogemuse alusel, mis mulle ei meeldi Gislavedi NF5 (naastrehv klonksvagen passati all) puhul. Kõige rohkem (isegi rohkem, kui müra), häirib rehvi ebakindlus: kurvi minnes on kõigepealt tugev alajuhitavus, mis läheb ülejuhitavuseks. Isegi nii tugev, et esimesel päeval tuli pidevalt rooliga kurvides tagasi anda - muidu oleks sisekurvi sõitnud... See omadus oli ka eelmisel aastal tunda, kuid sel aastal olen teadlikult rehvi käitumist jälginud ja seda täheldanud.
Naastud püsivad sees hästi, 1 kkm jooksul on lahkunud esirehvidelt mõni üksik ja tagarehvides on kõik naastud sees. Mustrisügavusest on kadunud vähemalt 1 mm.
Hinna ja kvaliteedi suhtelt on see rehv liiga kallis - sama kehvad asfaldiomadused ja sama head libedaomadused (seda küll mälu järgi eelmisest aastast) annab ka Vallai uue Nokia mustri koopia, kuid tunduvalt mõistlikuma hinna eest.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Marek, see polnud ilus. Mina ju Sinu rehvivalikut ei sõima. Kuigi võiksin kah öelda nii mõndagi teede lõhkumise, asfaldipuru tootmise ja pideva naastulagina aadrerssil. Aga ma ei tee seda, sest mind ei huvita, millega sa sõidad. Seni, kuni Sa ei sõida sisse mulle või mu perele. Siis jutt muutub...
Muide, suure tõenäosusega oleme liikluses juba kohtunud...
Kahe talvega olid kõnealused rehvid kaotanud 2 mm oma mustrisügavusest. Kas need on viletsad ja kulunud lamellid? Oled Sa kindel, et need lamellid on kehvemad, kui suvalised teised 15 000 sõitnud talverehvid? Mina pole, kuid ma pole ka kõiki teisi proovida saanud...
Küll aga sõitsid selle "juhitamatu kelguga" selsamal päeval paar foorumlast, ehk nad vaevuvad kah kommenteerima seda "kohutavat kogemust". Või äkki oligi kohutav kogemus...
Küll aga võin kommenteerida paaripäevase kogemuse alusel, mis mulle ei meeldi Gislavedi NF5 (naastrehv klonksvagen passati all) puhul. Kõige rohkem (isegi rohkem, kui müra), häirib rehvi ebakindlus: kurvi minnes on kõigepealt tugev alajuhitavus, mis läheb ülejuhitavuseks. Isegi nii tugev, et esimesel päeval tuli pidevalt rooliga kurvides tagasi anda - muidu oleks sisekurvi sõitnud... See omadus oli ka eelmisel aastal tunda, kuid sel aastal olen teadlikult rehvi käitumist jälginud ja seda täheldanud.
Naastud püsivad sees hästi, 1 kkm jooksul on lahkunud esirehvidelt mõni üksik ja tagarehvides on kõik naastud sees. Mustrisügavusest on kadunud vähemalt 1 mm.
Hinna ja kvaliteedi suhtelt on see rehv liiga kallis - sama kehvad asfaldiomadused ja sama head libedaomadused (seda küll mälu järgi eelmisest aastast) annab ka Vallai uue Nokia mustri koopia, kuid tunduvalt mõistlikuma hinna eest. Arvamus SELli tagaistmelt... see ütleb kõik!
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Kusjuures juhi seisukohalt on oluliselt parem, kui hr. V6sa tagaistmel istub, W126 on talvel hullult abi lisaraskusest - reisijad, täis paak, lisaraskus pagassis. Enda kogemustest rääkides oli mul talvel liivakott pagassis (kuna mul oli värav kallaku peal) ja sellest oli palju kasu.
Ehk loogikat jätkates oleks juhi jaoks veel efektiivsem kui hr. V6sa pagassis oleks
Tõsiselt
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Sai üks talv sõidetud Michelini-dega. Täpsemalt vist oli Ivalo..
Naelu sees enam ei olnud ja kevadeks oli mustrit vaevalt 3mm. Sõita oli normaalne, nii jääl kui lumel. Tunnetus oli väga hea, teadsid juba aegsast piiri kunas võib libisema hakata. Paaril korral läks libisemisse, lihtsalt liigsest pedaali tallamisest. Tagasi tuli ilusti, ei olnud probleeme. Probleemne oli ainul lumisel teel sõitmine, kuid see on täiesti seletatav mustri puudumisega.
Kasutatud ka 3-se bemmi all naelutatud MS rehve. Üle 90-ne oli Tallinn-Tartu mnt. ikka hirmus tunne.
Järeldus, talveks ikka TALVEREHV, vahet ei ole kas naast või lamell. Peab olema tuntud firma, sobima meie külma kliimasse. Ülejäänud juba käib tagumiku ja selle koostöös, mis on kahe kõrva vahel!
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
13-10-2009, 08:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-10-2009, 08:46 AM ja muutjaks oli Martin.)
marek Kirjutas:Martin Kirjutas:Marss saatesse "Foobia" Marss autosse ROOLITAHA ja kogemusi koguma.
Nagu neid poleks küllalt, sai just nv-l kruusa peal hullatud. Kuigi esimese lumega peaks küll minema tunnetust koguma kuhugile natukeseks.
Muideks, sinu jutu järgi tundub küll, et sul neid kogemusi jubedelt vaja(ka), arvestades seda rehvide pidamisfetishit
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Rolz Kirjutas:Kusjuures juhi seisukohalt on oluliselt parem, kui hr. V6sa tagaistmel istub, W126 on talvel hullult abi lisaraskusest - reisijad, täis paak, lisaraskus pagassis. Enda kogemustest rääkides oli mul talvel liivakott pagassis (kuna mul oli värav kallaku peal) ja sellest oli palju kasu.
Ehk loogikat jätkates oleks juhi jaoks veel efektiivsem kui hr. V6sa pagassis oleks
Tõsiselt
Ah, mis Sa ikka härratad - ütle otse
Kusjuures tõsi ta on - mina oma kaubaliftiga sain tolsamal rajaüritusel tunduvalt paremini kohalt minema, kui sedaankerega isend. Mida rohkem on vedavatel ratastel koormust, seda parem pidamine. Kuni teatud piirini, kustmaalt hakkab sama pidamatusehäda kummitama juhtrattaid. Mõned vast mäletavad veel sapaka fenomeni.
Huvitav on see, et SELliga seda muret nagu pole - mõlemad meie pere mersud saavad libedal pinnal võrdselt hästi liikuma. Kas tõesti annab see lisanduv teljevahe (SEL on ju keskelt pikemaks venitatud SE ja eriti SECiga võrreldes) vajalikku lisakoormust vedavatele ratastele...
Minu pagassitopimine võrdub 3,8 25-kilose graniitkillustikukoti sinnaviskamisega... Krt, oli teil vaja seda välja pakkuda
Nüüd aga palun vastust oma küsimusele: kas Marek ja Rolz ostavad igal sügisel jooksu uusi talverehve?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
13-10-2009, 08:57 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-10-2009, 08:59 AM ja muutjaks oli v6sa.)
liiv Kirjutas:Äkki oskab keegi kommenteerida, mida kujutavad sihukesed rehvid.
Bridgestone Blizzak Nordic WN-01
101 R YLC7 exstra load
R-pole varem sellise kiirusindeksiga rehvi näinud.
R on ikka vähe küll - vaid 170 km/h... Samas meie teedele on see piisav, lihtsalt Saksamaa kiirteedele ja ringradadele ei ole sellega asja.
Koormusindeks on mehine - 825 kilo!
Sellesügiseses testis sai keskmise hinnangu. Mis on selles mõttes julgustav, et selle rehviga ilmselt ei teki ebameeldivaid üllatusi, kuna see käitub ühtviisi hästi (või halvasti, kes mida ootab) igal pinnal. Arvestades hinda, oleks see minu valikus teisel kohal, kohe Yokohama järel. Tõsi, seda juhul, kui on kavas osta terve jooks!
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Mina olen ostnud iga kahe aasta tagant uued naelrehvid.
Viimane jooks oli Nokian Hakkeplita SUV(18" maasturi rehvi valik ei ole just väga suur) ja naelad ofkoors...
SEL ja SE sõidutunnetuse vahe on öö ja päev...see pikem teljevahe teeb oma töö...
SEC on üldse omatte teema, nagu istuks hoopis teises autos...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Martin Kirjutas:Muideks, sinu jutu järgi tundub küll, et sul neid kogemusi jubedelt vaja(ka), arvestades seda rehvide pidamisfetishit Õige, uusi kogemusi on alati vaja! Kõige hullemad ongi need kes omast arust hirmsad profid.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Rolz Kirjutas:Mina olen ostnud iga kahe aasta tagant uued naelrehvid.
Viimane jooks oli Nokian Hakkeplita SUV(18" maasturi rehvi valik ei ole just väga suur) ja naelad ofkoors...
...
Tsiteerides siis eelpoolöeldut, igal teisel kevadel liikled juhitamatu kelguga...
OK, nali. Kuidas Sul naelad sees püsisid (Sul oli ikkagi meie klubi kiireim tellis)? Soomlased kipuvad HPsid naelte lahkumise ja rehvide kõveraksmineku pärast sarjama. Kas Sinul kestsid ausalt lõpuni või oli viimases otsas juba märgata väsimise märke?
Tegelikult olen Su murega nõus - häid talverehve maasturile väga valida pole. Või õigemini, pole valida meie koduses Eestis. Mujalt tellides täitsa on, kuid mõlemad levinud netipoed pakuvad pigem sellist lõunamaa rehvi, kui korralikku talverehvi.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
marek Kirjutas:Martin Kirjutas:Muideks, sinu jutu järgi tundub küll, et sul neid kogemusi jubedelt vaja(ka), arvestades seda rehvide pidamisfetishit Õige, uusi kogemusi on alati vaja! Kõige hullemad ongi need kes omast arust hirmsad profid.
Nagu sa lugesid, siis sai alles nv-l käidud harjutamas ja esimese lumega lähen kindlasti uuesti kätt "soojaks" sõitma. See aga ei tähenda, et ma läheksin linna peale laiama ja hakkaks kõigi kaasliiklejatega võidu tegema. Pigem teen seda kõike selleks, et oleks jätkuvalt hea autotunnetus käpas ja seetõttu pole mul ka olnud päris pikka aega (mitmeid-mitmeid aastaid) liikluses ohtlikke momente. Seega ma ei ole sul mingi vahtralehtedega poisike, et ei tea midagi sõidutehnikast. Sinul aga pole sõidutehnikat ju vaja, sest rehv teeb kogu töö ära Sõidan aastas 30 - 40 000 km, sellest just suure osa talvel, kuna hobikorras ühel pallimängualal olen võtnud arbiitri rolli kanda ja seetõttu on palju käimisi erinevais Eesti paikades.
Ma ei ole veel kellelegi peale karanud, et naelad on kehvad jms juraga, kuid sinu suhtumine on küll jube jäik. Millegipärast pead sina kogu aeg kõigile "peale hüppama", kui arvamusega ei nõustuta. Tavaliselt need jäigad inimesed on ikka kordades ohtlikumad, kui need, kes näevad asju mitmes eri valguses. Muidugi tõenäosus on suur, et vastad järjekordse lapsiku vaimukusega ja kogu minu kirjutatud jutu sisu jääb endiselt arusaamatuks.
Nüüd veelkord, lähtudes enda kogemustest pole viimase 5 talve jooksul pea kordagi probleeme olnud lamellidega ja sõidutunnetus on enam kui piisav, et nendega mõnusalt ja mugavalt oma sõidud ära teha. Soovitan soojalt ka teistele, kes peavad lugu mõnusast liiklemisest ja on oma sõitmistes ja sõiduvõtetes kindlad. Naastrehvidelt sai kunagi eksperimendi korras üle mindud lamellidele ja peale seda pole kahjuks või õnneks enam tagasi vaadanud.
PS! järjekordsete lapsikuste peale ei vaevu ma enam vastama.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Martin Kirjutas:Ma ei ole veel kellelegi peale karanud, et naelad on kehvad jms juraga, kuid sinu suhtumine on küll jube jäik. No see paneks muidugi i'le täpi, sest kruusal pidid toimima kõige paremini 3 tollised naelad. Üldiselt kruvid on ikka paremad.
Minu suhtumine ei ole jäik, ma lihtsalt eelistan PARIMAT, et ohuolukorras (mis tavaliselt tekib just musta jääga vms) oleks võimalikult hea pidamine, mitte ei oleks juhitamatu kelgu reisija. Aga edasi ma ei viitsi tühja jutuga tegelastega vaielda.
Postitused: 384
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Postitused: 967
Teemad: 28
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
liiv Kirjutas:Täitsa asjalik jutt.
http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...d=27058207
see on tellitud artikkel, tõeline reklaam firmadele kes müüb uued talverehvid. ja kasutatute rehvide osa on üks suur jama, juba kolmas hooaeg müün need kasutatud rehvid ja oli ainult 4 korda millal rehvid tagastati ja ma lihtsalt vahetasin ümber, ja need uued, millega saab 4 hooaega sõita, muutuvad kahe hooajaga juba 4-5mmks, mis on kasutanute rehvide oluline värk
paljud kasutatud rehvid tulevad nii head ja odavalt et lihtsalt uued osta on mõttetu asi
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
eDiCk Kirjutas:paljud kasutatud rehvid tulevad nii head ja odavalt et lihtsalt uued osta on mõttetu asi Ja siis nende müüjad küsivad 3/4 uue hinnast.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
23-11-2009, 10:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-11-2009, 10:42 AM ja muutjaks oli v6sa.)
4-5 mm mustrit on küll rohkem, kui seadus ette näeb, aga... Enamasti annab see "ülemine" mustriosa kõige parema pidamise. Kui see on läinud (ja kasutatud rehvidel see on läinud), siis on tegemist juba hoopis teistsuguse iseloomuga tsõõriga, kui TM talverehvitestis olnu.
Kõnealune artikkel on muidugi natuke koomiline mõnes aspektis, kuid seal on nii mõnigi iva.
Kui kasutatud rehvi saab kätte kuni poole hinnaga, siis on asjal jumet. Kui aga peab maksma üle poole uue hinnast ja mustrit on tõepoolest vaid see 4 mm, siis on hinna ja kvaliteedi suhe paigast.
Protirehvide kohta käiv on nii ja naa. Meie protirehvide häda on kvaliteedi kõikuvus. Pidamine on naastudel hea Aga ostad jooksu, millest üks ei kesta kevadenigi, teine kärvab järgmisel sügisel, nädal peale allapanekut ja ülejäänud kahe pärast kaklevad veel lapselapsed...
Ning see tina hulk, mis mõnele rattale kulub, et see tasakaalu saada.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Uute rehvide puhul kehtib garantii ka järgmine aasta + tasuta paigaldus ja tasuta vanade rehvide vastuvõtmine. ja kasutada saab rohkem kui 2 hooaega.
Lõppkokkuvõtes võit ei ole väga suur.
Aga ilmselt on kasutatud rehv oluline neile kellel on probleemiks korraga suurema summa maksmine.
Tundub, et kui liita kahe jooks kasutatud rehvide maksumus koos vahetusega siis on odavam sõita uutega.
Minu kiire ja pealiskaudne arvutus põhineb nendes mõõdus rehvidel mida ise kasutan 195/65 R15
Kindlasti on R17 ja R18 mõõdus rihmade hinnavõit suurem
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
23-11-2009, 05:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-11-2009, 05:09 PM ja muutjaks oli R129.)
Täpselt - kasutatud KUMMI(mitte rehvi) ostavad need kes ei saa mingil põhjusel korralikku summat võlja käia!
Minu näide - ostan tutikad 195/65 R15 Michelinid - hind vist 1100 tk = 4400.- Järgmine talv müün maha ca 2500 EEK ning ostan uued. Kulu talveks ca 2000 ja sõitan TUTIKATEGA.
Teine variant ostan kasutatud - korralikud saangi umbes sellise raha eest nagu ma ise ju müün ning sõidan nendega aasta. Maha õnnestub nad siis ilmselt mingi 1000 EEKiga müüa. Kulu 1500 krooni ning sõidan suht Ok rehvidega kuid mitte enam uutega.
Komas variant sõidan kaks aastat müün maha - kulu kokku 3000 EEK = ca1500 aastas = ostan kasutatud 5mm juustud ja sõidan (loe UISTUTAN) aastakese ning viskan minema.
Millist varianti eelistad Sina - tõsi ei pretendeeri 100 % õigetele hinnavalikutele
|