Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 spidoploki ja keskkonsooli valgustuse kaitsme ja potentsiomeetri remont.
#12
Paistab, et seda teemat vist seni polnud.

Tegemist siis vanade mersude tüüpveaga. Kellapaneeli valgustuse reostaat-poteks ei tööta korralikult.
Potekas on eemaldatav, lahtivõetav, puhastatav ja küllalt lihtsa ehitusega.

Lahti võtmine:

- kellaplokk välja võtta
- tagantpoolt leida üles valge mõnesendise suurusega keraamiline asi
- kruvida lahti kinnituskruvi (keraamika sisse uputatud)
- ettevaatlikult kangutada potekas välja
- kangutada lahti 2 metallkõrva, mis keraamikat ja metallplaati koos hoiavad (ettevaatust väiksed vedrud)
- tõsta keraamiline osa üles

Metallosa küljes on poteka varras, 2 vedru ja keskmine liugkontakt. Liugkontakt toetub vedrudele ja peab olema vaba vedrutama.
Keraamilise osa küljes on reostaat ja metallist kontaktpind (taldrik).

Pöörleval kontaktil puhastada 2 kõrgemat kohta (kokkupandult toetuvad keraamilise osa metalltaldrikule) ja laba, mis liugleb reostaadil.
Keraamilisel osal puhastada metalltaldrik (pildil sinise rõngaga).

Reostaadi osa on nats keerulisem. Algul vaadates tundub, et kontaktpind on puhas.
Teatud nurga all vaadates on nühkimisjälg näha. Testriga mõõtes polnud ka kuigi hea tulemus.

Reostaadi üks ots on joodetud klemmi külge, teine on vaba. Vaba ots on fikseeritud kipsitaolise massiga.
Õrnalt tegutsedes on võimalik reostaat otsapidi süvendist välja tõsta.
Oskuslikult tegutsedes ja mitte küljest murdes külgejoodetud otsa, tuleks pöörata reostaati nii, et vana kokkupuutepind keerduks täies ulatuses natuke ära.
Siis hakkab keskmine kontakt jooksma kulumata osa peal. Reostaadi fikseerimiseks tuleks tilgutada süvendi põhja paar tilka liimi.

Kõik uuesti kokku panna. Poteka vars allpool, vedrud pessa, liugkontaktplaat nende peale ja siis keraamiline osa kõige lõpus. Kõrvad kokku suruda.

Kontrollida saab kahte moodi.
Kellel on olemas tester ja oskused need võivad mõõta takistust kontaktide pealt. Maksimaalne oli vist 10 oomi.

Lihtsam ja näitlikum variant on 5W lambiga.
+12V -> 5W lamp -> reostaadi üks kontakt -> reostaadi teine kontakt -> mass
Keerad varrest ja näed töö tulemust.

Kahjuks sai tehtud ainult üks pilt enda jaoks.

[Pilt: MB-potekas.bmp]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
W124 lülitite ja nuppude valgustuse kaitse - Autor: Laur - 16-01-2010, 04:32 PM
W124 kellaploki valgustuse poteka remont - Autor: kriipc - 01-06-2013, 04:20 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 21 27,099 28-01-2024, 11:26 PM
Viimane postitus: iseteenjasaan
  w124 200d [u]hõõgküünlad[/u] suvel? melw124 2 406 26-08-2023, 08:01 PM
Viimane postitus: melw124
  Mercedes w204 w212 c216 w221 küljepeeglite remont Speed-Up 3 3,428 04-01-2020, 11:52 AM
Viimane postitus: Speed-Up
  w124 Kojamehe mootori vahetus RivoA 5 14,389 31-05-2018, 11:18 AM
Viimane postitus: Eero_S
  w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103) MarekV 5 6,482 29-07-2017, 01:27 PM
Viimane postitus: kaupo51
  Tagumise rattalaagri vahetus (w124) MarekV 5 8,219 07-05-2017, 01:58 AM
Viimane postitus: MarekV
  W124 e300d 100kw 1995a mootori juhtmed arturmalcik 0 2,340 26-07-2016, 03:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  W124 püsikiiruse hoidja kerdok 2 3,296 27-04-2016, 06:52 AM
Viimane postitus: dexter
  w140 (92-98) / w210 (96-05/97) / w124 (94-95) ir pultide sünkroniseerimine marek 5 22,618 02-08-2015, 08:47 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W124 ümber ehitus-diiseldamine hannes_s 31 44,538 01-02-2014, 04:37 PM
Viimane postitus: hellrix



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne