Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 300D, W124, 1987 - stihl
#16
(11-01-2010, 10:38 PM)DonLeiger Kirjutas: kes sul tagaistmele kuses?


Sinu ema.
Aga "kuldse vihma" sõbrad ja sugulased vist ei käi enam siin foorumis...Eusa_clap
Mis on tervitatav...sest kusagil ilmselt on ka teiesugustel mingi kogemuste vahetamise sait olemas; siin vaid konkreetse saksa automargi fännid...ja las ta jäädagi nii...






Vahepeal on hulka õlut merre voolanud.
Ja minu mõtted ka w124ja kohta pisut korrigeerunud....Eusa_think

300D läbisõit on 385739km.
Ehk kahe aasta jooksul oma 8000 km-i, seega 124 sõiduomadustega olen üsna kursis. Siiski, enamuse ajast on ta lihtsalt seisnud...

Ja valmistunud...

Milleks valmistunud, selgub vast lähema aasta kuni viie jooksul...Eusa_whistle..
sõltuvalt sellest, kui palju põhitöö kõrvalt aega üle jääb...(väga ei jää ja eriti ei jäksa ka; seda enam, et igapäevatöö on enam vähem samasugune, ainult autod on pisut teised). Aga tasapisi tegelen.



Ja vaikselt mõlgub meeles selle auto täielik taastamine...

Ja mitte lihtsalt VIN`i järgselt originaalseisundisse viimine, vaid ka kõikide lisade, mis esimesel E klassil oli, lisamine; pluss mõned huvitavad asjad veel:

- nupust käivitus + automaatselt vabastuv starterirelee (tsiteerides teatud foorumlast, kes selle oma autole ka tegi, "sa ei suuda elu sees nii täpselt süütevõtit tagasi lasta, kui imelihtne automaatika seda teeb...") Confused
- suunatulega tuuningpeeglid (mingi roppus võib ju kah olla..)
- Comand 2.0, (ML-i omad, ntx A163 820 36 89 on vist canbusi vabad...?)
- automaatselt vabastuv käsipidur (paned "D" peale ja kässar tuleb ise maha, kui peal oli - caddy 67`pealt kopeeritud lisa; aga iseenesest mõnus asi; tänapäeva el. kässaritega masinatel juba ammu standardis)
- kui käsipidurit vajutada, siis päevatuled kustuvad
- "follow me home" esituled
- jne, midagi veel; leiutamine käib kogu aeg...





Tasapisi olen mitme aasta jooksul lihtsalt kogunud ja suvaliselt ja odavalt kokku ostnud erinevaid W124ja (kasutatud) OE lisasid, mida on kogunenud juba kenake hulk:

- neljakolvilised esisupportid 290mm ja paksule kettale.
Kasutati võimsatel bensukatel. (3,4 Brabus, 400E jne) Vajavad taastamist. Kettad peab ilmselt uued ostma. (kuigi eelistaksin taastada kasutatud, aga originaale; ei meeldi mulle see tänapäevane hiina kaup sugugi...)

- w210 tagasupportid. Üks on taastatud, teine vajab seda. Siia samuti kettaid veel pole, aga need kannatab suvalised uued osta. W210 pealt sellepärast, et mahuks 290mm ketas ka taha - originaalne 258mm ketas jääb 17 tollise velje keskel ikka nutuselt väike...eriti, kui mingi harva kodaraga AMG-Felge Styling VI tekib tahtmine alla toppida...Eusa_thinkEusa_think

- 2 + 2 (see tähendab seda, et taga on kaks kohta!) mälude ja soojendustega täiselektriga nahkistmed. Isegi peatoed panevad ise üles-alla nagu mingid hiigelsuured teod...
(nahk vajab vahetust (kuna on musta värvi) ja istmemootorid hooldust ning lõpulülitid elustamist, puudu ka veel juhiukse juhtlülitiplokk (see tooli meenutav lüliti))

- el. aknad koos komfortsüsteemiga, mis on seotud ukselukkude, kat. luugi elektri jne-ga.
Võtmest/puldist kogu jama sulgemine...? Tänapäeval ilmselt tavaline asi must.

- isetumenev tahavaatepeegel, kolm astet.

- el. tagakardin (keskmise juhtvardaga, s.o. ilmselt vanem tüüp)

- AMG esitiibade laienduskitt. (esimest korda nägin sellist oma silmaga ja töötab, s.o. tavalised esitiivad läevad sellega "punni"...) Esistangeotsad ka.

- laia plastliistu ring + kroomliistudega stanged facelift`ilt. Kuna vahepeal muutsin oma maitset ning tundub, et viimane 124 (93-) on ikkagi kõige kenam...Smoke

- SEC tüüpi esikapott, plastikust ja mingi korraliku tuuningkontori vähekaaluv toodang. (ja ei ole ise tehtud nagu nad enamuses on...)
Samuti hankisin facelifti (93-) kapoti; kumb lõplikult kasutusse läeb, on veel ebaselge...

SEC-i kapott koos SEC-i iluvõrega katab pool esitulest kinni ning nõuab madalat ja laia autot. Muidu, sellega välimus ilmselt väga retro ja cool.

Facelifti kapott on terasplekist ning esiots sellega meenutab liialt uuemat C klassi....Seevastu siia saaks edukalt viieribilise + MB Star "CL stiilis" iluvõre pookida...
Või hoopis S600ja pealt avantgarde võre, mis samuti 93- kapotile külge istub...
Eks näis, mis lõpuks saab...

- el. roolisammas. Käib mõnusalt sisse-välja ja üldse ei loksu. On seotud ka istmemälu süsteemiga....

- juhi airbag koos ajude, andurite jne-ga. Kõrvalistuja oma ei tahagi - sahtel on panipaigana parem. Ja ega youngtimer`is kõrval keegi sõita ei tahagi...(hääletajad lasevad käe alla, kui 124ja näevad...Angry)

- esi- ja tagaistme suletavad puitribidega laekad. Pähkijuurega spoon. Lakk vajab taastamist.

- allalangevad tagapeatoed. Mõned asjad veel puudu.

- Puidu ja nahaga uksepapid. Värv on vale - must. Naha saab keskele lihtviisil uue panna, aga mida teha põhiosaga...? Värvida või uut värvi kate peale liimida...?

- peaaegu toimiv kat. luugi süsteem. Tross ja mootor on head, katki vaid need tüüpilised silumiinist "tiivakesed"

- esitulede kojamehe mootorid + pesurid + juhtmed. Parem mootor vist kutu. Otsingud jätkuvad...

- ABS süsteem + ASR-i juhtplokk kapoti alla (originaalis polnud midagi - eks aeg näitab, kas on aega/tahtmist see peale ehitada, palju asju puudu ka; kui hannes midagi teeb, siis teen ka...Unibrow) ASD oleks veel asjalikum...

- välistemperatuurinäidik kellades koos juhtmetega

- taga lugemislambid. Koos C piilari vastavate katetega...Nahk vajab vahetust...

- konditsioneerisüsteem (mitte kliima) salongis koos ahju, radika, nuppudega ja elektriga (kapotialune koos torude, filtri jne-ga vajab veel leidmist, radikas ja filter on ilmselt mõtet uus osta)
W124 kliima on salongipoolelt vaadatuna kuidagi plank (nupurea kohale jääb liiga palju tühja puitu...), seega seda nagu ei ihalekski...

- Automaatkast M104-ja otsast, sportreziimid-asjad, täitsa toimib, kuigi uimane on. Õnneks meil Eestis osavaid kastimehi on.

- Kliimakompressor, A0002340211, müüja väitel kont "töötas"..., kuigi esimene radikas, mis samuti minu kätte jõudis, oli paksult heina täis ning el, ventika mootor juba 100 aastat tagasi kokku jooksnud. Aga noh, erinevatel inimestel ongi "töötamisest" erinev arusaam.

- Pardakompuutriga kellaplokk. Tahhomeeter on viidud vasakusse kella; parem kell on puhtalt "digi" ning spidol on lisana juures veel kolmnurga tuli ning digitaalne kell.
Olemas on ka selle süsteemi juhtaju + juhtmekimp.
Loomulikult, kogu jama on mõeldud bensuka jaoks, seega diislil selle töölesaamine on paras väljakutse...(Krt, pea sama vana teine saksa tank E39 Tdi ju mõõdab kütusekulu; eks saab MB-l ka...Ilmselt peab baierlaselt seda piezo juhtpihustit "laenama")

On kätte jäänud ka mõned sellised asjad, mis Stuttgart`i pole kunagi näinudki: sileda klaasiga tagatuled näiteks.
Valge ja punane klaas. Eks nendega samuti otsustab hiljem, kas paneb külge.


Enamus neist lisadest tahab ka taastamist ning uusi varuosi, sellega ka tasapisi tegelen...



Ja et kõik see jama ühte ansamblisse kokku panna, on vaja üht head ja korralikku ning roostevabat keret.

Ka sellega tegelen. Leitud on üks parem heas korras ning originaalne esitiib ning ostetud uued B- karbid/tagakoopaääred. (need loomulikult 1:1le ei sobi)
Läbimädanenud kereosade saamiseks hankisin ka doonorauto (originaalis tippvarustusega AMG tuunitud 3,4 bensukas; sealt on ka enamus neist eelpoolmainitud lisavidinatest pärit)

Kõiksuguste elektriliste lisade mahavõtmisel/lisamisel on W124 väga tänuväärne auto - iga asi on omaenda juhtmekimbuga ning jookseb lihtsalt vaiba all ühises juhtmerennis. Teda sealt välja võtta või juurde panna on ülilihtne.


Käib rooste väljalõikamine-keevitamine...
Varsti tuleb ka pildimaterjali.



Vasta


Sõnumeid selles teemas
MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 16-12-2009, 06:23 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: stihl - 06-01-2010, 05:16 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: v6sa - 06-01-2010, 06:00 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: stihl - 06-01-2010, 06:14 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: stihl - 06-01-2010, 06:28 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: Laur - 06-01-2010, 07:31 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: Sm.Tihhonov - 11-01-2010, 12:49 AM
RE: MB 300D, W124 - Autor: V@hh - 11-01-2010, 10:47 AM
RE: MB 300D, W124 - Autor: hannes_s - 11-01-2010, 01:48 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: v6sa - 11-01-2010, 02:25 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: stihl - 11-01-2010, 03:45 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: stihl - 11-01-2010, 05:44 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: v6sa - 11-01-2010, 06:05 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: hannes_s - 11-01-2010, 10:25 PM
RE: MB 300D, W124 - Autor: DonLeiger - 11-01-2010, 10:38 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 17-06-2012, 12:37 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: twistedone - 17-06-2012, 12:53 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 21-06-2012, 08:01 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: v6sa - 22-06-2012, 09:03 AM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: Laur - 21-06-2012, 08:13 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: hannes_s - 21-06-2012, 09:49 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 22-06-2012, 11:04 AM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: hannes_s - 10-07-2012, 09:52 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 11-07-2012, 08:39 AM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: hannes_s - 11-07-2012, 10:28 AM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 11-07-2012, 11:59 AM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: stihl - 11-07-2012, 07:55 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: senat - 25-09-2012, 10:32 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: Werewolf - 20-02-2018, 11:57 PM
RE: MB 300D, W124, 1987 - stihl - Autor: Ott - 22-02-2018, 09:27 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 19 1,771 09-03-2024, 11:30 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 29 4,939 17-02-2024, 05:22 PM
Viimane postitus: ashton
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 753 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 75 86,755 20-10-2022, 11:06 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 289 283,484 12-06-2022, 08:16 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 99,678 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 23,553 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 38,080 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 26,852 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 16 7,350 30-01-2020, 12:38 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne