Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
Tere!
Kas keegi teab öelda, kas KE-Jeti peal hakkab ECU kasutama lambda andurist tulevaid signaale alles siis, kui mootor on soojenenud mingi teatud piirini ehk sõltub see jahutusvedeliku anduri tööst? Või peab süsteem kohe closed loop'i minema sel hetkel kui lambda andur saavutab oma töötemperatuuri (vähemalt 300 kraadi C -räägime siis küttekehaga eelsoojendatavast lambda andurist). Kui täpsest allikast ei tea, siis võiks keegi ise ära mõõta selle hetke enda auto peal. Ma lihtsalt ei suuda seda infot kuskilt leida.
Aitäh tähelepanu eest.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
KE-JET puhul on see aeg ca 2 min. Jahutusvee temp vist oli ka ca 50 siis hakati lambdat kuulama. Enne seda on lambda küll töövalmis juba, ja näitab rikast segu kuid arvestama hakatakse alles peale 2 min.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
30-10-2009, 01:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-10-2009, 01:05 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Ükspäev just sai proovitud E300-24 ja lambdat hakati kuulama peale 50 kraadi salongi kella järgi. Ma ei tea täpselt kas KE mootori tembi andur on täpselt sünkroonis salongi kella omaga(ilmselt mitte), aga jh see soojenemine +5 st kraadist võttis aega ca 6 min. Ex lambda enda ärkamine on ka seotud tema vanusega ja sellel masinal oli see ca 4 min., kuid alla 2 minuti arvestama ei hakata lambdat.
Kontrolli ära, kas su mootori temp andur ikka näitab õiget näitu ja kui ruttu sul lambda andur ärkab?
Igal mootoril on oma konkreetne lambda reguleerimisnõuetega tabel, kuid jämedalt öeldes on nõuded järgmised.
120- 140 s on ooteaeg
rohkem kui 40-50 kraadi peab olema mootor soe.
drossel peab olema tühikäigul.
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
Igal ajul on ju oma tembi andur.
See et sul salongi kell näitab 80 ei tähenda, et mootori aju 80 näeb. see võibolla näeb et on 50.
ja kunagi ei saa usaldada takistust. Tuleb mõõta temperatuuri signaali pinget. Sest kui sul on anduri mass kehva, siis andur võib ise küll mega hea olla, aga väljuv signaal on ikkagi metsas omadega. Aga noh võiblooa ongi sul aju tuksis.
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
Ma ei ole ju väitnud, et kui salongi kell näitab 80, siis ECU ka kindlasti 80 kraadi loeb. Salongi kellal ja ECU-l erinevad andurid plokikaane sees. Ma väitsin, et mootori temp peaks teoreetiliselt olema 80, kuna jahutusvedeliku temp anduri takistus vastab sel hetkel etteantud normidele ja salongi kell näitab ka sama temperatuuri ehk siis 80.
Aga see on küll täitsa loogiline jah, et kui takistus vastab normidele, siis ajusse jõudev pinge ei pruugi korrektne olla halva massiühenduse tõttu. Nüüd on mul vähemalt koht, kust edasi uurida. Aitäh selle mõtte eest.