14-03-2008, 11:09 AM
v6sa Kirjutas:Tjah, elekter oleks hea kütus, kui seda kuidagi purki püüda annaks või seina äärde riita laduda. Seni, kuni me kasutame keemilisi elemente (mida ka kõige edevamad akud täna on) ei ole elektril liemat lööki, kui üksikud hullukesed. Müts maha nende ees!
Kui ma nüüd seda pobimeest õigesti mäletan, siis tal maksis elektrifitseerimine koos töödega 150 kEEK. Eks akud ja töö on nüüd kallimaks läinud ja eelpool pakutud 300 kEEK võib olla täitsa õige suurusjärk.
Noh selle pobi odava hinna tingis peaasjalikult plii akude kasutamine, plii akudel on aga mõned miinused. Esiteks on nende eluiga lühike, ja teiseks on on nende energia kaalu suhe väga paha, kaaluvad kole palju, aga energiat talletavad vähe. Liitium on oluliselt popim. Algne investeering on oluliselt kallim, aga kokkuvõttes kilomeetri hind tuleb parem, sest elavad oluliselt rohkem. Plii akudega sõidad 100 000 maksimum, kui läheb väga hästi, tegelikuses ilmselt jääb veel allapoole, liitiumiga, ytleme LiFePo akud näiteks, sõidad rahulikult 250000 ja alles siis hakkab mahtuvus langema, seega tehniliselt veab ehk isegi kuni 400000 välja ja aastaid antakse kuni 10. Tegelikult on akude tehnoloogia juba valmis 90% inimeste jaoks. Uskuge või mitte. 90% inimestest sõidavad päevas alla 100km.