06-03-2025, 11:27 PM
(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Nii ja naa.
Mul on värske kogemus, kus jaanuari alguses ostetud tavaline kaltsiumaku (ehk sees loksub elektrolüüt) tühjenes auto elektrisüsteemi vea tõttu 2 V peale. Ja loomulikult külmus palliks. Lõhki siiski mitte. Aga ehmatus oli muidugi vägev, kui -7 kraadi juures kapotti avades kerakala vastu vaatas...
Sulas üles, panin teise akuga paralleeli ja laadima ning hiljem laadis Victron kenasti teise aku eemaldamise järel tõrkumata ja korrektselt täis. Sisse 64 Ah akusse läks väidetavalt 62 Ah pluss viis "hoolduseks".
Esialgu tundub, et töötab endiselt. Näis, kauaks...
Olen neid AGMe nüüd paar tükki eleule turgutanud akuhappega uuesti immutades. MB kirjadega Varta originaalidel on kleebise all erivõtmega keeratavad korgid, mis teevad selle töö mugavaks. Excide kaas on peale kleebitud ja neid kultuurselt avada ei saa

Kahte akut metalli kokkuostu viia pole ka nagu mõtet:
https://cronimet.ee/kokkuostupunktid/keila/