Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 CE-24, 1991, C124
#41
jaanmb Kirjutas:Jah eks olen minagi seda teinud ja ega sellest vist ennem aru ei saa kui omal nahal üle elatud. NB Talveks võid teise tagasillaveolise osta nt opel omega.
SRY OT aga pool aastat naudid ja pool aastat piinled? Krrt, elu on liiga lühike selleks, mina tahan iga päev hea autoga sõita!
Vasta
#42
Vaidlemiseks peaks teise teema teise kohta tegema. See siin on teise mehe teema tema autost.
Vasta
#43
Kas autod on kaetud tavaliste odavate plastikust katetega? Või on kasutusel midagi tummisema ja värvi vähem kahjustavat?

Kas hoiuruum on tuuletu (kinnine)?

Korraliku kerega masin püsib pikemas perspektiivis vaid siis korralik, kui talle kunagi meie teedele "libeduse tõrjeksRetard" puistatavat keemiat mekkida ei anna. Kui elu võimaldab, sisi on suve- ja talveauto eraldipidamine täiesti mõistlik teguIcon_cool
Vasta
#44
Talv ongi möödas!

Jah, ruum oli kinnine ja tuulevaba ja autod peaksid säilima eeskujulikult. Täna õhtul töölt koju sõites märkasin, et päike on välja tulnud ja teed kõik kuivad. Sõitsin garaaži juurde ja parkisin oma pereauto ära. Mõned päevad varem olin hobiautodele liikluskindlustusi teinud ja seega eemaldasin tolmuse autokatte ning alustasin mõned tunnid tagasi ametlikult oma selleaastast vanatehnikahooaega kaheukselise autoga.

[Pilt: 20100407_MB300CE24_1.jpg]

Loodan, et tuleb palju ilusate ilmadega päevi.
Vasta
#45
Auto eest hoolitsemine ei tähenda ainult ilusaid asju.

Umbes nädal aega tagasi hankisin õlifiltri ja hulgaliselt õli ning otsustasin alustada õlivahetusprotsessi kodustes tingimustes. Seda selle pärast, et juba varem kirjutasin siin häirivast õlilekkest, mille kohta Laur arvamust avaldas, et ju ta ikka ploki ja plokikaane vahelt tuleb.

Mul oli seda väga raske uskuda, sest plokikaas oli alles tuhat kilomeetrit tagasi peale saanud seoses klapivahetusega. Liiatigi tundus imelik, et kui plokikaane ja ploki vahelt õli tilgub, siis miks tekib auto alla loik eriti just pikemal ehk mitmepäevasel seismisel?

Õlilekete tuvastamisega on mul sellised kogemused, et kui usaldada teenindusi ja muid selliseid spetsialiste, võid teostada remonte kümne tuhande krooni eest, enne kui tegelikule lekkeallikale jälile saadakse. Sestap vahetasin viigipüksid pisut töisemate riiete vastu ja ronisin isa garaažis kanalisse olukorda uurima.

Selgus, et põhi on tagantpoolt väga märg. Samas väntvõlli otsatihendi välistas tõik, et hoorattakoda oli seest täiesti kuiv. Õli tundus tulevat tagant vasakult ja väga ülevalt, sest ka starter oli läbimärg. Samas on selle auto puhul nähtavus starterist ülespoole ja samas ka kapoti alt vaadates sisselaskekollektorist allapoole täiesti olematu. Isegi peegli abil ei näinud mitte midagi.

Seega jäi üle vaid üks tee - starter eemaldada. Mugav see ei olnud, aga sain hakkama. Nüüd oli vaade palju parem ja võisin kergenduseks tõdeda, et plokikaane ja ploki vaheline liitejoon oli ideaalselt kuiv. Küll aga oli hämmastavalt õline õlifiltrikoja jalg ja õlitorud, mis filtrit õliradiaatoriga ühendavad. Pildil on õli juba tegelikult korra hoolikalt ära pühitud.

[Pilt: 20100418_MB300CE24_91_2.jpg]

Õlitorud kinnituvad filtrikoja külge ühe poldiga ning torud on tihendatud kummitihenditega. Kui seda sõlme vaadata, ei ole kahtlust, et see on vastava piirkonna kõige nõrgem lüli, sest kui ülejäänud osad on ideaalselt jäigad, siis ühe poldiga küljelt kinnitus lubab õlitorude ja filtrikoja vahel kindlasti mingit mikroliikumist, mis omakorda võib viia kulumiste ja õlileketeni.

Lasin torud kardaanvõtme abil lahti, eemaldasin ka eestpoolt torusid auto külge fikseerivad klambrid, et torusid mitte painutada ja nähtavale tulid tihendid. Ütlen ausalt, et minul ei olnud ettekujutust, missuguse kujuga nad päriselt olema peavad, mistõttu vanade tihendite järgi oletasin kerge kahtluseussiga hinges, et ju nad ikka kandilised olema peavadki.

[Pilt: 20100418_MB300CE24_91_3.jpg]

Tartus neid tihendeid koha peal ei olnud ja seetõttu tellisin uued, tükihinnaga umbes 20 krooni. Suur oli minu üllatus, kui tellitud kauba kätte sain, sest uute kuju ei meenutanud mingil moel neid, mille torude ümbert kätte sain. Õlitihendid on seega ikka ja alati ümmargused ning vanad tihendid on lihtsalt sedavõrd deformeerunud, et petavad esimese hooga asja mittetundva kodaniku vabalt ära.

Pildil siis võrdlus vana ja uue tihendi vahel. Kui võrrelda tihendi paksust, siis kandiliseks vajunud ja kulunud tihend on mitu kümnendikku õhem ja seetõttu ei ole õlilekkes ka midagi imelikku.

[Pilt: 20100418_MB300CE24_91_1.jpg]

Eile monteerisime isaga kahasse kogu selle krempli uuesti kokku, paigaldasin uue õlifiltri ja täitsin süsteemi õliga.

[Pilt: 20100418_MB300CE24_91_4.jpg]

Võimalik, et see ei olnud ainus koht, kust õli lekkis, kuid miski ütleb mulle, et enam selle auto alla täppe ega loiku ei teki. Kusjuures, esindusest öeldi minu imestuse peale, et ma ei ole esimene, kes nende tihendite kuju osas üllatunud on ja neid on ennegi tellitud ning vahetatud.

Kui kellelgi sama mootoriga auto alla õli koguneb ja starteril samuti tilgad küljes, soovitan vaatamata väga ebamugavale tööprotsessile kogu protseduuri ette võtta, sest mulle näib, et sellise kehva lahendusega torude kinnitus võib vabalt olla õlilekke üks tüüpkohti.

Ja kui arts24 oma autole uue mootori peale paneb, soovitan enne korra vaadata, missuguses seisus see koht on, sest hea ligipääsu korral, kui mootor auto küljes ei ole, on see 10 minuti küsimus ja süda jääb kindlasti rahule.

Täna on ilm ilus, sõidan jälle kupeega ja taas on üks asi pisut paremaks saanud.

Parimate soovidega,

Tauno Mõts
Vasta
#46
Nagu ennustatud, on auto all asfalt pärast eelkirjledatud tööd alati kuiv.

Väga lahe on olnud möödunud maikuu selles mõttes, et Volgade kevadsõidu "Ettevaatust Auto" ettevalmistused tegime sel aastal peamiselt minu sedaani ja kupeega, mis tähendas mitmeid päevi autoga Eestimaa erinevatel teedel.

Väga lahe on vahelduseks diiselmootoriga pereauto nurka seisma jätta ja kõik oma sõidud lihtsalt uskumatult meeldivalt ebapraktilise vanatehnikaga, millel pole kindalaegastki, topsihoidjatest rääkimata.

Mõni pilt ka vahele:
[Pilt: 20100427_MB300CE24_91_5.jpg]

[Pilt: 20100427_MB300CE24_91_6.jpg]

[Pilt: 20100427_MB300CE24_91_3.jpg]

Vaatamata sääskedele on olnud ilus kevad.


Parimate soovidega,

Tauno Mõts
Vasta
#47
Kas on esi osa ära vajund või on tagumine liiga kõrge aga midagi on igal juhul paigast. Muidu vääga kena.
Aa ja üks asi veel vaata seal kõhu all minu meelest on see spido tross vist mis seal kaaritseb. Omal ajal oma jaol ka rippus sedasi. Vaatasin su 230E Ja seal kõrgused parlanksis aga kubel kuidagi see tagu osa ikka kõrge.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#48
Ilmselt hoiab natukene tagumist otsa kõrgel jah, kuigi erinevates situatsioonides on pilt erinev. Seda annab kuidagi auto alt vist reguleerida, aga ausaltöeldes on enamusel maastikel ta saba väga kena ja seetõttu ma vist veel näppima ei lähe.

Kusjuures, see sedaani tagaosa on tegelt natuke liiga madalal jällegi minu arust. Aga ainult natuke ja selle pärast vedrusid vahetama ikka ei hakkaks. Sellel autol võibolla millalgi teen ta madalamaks, aga ei tea ka, sest nagu öeldud, siledatel platsidel asi nii imelik ei tundu.

Spido tross on jah õlilekke peatamistöödest sisse jäänud apsakas ja pannakse lähiajal õigeks tagasi Smile

Tauno
Vasta
#49
Krdi siledad pillid need Sinu 2x124 ikka.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#50
Meenutades oma vana C124 siis tagumine ots ongi nati kõrge võitu, siis on vedrud igati korras veel, lihtsalt velg on sul veidi pisike seal all, kui 17 tollise alla paned paraneb välimus oluliselt.
MB C320CDI
Vasta
#51
Ei tohi tahta remontida asju, mida ei ole tarvis remontida.

Sellise teadmise sain oma hiljutistest seiklustest selle auto mootori lamerihma juurest kostuvat laagrikriuksu analüüsides. Mitte, et auto katki poleks olnud, aga ise olin liialt tormakas, mistõttu on mul nüüd kodus üks tuttuus rihmapingutusrullik ja hentsi käest laenatud lisaõhupump, mida ma seni kilekotist väljagi poel võtnud ning ilma põhjuseta lahata ka ei viitsiks.

Probleem oli selles, et kuulatasin erinevate "vahendite" abil, missugune lamerihma all töötav element häält võiks teha ja kaks varianti jäid esialgu sõelale: 1. Lisaõhupump või 2. Rihmapingutusrullik.

Aga kumbki nendest ei osutunud ebameeldiva heli tekitajateks. Tegelikult tuli välja, et täiesti tuksis oli hoopis jahutusventilaatori rihmarulliku laager, mis kinnitub alumiiniumkronsteini abil mootoriploki külge.

Originaaldetail maksab 2 800 krooni ja seega ma ei kibelenud teda uut ostma. B-gruppi sellele mootoriversioonile, nagu selgus, tellida pole võimalik. Kuna asjaga oli ka kiire, siis ei jäänud lõpuks muud üle, kui lubasin MB varuosade müüjal uue vale kujuga B-grupi osa seest laagri võtta ja minu originaalkorpusse pressida.

Kogu laagrikriuksu remonditööde maksumus 1 700 kr koos enda remondimeeste töörahaga. See on väga väike kulu arvestades võimalust, et kui ventilaatorilaager üldse katki oleks läinud, võinuks ventilaator ära lõhkuda radika ja ventilaatori labad.

Seega võin vist asjaga rahule jääda, kuigi ise veel autot näinud ja kuulnud ei ole. Kuid paluti lahkesti järgi tulla, seega eeldan, et nüüd on korras.
Lisaks on vahepeal vahetatud mootorikett, kuigi vana polnud veninud - taaskord ei tohiks remontida asju, mida pole vaja remontida, aga rumala inimesena õpin oma vigadest. Samuti on soetatud täiesti müstilise hinnaga uus originaalõhufilter. Maksis midagi 1200 krooni ümmarguselt. Mingi paberi- ja kummijupi eest tundub seda ikka väga palju.

Tagastan laenatud lisaõhupumba hentsile ka nii pea kui võimalik.
Vasta
#52
Palju auto siis maksis ?
Ei leidnud eespoolt et oleks kirjas olnud.
Vasta
#53
Kodanik Lääne küsimusele on raske midagi normaalset vastata, sest auto on ostetud eelmise aasta kevadel Saksast nii, et osa mootorit oli pagasnikus (vt esimest postitust), üks klapp oli põlenud ning kohati vajas kere värvimist.

Ostuhinnaks tol hetkel oli 1800 EUR pluss transport (mingi 6 500 vist). Üle 2000 eur olen ainult oma sedaani eest paari aasta eest maksnud ja pärast seda enam "nii kalleid" hobiautosid pole soetanud. Too on ikka jube kallis ka päriselt.

Tegemist on ikkagi konkreetselt projektidega ehk autodega ehitamiseks ja ma arvan, et sellegi kupeeauto omahind tänaseks ehk poolteist aastat hiljem on kuskil pisut alla 70 000 krooni. Kindel on see, et autosse on vähemalt sama palju raha juurde läinud, kui oli tema ostuhind ja see oligi algusest peale nii ette nähtud.

Mida ma praegu viimases postituses mõtlesin selle all, et pole autot veel oma silmaga näinud, oli see, et ma ei ole teda veel remondimeeste juurest ära toonud, kes sel nädalal ventikalaagri korda tegid. Õhtul näen.
Vasta
#54
Seda Saksamaaalt ostmise hinda ma silmas pidasingi.
Ja see trantspordi hind (6 500) oli mingi ametlik, või said tutvustega ?
Vasta
#55
Väga kena, oleks mul samad veljed võiks parklas vabalt vale auto juurde kõndida. Icon_biggrin Ja mul uus mootor on õnneks täiesti lekkevaba.
Naftapress.
Vasta
#56
6500 on üsna tavapärane hind trassil Saksamaa-Tartu.

Mul on ka mootor täiesti lekkevaba nüüd, arts. Puhtam, kuivem ja muretum tunne. Smile
Vasta
#57
Muidu oli mul ka maja ees parklas näha kus ma kõige rohkem parkinud olin ikka. Icon_lol
Naftapress.
Vasta
#58
(03-06-2010, 09:40 AM)Oliverk Kirjutas: lihtsalt velg on sul veidi pisike seal all, kui 17 tollise alla paned paraneb välimus oluliselt.

Kõik on muidu väga kena, aga kuna siis "17 velg ikkagi tuleb?

Aga asjalikuma poole pealt. Sain minagi selle autoga kevadel pikema tiiru teha. Kena väike kvaliteetauto. Nägus kompaktne kere, hästi viimistletud interjöör, kallid materjalid, hea varustus. Üldiselt seal sees meeldis mulle olla. Minu jaoks kerge pettumus oli see 24 klapiline mootor. Ootasin enamat, sest see moto oli omal ajal ikka ilge haip ja maksis jõledat hinda. 24 klapiga mootoriga C124 kupee hind küündis omal ajal uuena V8 mootoriga W126 tasemele. Tegelikult sõidab ta nagu iga teinegi R6 Mercedes - üsna isikupäratu, mitte kõige meeldivamate häältega ja kiirusomadustelt küll hea ent täiesti temperamendi vaba. Teel mõjub ta muidugi palju raskepärasemalt kui 230E, see on hea. Maanteesõidu meeldivalt madalad pöörded on puhtalt käigukasti teene ja kokkuvõttes ei näinud mina selle 24 klapi lisandväärtust. Ise eelistaks ilmselt komplekti vana mootor ja 5-ne kast. Kuid kas sellist üldse tehti?

Minu häda on muidugi see, et ma kipun tihti autode olemuse üle pikemalt juurdlema ja veidi jäi mulle kogu see 124 kupee kontseptsioon kaugeks. Hästi ilus auto tegelikult. Selline sale, heade vormidega, kergelt käsitsetav ja tundub kuidagi õrn. Kuid paraku ka ilma sügavama emotsionaalse sisuta. Nagu seitlisse kammitud peaga rikaste vanemate pugejast poeg - kõik õpetajad kiidavad, kuid tegelikult on klassis palju tublimaid. Erinevalt sedaanist tundub kupee natuke selline preilide ja moemeeste auto olevat. Piilarite vaba aknaauk on küll fotodelt lahe, kuid reaalselt kasutamiskõlbmatu lisa. Tuul viib kõrvad peast. Trendikas, oleks ehk kogu terviku kohta õige sõna. Kuid kas Mercedes peab olema trendikas?

Peres on C124 muidugi omal kohal. Sest siis on abikaasal ka silmarõõm ja stiilikas sõiduriist. Ise jääks ikka sedaanide juurde. Või siis S-klassi kupeed, sest need on raskepärased ja mõnusad tugevad tükid.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#59
24V mootorid olid 4-se ja 5-se kastiga, 12V ainult 4-se kastiga.

Mina isiklikult arvan, et 24V on tunduvalt asisem kui 12V mootor. Dünaamika oluliselt jõulisem, eriti 3000 pööret ja edasi.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#60
17" valusaid velgi ei tule kunagi - phõrrgu, kes sellele rehve osta jõuab Tongue

Kuid tegelikult ka - olen nüüd praktiliselt kuu aega järjest selle autoga sõitnud ja tema pära ei ole kindlasti liiga kõrgel. Konkreetsel pildil oli siiski tegu mingi optilise moonutuse või rõhutusega, kuid normaalselt siledal pinnal on tema ahter täiesti ok. Suured veljed pigem ei sobi selle auto alla.

Kommentaariks ka pisut juurde selle 24V mootori kohta. Mulle näib, et tänu kooslusele 5-käigulise kastiga on ta ikka maanteel palju ökonoomsem kui oleks 4-käigulise automaadiga M103. Minu kütusekulu on tööl käies (peamiselt maanteesõit) stabiilselt 10 liitrit sajale, mida on ikka palju vähem kui ma oodanud oleks. Mitte, et selle pärast nüüd tegu mingi ökoautoga oleks ja minu viimase kuu kütusearve on ikkagi üle kahe korra suurem kui kõigil eelmistel kuudel, mil peamiselt diisliga liikusin.

Kiirenduse üle ma üldse ei nurise ja tõesti 300 CE-24 on palju raskepärasem kui 230 E. Kui maanteel on see kõik väga tore, siis linnas see väsitab. Eriti Annelinnas vms kitsastes kohtades liikudes. See auto sõidab kõige paremini vaba kiirendusmaa olemasolul ja ühtlasel kiirusel üle 100 km tunnis. Siis on ta täielikult omas elemendis.

Kasutusmugavusest veel pajatades, siis kui C124 autoga natuke harjuda, siis on ta isegi täiesti igapäevaselt kasutatav, olles küll ebapraktiline, kuid korvates selle puuduse efektsusega. Ma näiteks ei ole seni näinud ühtegi naisterahvast, kes ei oleks selle peale, et auto turvavöö kätte ulatab, öelnud sõnad "väga peen". Ja neid peeneid detaile on tegelikult päris palju. Praegusel suvel on isegi B-piilarita küljeakendelahendus juba täiesti efektne ja vähemalt linnakiirustel kasutatav.

Üks asi, mis minu pikkuse juures vist jääbki imelikuks, on see, et istumisasend on minu jaoks kogu aeg liiga laes. Samas istet ei tahaks allapoole liigutada, sest siis jääb rool ja armatuurlaud harjumatult kõrgele. Auto katus on või tundub lihtsalt madalamal kui sedaanil ja see on veider, aga oma ebamugavuses isegi kuidagi äge.

Olles juba üldfilosoofilise mula lainel, tahaksin veel lisada, et kuigi tegemist on väikse kvaliteetautoga, siis ikkagi on ta ehk tänu olemisele "väikeseeriatoode" mitmest kohast kehvemini toodetud kui sedaan ja püüan lähiajal seda pildimaterjaliga kinnitada. Kupee teatud salongidetailide omavaheline kokkusobivus on kohati kehvem kui sedaanil ja see ei saa olla põhjustatud konkreetselt minu eksemplari kehvast koostest või remondist vms probleemidest, vaid näib olevat tingitud erinevate plastikdetailide mõõtude ebakõlast. Kuid üldmuljes ei jää sellised mikroapsakad tooni andma ning üldiselt on loomulikult tegu kvaliteettootega. Võimalik, et neid asju ei avastakski, kui pidevalt mõlemat kereversiooni võrdluseks ees ei oleks.

Muide, ühel sumedal õhtul umbes kuu aega tagasi läks mu nägu laia naeratust täis, sest täiesti iseenesest hakkas mu auto katuseluuk tööle ja töötab tänaseni. Ainult lüliti käitub kuidagi ebaloogiliselt. Näiteks ei sulge nupp ette liigutamisel miskipärast taha lahti sõidetud luuki, vaid luugi sulgemiseks tuleb nuppu üles lükata ja lihtsalt õigel ajal lahti lasta, kui luuk kinni jõudnud on. Kui luuk on kinnises asendis, saab näiteks nuppu ette lükates luugi hoopis poole katuse peale lahti sõidutada. Nuppu taha liigutades sõidab luuk ilusti lõpuni lahti. Jääb täiesti selline tunne nagu katuseluuk oleks sünkroniseerimata või veidike "segaduses", kuid W210 autoga sarnane sünkroniseerimisvõte ei muuda midagi.

Igatahes väga tore, et luugi mehaaniline pool korras on ja asi iseenesest töötab. Elektriga on tavaliselt lihtsam, sest selleks on olemas spetsialistid.

Sõidan selle autoga veel vast nädala ja siis on selleks suveks minu mõõt täis. Kuid enne lõplikult garaaži minemist tuleb ära teha veel üks oluline asi. Sellest aga juba pärast seda kui töö tehtud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,168 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 298,707 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,250 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,415 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 40,502 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  c124 E220 110kw 1993 966mkr 55 33,239 11-04-2020, 08:36 AM
Viimane postitus: Karl
  MB 230CE C124 ervin ervinpunk 14 10,924 15-05-2018, 05:27 PM
Viimane postitus: ervinpunk
  W460, 300 GD, 1986 - Aialipp aialipp 40 36,364 06-05-2018, 12:41 AM
Viimane postitus: aialipp
  Mercedes-Benz CE230, C124 ville 13 10,232 23-04-2018, 01:37 PM
Viimane postitus: ville
  Minu 88a MB 300 TE "kutsikas" "kutsikas" 16 14,323 16-12-2017, 11:49 AM
Viimane postitus: Eero_S



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne