27-10-2008, 10:46 PM
Käin alles koolis (TTK) ja meil käisid külas välisõppejõud. Üks lektor töötas Scania tehases ja aitas väljatöödata etanooli-mootorit. Alusmootoriks oli võetud Scania 480hj-ne r6 turbodiisel. Mootoril tuli tõsta surveastet 18-lt28-le. Kütuse priserõhku oli tõstetud 3000 bar-ini. Surveaste peab sellepärast kõrge olema, et siis süttib etanool iseseisvalt.
Prototüüp mootoril oli probleeme müra ja kütusekuluga (120l sajale), kuid need on nüüdseks lahendatud(keskmine kulu 60l sajale). Samu mootoreid kasutab Rootsi riik oma liinibussidel juba viimased 6 aastat, ning sama mootoriga veokeid pidavat väga edukalt Brasiilias kaubaks minema.
Mootori väljatöötamise põhjus ei pidavat olema kütuse kulus vaid väljalaske gaasides. Tulevikus oleks vb võimalik isegi tänapäevane common-rail turbodiisel etanooli tarvitama panna.
Natuke lugemist Wikipediast ka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel
Prototüüp mootoril oli probleeme müra ja kütusekuluga (120l sajale), kuid need on nüüdseks lahendatud(keskmine kulu 60l sajale). Samu mootoreid kasutab Rootsi riik oma liinibussidel juba viimased 6 aastat, ning sama mootoriga veokeid pidavat väga edukalt Brasiilias kaubaks minema.
Mootori väljatöötamise põhjus ei pidavat olema kütuse kulus vaid väljalaske gaasides. Tulevikus oleks vb võimalik isegi tänapäevane common-rail turbodiisel etanooli tarvitama panna.
Natuke lugemist Wikipediast ka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel