Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
lambda anduri töölehakkamise moment - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: lambda anduri töölehakkamise moment (/showthread.php?tid=14894)



lambda anduri töölehakkamise moment - w124 - 14-10-2009

Tere!
Kas keegi teab öelda, kas KE-Jeti peal hakkab ECU kasutama lambda andurist tulevaid signaale alles siis, kui mootor on soojenenud mingi teatud piirini ehk sõltub see jahutusvedeliku anduri tööst? Või peab süsteem kohe closed loop'i minema sel hetkel kui lambda andur saavutab oma töötemperatuuri (vähemalt 300 kraadi C -räägime siis küttekehaga eelsoojendatavast lambda andurist). Kui täpsest allikast ei tea, siis võiks keegi ise ära mõõta selle hetke enda auto peal. Ma lihtsalt ei suuda seda infot kuskilt leida.

Aitäh tähelepanu eest.


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - wdb240 - 29-10-2009

KE-JET puhul on see aeg ca 2 min. Jahutusvee temp vist oli ka ca 50 siis hakati lambdat kuulama. Enne seda on lambda küll töövalmis juba, ja näitab rikast segu kuid arvestama hakatakse alles peale 2 min.


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - w124 - 29-10-2009

Huvitav, hetkel hakkab ECU mul lambda signaali kasutama alles siis, kui jahutusvedeliku temp on tõusnud natuke alla 80 kraadi. Ja selleks kulub ikka tunduvalt rohkem kui 2 minutitIcon_sad

Äkki viitsib keegi ikka ära mõõta selle hekte enda auto peal?


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - wdb240 - 30-10-2009

Ükspäev just sai proovitud E300-24  ja lambdat hakati kuulama  peale  50 kraadi salongi kella  järgi. Ma ei tea täpselt kas KE  mootori tembi andur  on täpselt sünkroonis salongi kella  omaga(ilmselt mitte), aga  jh see soojenemine +5 st kraadist võttis aega ca 6 min. Ex lambda enda ärkamine on ka seotud tema  vanusega ja sellel masinal oli see ca 4 min., kuid alla 2 minuti  arvestama ei hakata lambdat.
Kontrolli ära, kas  su mootori temp andur ikka näitab õiget näitu ja  kui ruttu sul lambda andur ärkab?
Igal mootoril on oma  konkreetne  lambda reguleerimisnõuetega tabel, kuid jämedalt öeldes on nõuded järgmised.

120- 140 s on ooteaeg
rohkem kui 40-50 kraadi peab olema  mootor soe.
drossel peab olema  tühikäigul.


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - w124 - 30-10-2009

Salongi kella näit 80 kraadi juures on jahutusvedeliku temperatuuri anduri takistus täpselt nii nagu nõutud. Iseasi, kui jahutusvedeliku temp andur ka valetab, aga ma ei usu, et salongi kellade andur ja jahtusvedeliku andur samaaegselt peetis on.
Lambda küttekeha on korras ja pinge tuleb sinna peale, ta soojeneb piisavalt kiiresti - signaali hakkab ta välja saatma u 30 sekundi möödudes.

Tundub, et M103-l siis see moment hiljem kui ECU hakkab lambdat kuulama - võrreldes siis M104-ga (ca 50 kraadi). Või siis on minu konkreetsel isendil ECU-l midagi viga.Icon_question


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - wdb240 - 30-10-2009

Igal ajul on ju oma tembi andur.
See et sul salongi kell näitab 80 ei tähenda, et mootori aju 80 näeb. see võibolla näeb et on 50.
ja kunagi ei saa usaldada takistust. Tuleb mõõta temperatuuri signaali pinget. Sest kui sul on anduri mass kehva, siis andur võib ise küll mega hea olla, aga väljuv signaal on ikkagi metsas omadega. Aga noh võiblooa ongi sul aju tuksis.


RE: lambda anduri töölehakkamise moment - w124 - 31-10-2009

Ma ei ole ju väitnud, et kui salongi kell näitab 80, siis ECU ka kindlasti 80 kraadi loeb. Salongi kellal ja ECU-l erinevad andurid plokikaane sees. Ma väitsin, et mootori temp peaks teoreetiliselt olema 80, kuna jahutusvedeliku temp anduri takistus vastab sel hetkel etteantud normidele ja salongi kell näitab ka sama temperatuuri ehk siis 80.

Aga see on küll täitsa loogiline jah, et kui takistus vastab normidele, siis ajusse jõudev pinge ei pruugi korrektne olla halva massiühenduse tõttu. Nüüd on mul vähemalt koht, kust edasi uurida. Aitäh selle mõtte eest.