02-05-2007, 04:55 PM
Kalev Kirjutas:R129 Kirjutas:Kas selle libisemisega pole mitte nii, et see toimub hürdotrahvos. Minuteada hoitakse sõidu ajal siduripakke kindlalt kinni, vastasel korral põlevad nad lihtsalt ära suure kuumuse tõttu.
Hüdrotrahvol pisut teine ülesanne - nimelt vahendada mootorilt tulev jõud käigukastini. Käigukastis sees olevad sidurid saavad kokku ja lahku vastavalt kk õlisurvele, mida just nendest reguleerimiskohtadest reguleeritakse.
Jah sellega olen nõus ja saan aru, et hüdrotrahvo ülesanne on ühendada kasti ja mootorit - ning muundada pöördemomenti jne. Uuemad kastid suudavad ka hüdrotrahvo veel lukku panna.
Aga ikkagi - kas siis kasti sees lastakse sidureid ka libistada. Minuteada toimub selline libistamine (suht lühiajaline) ainult siis kui käiku vahetatakse - lühem libistamine 2->3; 3->4 ja pikem libistus kui alla vahetatakse 4->3; 3->2. Vaatasin just WISist üks päev neid vahetuse aegu.
Kusjuures, suurematel mootoritel (võibolla kõigil) keeratakse käigu vahetamise hetkel vool mootori süütenurka - et kasti kaitsta ja et vahetus oleks sujuvam. Minu loogika ütleb siin seda, et kaitsmise all mõeldakse seda, et läbilibisemine oleks võimalikult minimaalne ja temperatuuri kasv võimalikult väikene.
Ja kõik kes on kaste remontinud teavad, et kui sidurid libisevad, siis üsna pea ei toimu enam mingitki haakumist, sest friktsioonkeetad on ära põlenud. Seetõttu minu arvamus asjast on, et hürdotrahvo on .....
Võibolla eksisin.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858