Asjad nüüdseks seal maal, et kolvid uute rõngastega on mootoris, uued raam ja kepsusaaled on ka paigaldatud. Kolvirõngaste paisumispilud paigutasin selliselt nagu siin videos ütleb http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Vanake...ine+2.aspx
Nüüd oleks vaja veel teada, millise jõuga tuleb raamsaaled ka kepsusaaled kinni keerata (praegu on kergelt kinni lihtsalt) Plokikaanetihendiga on kohe kaasas millise jõuga see kinni keeratakse, saaltega millegipärast sellist õpetust kaasas pole.
Teema kuidagi poolikuks jäänud kuigi mootor juba ammu tiksub.
Väntvõlli raamipoldid: Kepsu raamid poldid:
Peale kokku panekut selgus, et kõrgsurvepump ei toiminud nagu peab (esimesse pihustisse tuli tühikäigul ehk 50bar) ega see suur üllatus polnudki kuna pump oli eelmisel omanikul juba paar aastat vihma käes roostetanud. Peale kõrgsurvepumba vahetust käib nagu kell.
Et üks OM602 on auto peal ja teine OM602(kap. remonditud) rippub garaažis lae all, siis hakkasin mõtlema turbotamise peale. Tegu siis minu jaoks esimese sellise katsega seega ei tea mis täpselt välja tuleb. Saigi solid edges joonised koostatud kollektoritest ja lähinädalatel peaks plokikaane külge kinnituva flantsi ja turbo flantsi ka lõikusest kätte saama.
Paika sai pandud ka eesmärgid:
1. Turbo tuleb väike, levinud(ehk odav)
2. Süsteem peab olema asjalik tänavaliikluses
3. Jõuda tehase OM602 turbo mootori võimsusele võimalikult ligilähedale.
4. Ei hakka suurt turbo rõhku taga ajama.
5. Kui asi kenasti toimima hakkab, siis asi nullist uuesti ehitada selliselt, et ka kena välja näeb.
Hetke plaani järgi valisin turboks BMW 525tds-i turbo, kui õige see valik on selgub hiljem.
07-11-2011, 05:01 PM (Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2011, 05:05 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
(05-11-2011, 11:01 PM)hents99 Kirjutas: Sai ka mõni nädal tagasi vanale OM617 dislale turbo installitud.
Uuematele mootoritele oluliselt lihtsam teha, seal kus sisse- ja väljalase erinevatel pooltel on.
See OM617 oli originaalis N/A mootor? Paistab, et suurema sordi turbo läks sellele, kas kõrgsurvepumbaga ka midagi tegid, pihusti avanemise rõhud jäid originaalid?
Kust maalt muidu tekib vajadus mootori õli jahutuse järgi?
See oli jah N/A mootor. Suurt midagi ei näppinud, eriti palju ei tahtnud juurde saada ka. Tegelt oli mootor nii kohvi, et poleks üldse mõtet üle laadida. Mootor oli G-klassi peal ja omanik on rootslane, kes arvas, et kast võiks veidi nobedamalt liikuda. Hetkel auto tagasi Põhja-Rootsis.
Vajadus tekib siis, kui nt ringrada(pikaajaline suur koormus) sõidad. Tänaval ei teki vajadust.
(07-11-2011, 10:48 PM)ReinGSM Kirjutas: Kui tubotama hakkad tee mingi DIY jutt ka piltidega, neid suht huvitav lugeda.
Plaan jah siin teemas asjade käigust teada anda, hetkel venib asi flantside lõikuse taga. Sai ka katsetus auto ostetud selle tarvis. Kui kõik ideaalselt toimima saab, siis katsetus 124-ja pealt tõstan tulevikus juba OM602 turbo koos automaat kastiga kupee peale.
Täna sai turbo soetatud 5€ eest (tilluke risti ja olematu pikilõtkuga). Teise 5€ eest sain veel 525tds-i väljalaske kollektori (sellelt hea snitti võtta), kollektori ja turbo vahelise tihendi ning turbo õlituse torud.
Kust turbo õlituseks on mõistlik õli võtta, kas õlirõhu anduri juurest? Samas on plokikaane taga lõpus üks nn. pime, ehk on mõistlikum sealt võtta (nukkvõlli õlituskanal on seal)?
Nüüd kus reaalsed asja (tds-i kollektor ja turbo) olemas, tuleb välja et väljalaske kollektor tuleb ikkagi teha teistsugune kui algsetel joonistel. Tegu küll nii väikse turboga kuid paigutusega siiski probleemid, ka praeguse lahenduse juures jääb turbo ohtlikult lähedale mootori käpale ja veepumba süsteemile. Igatahes tuleb praeguse plaani jäegi kollektor ümber joonestada et näeks välja kuidagi sedasi.
Kas lihtsam ei oleks T3/T4 flansiga kollet ja turbot kasutada.Turbo 6litus proovi saada plokist ja v6imalusel lähemalt 6lipumbale.
Niimoodi turbiini mootorijuurde sobitades kataksin avaused kinni.
Huvitav projekt igatahes.Edu ja kannatust
Terv
04-12-2011, 10:16 PM (Seda postitust muudeti viimati: 04-12-2011, 10:18 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Paar päeva tagasi sain flantsid kätte, mõõdud said päris kenasti võetud, kuna flantsid istusid ilusti nii plokikaane kui turbo külge (kui keegi joonist vajab, siis võib küsida). Flantsid maksid 13, 90kraadised torupoognad 5 x 1,5€ (tegelikult sai igaks juhuks ostetud topelt rohkem, arvestasin kohe sellega et midagi võib ebaõnnestuda), turboõlitus toru valmistamine 10€, ümartoru 1m-2,8€. Üritan siin teemas ka hindasid kirja panna, et ka teised kes plaanivad hakata midagi ehitama, saaksid ettekujutuse asja kulukusest/äratasuvusest. Kollektori punktisin lihtsalt kokku kuna endal vaid elektrood keevitus, lähipäevil tahan MIG-iga korralikult kinni lasta. Punktitud kollektoriga sai siiski ka korra proovitud, turbo käis ringi küll ja õlitus paistis ka toimivat-õli võtsin siis sealt plokikaane tagaküljest. Turbo õli äravoolu jaoks treisin ühe vidina, mille poldiga sai karteri külge kinnitada. Sellise turbo paigutusega tuleb veepumbast tulevat veetoru, mis tsirkullatsiooni pumpa läheb, pisut väänata ning üks kinnitus eemaldada. Eks katsun asja edasi teha ja annan jälle ka siin teada asjade arengust.
Pildid räägivad vast paremini.
Veel mõned pildid.
05-12-2011, 04:52 PM (Seda postitust muudeti viimati: 05-12-2011, 04:54 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Täna sai kollektor täielikult keevitatud, kuna kaane külge kinnituvat flantsi ma kuidagi kinni ei tõmmanud, siis tõmbas flantsi suht kõveraks. Mõtlesin et see kõverus nii hull ei tule, aga läks ikka päris korralikult, nüüd vaja oma 3mm flantsi keskmist osa maha freesida, flants ise 10mm paks. Eks peale freesimist paistab kuidas asi jääb, võimalik et kui kõverus maha freesitud siis kaane külge kinnitatuna selgub, et turbo jääb vastu mootoriplokki vms, sest võimalik et ka kusagilt mujalt on ka kõveraks tõmmanud ja sellega turbo asend muutunud.....eks siis paistab...
06-12-2011, 01:00 AM (Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2011, 01:03 AM ja muutjaks oli hents99.)
Mujalt ilmselt kõveraks ei tõmba, ainult flantsi enda.
Mina olen tavaliselt teinud nii, et keevitan ühe toru flantsi külge ja koheselt pingutan flantsi ploki külge mõneks hetkeks. Siis ei lähe kõveraks.
Olen ka täheldanud, et mida paksem materjal, seda rohkem kõveraks tõmbab. St ise kasutan 10mm paksust. 12mm on alati jama, et kisub kõveraks, ainuke hea asi, et 12mm jääb lihvitult veel kõvasti paksust. Ühel T5 volvo turbokollektoril sai lihvimist tehtud, samuti ca 3mm tuli maha võtta 12mm flantsil. Kuna mootor oli ristipidi vahel ja monteerimine oli enam kui raske, siis ei tõmband pärast keevitamist kinni ja läks kõveraks.
Poolautomaadiga pole muidugi hullu, seal ei ole metalli kuumutamist nii palju, kui TIG`i puhul. Ise kasutan ainult viimast meetodit keevitamisel.
Ega sa vist ei viitsind väga torutööd teha ja tegid üpris lihtsakoelise kollektori - torud risti kokku jne. Seal on ruumi päris palju, et teha sujuv ja pikk kollektor.
Muidu ikka positiivne, et keegi viitsib tegeleda õigete asjadega, mitte ei installi xenoneid või kleepse lisajõu saamiseks.
Edit: Kõveraks ja päris korralikult kõveraks tõmbab veel mitme toru ühendus ehk pikisuunaline õmblus. Seepärast tuleks need kõige esimesena teha.
Eks esimene kipub ikkagi ebaõnnestuma, aga saab ju uue teha kui praegusest asja ei saa (lihtsalt flantside lõikus võtab jälle mitu nädalat). Kollektori sujuvuse kohapealt ei hakanud üle pingutama, külge läheb siiski väiksemakoeline turbo ning ei oota üldse suurt võimsuselisa.
Teoorias peaks asi sirgeks minema kui flantsi õigest kohast kuumutada, kes täpselt ütleb kust kohast kuumutada....
Teoorias peaks, reaalselt ilmselt mitte. Kui torud ühendatud pole, siis võib minna, kui juba torud kõik üheks keevitatud, siis ei mängi ta enam.
Kui lihvi saab koduste vahenditega või soodsalt teha, siis igal juhul lihvida, siis on pind ka parem.
Mina tookord selle Volvo T5 kolle lihvimise eest pidin mustalt 100€ maksma nt. See oli siis pinnalihv
Suht kallis värk, pärast mõtlesin, et sellise raha eest oleks ka ise nühkind.
Alguses öeldi, et kui palju ta ikka läheb - suht vähe, kui hinda küsisin.
Aia taha ei ole midagi läinud, tegelikult on tulemus päris hea, välja arvata kõverus, mida annab parandada.
(06-12-2011, 12:10 PM)hents99 Kirjutas: Mina tookord selle Volvo T5 kolle lihvimise eest pidin mustalt 100€ maksma nt. See oli siis pinnalihv
Suht kallis värk, pärast mõtlesin, et sellise raha eest oleks ka ise nühkind.
Alguses öeldi, et kui palju ta ikka läheb - suht vähe, kui hinda küsisin.
See ikka küll kallis, mul seni maani kokku pool sellest rahast kulunud Loodetavasti saan koolis CNC pingis asja maha freesitud, kuigi sellise detaili pinki kinnitamine pole just kõige lihtsam.
Sai täna teadjamatelt asja uuritud ning soovitati kõigepealt külmalt pressida (kuna tegu pehme süsinik terasega) ning alles peale pressimist freesida, kuna hetkel siiski üleliia kõver (peale freesimist ei jääks enam eriti materjali alles). Kui külmalt pressimine ei taha toimida siis pildil punase ringiga näidatud kohast kuumutada ning pressida. Käisin ka ühes töökojas mis plokikaani lihvivad, ka seal soovitati ennem pressida asi sirgemaks, ning selgus et nende lihv pink eemaldab ühe läbimiga ühe sajandiku, ehk siis sisuliselt jäävadki lihvima mispärast kujuneks ka hind üüratult suureks.