03-02-2009, 09:05 PM
Tõstatan veelkord ülesse vana ja läbikulutatud teema - nimelt milleks vaja lambda andurit e. hapnikuandurit.
Ei olnud aega asjaga tegeleda ja otsida üles üks kirjanduslik teos, aga lõpuks siiski õnnestus.
Tegemist siis Virgo Tiitsu ja Matti Vataneni poolt kahasse kirjutatud ja aastal 2004 välja antud raamatuga "Autoelektroonika, mootori diagnostika". Eriti soovitan seda teile kahele "seksperdile" marek ja hents. Võtke lahti raamat leheküljelt 149 ja lugege läbi need 7 rida sealt peatüki alt hapnikuandurid(lambdaandurid).
Toon siinkohal ka väljavõtte sellest:
Hapnikuandurid(lambdaandurid) on vajalikud heitgaaside jääkhapnikusisalduse mõõtmiseks. Signaal on vajalik küttesegu reguleerimise kontrollimiseks. Küttesegu pideva reguleerimisega hoitakse liigõhuteguri keskmine väärtus (lambda) =1, kuid tegelikult muudetakse küttesegu vaheldumisi kord rikkamaks, kord lahjemaks. Selline küttesegu pidev muutmine on katalüüsmuunduri(loe katalüsaatori) töötamiseks hädavajalik.
Seega kui ei ole lambda andurit, siis ei tööta ka katalüsaator!
Kui veel miskit segaseks jäi, lugege uuesti, kui ikka segaseks jäi, lugege uuesti.
Ei olnud aega asjaga tegeleda ja otsida üles üks kirjanduslik teos, aga lõpuks siiski õnnestus.
Tegemist siis Virgo Tiitsu ja Matti Vataneni poolt kahasse kirjutatud ja aastal 2004 välja antud raamatuga "Autoelektroonika, mootori diagnostika". Eriti soovitan seda teile kahele "seksperdile" marek ja hents. Võtke lahti raamat leheküljelt 149 ja lugege läbi need 7 rida sealt peatüki alt hapnikuandurid(lambdaandurid).
Toon siinkohal ka väljavõtte sellest:
Hapnikuandurid(lambdaandurid) on vajalikud heitgaaside jääkhapnikusisalduse mõõtmiseks. Signaal on vajalik küttesegu reguleerimise kontrollimiseks. Küttesegu pideva reguleerimisega hoitakse liigõhuteguri keskmine väärtus (lambda) =1, kuid tegelikult muudetakse küttesegu vaheldumisi kord rikkamaks, kord lahjemaks. Selline küttesegu pidev muutmine on katalüüsmuunduri(loe katalüsaatori) töötamiseks hädavajalik.
Seega kui ei ole lambda andurit, siis ei tööta ka katalüsaator!
Kui veel miskit segaseks jäi, lugege uuesti, kui ikka segaseks jäi, lugege uuesti.