14-03-2008, 11:48 AM
Nustu826 Kirjutas:aga kuulge. heietate siin elektriautodest küll ja muust elektriga seonduvast, aga sellisest asjast olete midagi kuulnud, et kunagi(ei mäleta täpselt aga vist aastajagu tagasi) leiutati suruõhu peal töötav auto(kilid olid vist leiutajateks kui ma õieti mäletan). lähed tanklasse, tangid oma pagasiruumis asuva suruõhupaagi täis ja siis edasi(100km). suruõhku ei keela ju keegi kui rehve tahad pumbata.
lihtsalt hakkas kunagi endalgi mõtegi liikuma sinnasuunas, et midagi taolist välja mõelda, et odavam liigelda oleks. vat see oleks tõeliselt ökopill.
ja kes teab. maha ma pole seda mõtet veel matnud, ainult mõnede asjade koha pealt peab pisut vaeva nägema. gaasijaotus on igaljuhul enam - vähem paigas.(peas vähemalt) aga õhukulu on küll veel totralt suur(
Alustuseks pean mainima, et ma ei ole õhu autosid lähemalt uurinud, aga see selleks. Pmst on asi selles, et meie riigi infra ei ole veel selleks valmis. Tanklast saad max vurtsi 6-8 atti, mis minu andmetel on pisut vähe selle asja liikuma panemiseks. Spetsiaalseid õhutanklaid meil aga ei ole, samas elektripistikud on juba olemas.
Teineasi on see, et kust seda õhku saadakse ? Õige kompressor teeb, kuidas kompressor ringi käib ? Elekter ajab.
Kumb skeem tundub mõistlikum:
Elekter->kompressor->mootor->ylekanne->rattad
Või
Elekter->mootor->Rattad
Ma luban et uurin seda õhu auto teemat veidi, aga hetkel tundub mulle, et kasutegur on seal väiksem. Üks asi miks kolbmootor on kehvem, kui elektrimootor on loomulikult ka kolvi liikumise suund. Verikaalne liikumine muundatakse ring liikumiseks ja seal tekivad kaod.