18-03-2008, 09:24 PM
Gre Kirjutas:1. Üheks miinuseks elektrisõiduki puhul on just aku, mis kipub alatihti valel ajal tühjaks saama. Akude laadimine kestab _____ tundi
Laadimine kestab 3-8 tundi sõltuvalt aku tehnoloogiast, olemas on juba akud, mida saab kiirlaadida ka poole tunniga. Vale aja kohta ütleks sedasi, et jah, natuke tuleb sõite planeerida, aga, NiCd(Mh) akudega (mis on hetkel levinuim) kannatab sõita olenevalt autost 80-120 km, minu yhe päeva sõidud jäävad sinna 60 km kanti, palju on inimesi, kelle päevased sõidud on kokku veelgi vähem. Ehk nagu ka siin teemas juba mainitud, ma piiratud vahemaa tõttu sobivad elektriautod ainult 90% inimeste igapäevasteks sõitudeks. Aga liitum akudega kannataks ehitada auto, mille läbitav vahemaa on 300 km. Tesla Roadster ja Lightning GT millest eespool oli juttu sõidavad yle 300 km ühe laadimisega.
Gre Kirjutas:2. Aku efektiivseks elueaks loetakse ca ______ laadimistsüklit ja laadimistsüklite arv ei muutu sellest, kas aku on laadima pannes tühi või täis.Nikkel akudel ca 1000 korda, Liitium akudel isegi 2500 ja üle selle, ehk kui kilomeetritesse panna, siis meelevaldse arvutuse tagajärjel saame kilomeetriteks 100 000 vs 250 000.
Gre Kirjutas:3. Samuti ei ole mõistlik talveperioodil elektrisõidukit pikaks ajaks käreda külma kätte jätta, kuna see vähendab aku mahutavust märgatavalt.
Selle aasta pehmest talvest oleks ennatlik teha järeldusi, kliima soojenemisest.
![[Pilt: tallinntemp2.jpg]](http://www.emhi.ee/data/img/kliima/tallinntemp2.jpg)
Graafikult on näha, et tegelikult meil olulist külma ei ole, veebruar, mis on kõige külmem kuu, on aastate lõikes keskmise temperatuuriga -5 kraadi, aku jaoks ei ole see veel mingi temperatuur, tõsiselt külmi päevi võime eelmiste aastate kogemustest kokku lugeda kahekäe sõrmedel.
Soomes kasutatakse elektriautosid ka talvel. Trikk on lihtne, kuna öösel on nagunii saba seinas, siis ei ole probleemi sellest voolust ka akusid kütta, sõidu ajal pead nagunii kütma, ei ole probleemi osa soojast akuruumi suunata, ning lisaks toodavad akud töötamisel ka ise sooja.
P.S jäädavaid kahjustusi külm akule ei tee, lihtsalt külma aku mahtuvus on väiksem, NiMh akul -20 kraadi juures väidetavalt 80% nominaalist, NiCd on külma vastu vähem tundlik, ning Liitiumi baasil akud veel vähem.
Gre Kirjutas:4. Bensiini- ja diiselsõidukitel mootorist eralduvat soojust saab kasutada salongi soojendamiseks. Elektrisõiduk peaks salongi soojendamisel kasutama tööks vajalikku akuressurssi.
Lahendusi on kahtemoodi, kas elektri soojendiga, või Webastoga. 1 Kw elektrisoojendi võtab ca 10% aku energiast, ehk kilomeetritesse pannase, umbes 10 kilomeetri jagu väheneb vahema, levinum on aga bensiga webasto. Nüüd ütlete, et siis pead ju ikkagi tankima, jah peab, aga need kellel webasto masinal peal on, ilmselt teavad kui vähe võtab webasto kütet.
Kes soomekeelt puhuvad võivad siia kiigata: http://www.sahkoautot.fi/
soomlastel on plaan ehitada 500 Toyota Corollat ymber elektri peale, Kasutatakse LiFePo akusid, distanst ühe laadimisega 150km ja hinnaks pakuvad 25000€ Akude eluiga 250000 või 10 aastat. Ehk siis kui sõita tagasihoidlikud 70 kilomeetrit päevas, ongi kümmneks aastaks bensiini mure murtud.