12-05-2006, 11:10 AM
Karl Kirjutas:Andres65 Kirjutas:sünkronisaatorid on jõudnud oma maise teekonna lõpule... Kui pikalt "ragistad" kuulub ka lülitusmuhv väljavahetamisele. Kui rahulikult sõita ja topeltsidurit kasutada (nagu vanadel sünkroonimata kastidel), polegi asjast erilist probleemi.
Vahegaasi ikka vist,mitte topeltsidurit........mäletamist mööda käis see nii Vene krusadel.
Kuna sünkronisaatorid on vajalikud käigukasti võllide pöörlemiskiiruste ühtlustamiseks siis ülesvahetamisel vaja võll lihtsalt maha pidurdada ja selleks piisab, kui neutraalasendis korra sidur üles lasta (nn. topeltsidur). Allavahetusel aga vaja võlli pöörlemiskiirust tõsta ja selleks siis vajalik vahegaas. Sai kunagi sõidetud vennalikus Tsehhoslovakkias toodetud veoautoga LIAZ, millel oli sünkroonimata kast. Kui asja käppa sai, ei kostunud sealt ühtegi raginat aga alguses võttis pea märjaks küll.