14-02-2009, 11:18 PM
VANOS on BMW firmamärk, nagu X-drive või Volksul syncro.
Muutuv klapiajastus oli juba MB 119 mootoril peal - loe aasta 1989 - VANOS tuli 1992. Tõsi alguses oli küll ainult ON ja OFF. Tänapäevastel MB evivab paremat süsteemi loomulikult - aga muutuv klapiajastus ON ka MBl olemas
See et tänapäeval Toyota VVTi või ma ei tea millest räägib on MB-l juba vaata et aatakümneid - ka arvatud "VANOS". Või vaadake näiteks VOLVO super SAFETY süsteemi mis ise pidurdab - krt 220 mudelil oli see juba peal. Volol on isegi combi kujundus 95 % sama.
Ja ärme aja asja keerulisemaks - tänapäeva diisel mootorid on selles suhtes arenenumad kui bensiinikad. Kütusekulu juures efektiivsemad (loe rohkem powerit) - see on fakt. Praegu hakkab samasugune arendustöö bensiinikatega peale, sest diislitel on piir peaaegu käes. Vaadake uued bensukad - väiksemad mootorid/turbod, otsesissepritse, muutuva kujuga sisselaskekanal (loe madalalt rohkem momenti rõhulainete peegelduse tõttu sisselasketraktis)
Kubatuur unustage ära, see näitab kolvi liikumist, mitte midagi muud. Tähtis on põlemiskamber ja sinna pihustatav kütte kogus - sealt algab minu jaoks mootori parameetrite kirjeldus.
Võrrelda diiselmootori ja bensiinimootori kubatuuri on 9 klassi tase need kes ei saa veel erinevatest põlemisprotsessidest aru.
Muutuv klapiajastus oli juba MB 119 mootoril peal - loe aasta 1989 - VANOS tuli 1992. Tõsi alguses oli küll ainult ON ja OFF. Tänapäevastel MB evivab paremat süsteemi loomulikult - aga muutuv klapiajastus ON ka MBl olemas
See et tänapäeval Toyota VVTi või ma ei tea millest räägib on MB-l juba vaata et aatakümneid - ka arvatud "VANOS". Või vaadake näiteks VOLVO super SAFETY süsteemi mis ise pidurdab - krt 220 mudelil oli see juba peal. Volol on isegi combi kujundus 95 % sama.
Ja ärme aja asja keerulisemaks - tänapäeva diisel mootorid on selles suhtes arenenumad kui bensiinikad. Kütusekulu juures efektiivsemad (loe rohkem powerit) - see on fakt. Praegu hakkab samasugune arendustöö bensiinikatega peale, sest diislitel on piir peaaegu käes. Vaadake uued bensukad - väiksemad mootorid/turbod, otsesissepritse, muutuva kujuga sisselaskekanal (loe madalalt rohkem momenti rõhulainete peegelduse tõttu sisselasketraktis)
Kubatuur unustage ära, see näitab kolvi liikumist, mitte midagi muud. Tähtis on põlemiskamber ja sinna pihustatav kütte kogus - sealt algab minu jaoks mootori parameetrite kirjeldus.
Võrrelda diiselmootori ja bensiinimootori kubatuuri on 9 klassi tase need kes ei saa veel erinevatest põlemisprotsessidest aru.