Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
M: Ferrari/Maserati OEM FIAMM 95Ah 850A AGM 24kg lekkevaba aku 353 x 190 x175 mm - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Turg (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Foorum: Varuosad (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Teema: M: Ferrari/Maserati OEM FIAMM 95Ah 850A AGM 24kg lekkevaba aku 353 x 190 x175 mm (/showthread.php?tid=54662)



M: Ferrari/Maserati OEM FIAMM 95Ah 850A AGM 24kg lekkevaba aku 353 x 190 x175 mm - nostromo - 06-12-2024

FIAMM 95Ah 850A
AGM lekkevaba aku
353 x 190 x 175 mm
24kg 

Ferrari / Maserati originaal OEM VRLA AGM

Tootekood: 673001440

Oli MB G55 AMG G-klassi peal varuaku kuid jäi automüügist üle.

Väga heas korras, laetud regulaarselt Rootsi CTEK kvaliteetlaadijaga.

Uuena 322£ (386€) + KM: https://www.ferrariparts.co.uk/part/maserati/673001440?id=223941

Ebays 140-170€

H: 80€

https://www.auto24.ee/products/akud/fiamm-genuine-maserati-agm-673001440-353-x-175-x-190-mm/2476111/?rhash=2782

[Pilt: 190216453.jpg]

52 27 316 Risto
teknootik@gmail.com 
Tallinna südalinn Foorum


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - nostromo - 28-02-2025

alles


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - kaupo51 - 01-03-2025

Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - MAV - 05-03-2025

(01-03-2025, 05:31 PM)kaupo51 Kirjutas: Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?
Metalli kokkuostu viia. Need tänapäeva akud säilivad nagu suitsuvorst. Üle 2 aasta seisva luksusauto küljes väga ei kesta ükski ja suht kuusakoski kraam. Kuna mul 7 autot, siis iga kahe aasta tagant ostan hulgi uusi akusid (kasutatud aku turuhinnaga muidugi). Ainukesed, mis on kuidagi kestnud on Bosch ja Varta. Exide on täielik prügi (ei sobi seisvale autole). Pool garaazi kalleid akusid täis, kõik ca 2-3 aastat vanad. Voldid laeb sisse, aga mahtuvusest jupp läinud.


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - väikemees - 05-03-2025

Paku odavalt mõnele autoplatsile. Neil mõnikord vaja müügiks peale visata.


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - kaupo51 - 05-03-2025

Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - v6sa - 06-03-2025

(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.

Nii ja naa.

Mul on värske kogemus, kus jaanuari alguses ostetud tavaline kaltsiumaku (ehk sees loksub elektrolüüt) tühjenes auto elektrisüsteemi vea tõttu 2 V peale. Ja loomulikult külmus palliks. Lõhki siiski mitte. Aga ehmatus oli muidugi vägev, kui -7 kraadi juures kapotti avades kerakala vastu vaatas...

Sulas üles, panin teise akuga paralleeli ja laadima ning hiljem laadis Victron kenasti teise aku eemaldamise järel tõrkumata ja korrektselt täis. Sisse 64 Ah akusse  läks väidetavalt 62 Ah pluss viis "hoolduseks". 

Esialgu tundub, et töötab endiselt. Näis, kauaks...

Olen neid AGMe nüüd paar tükki eleule turgutanud akuhappega uuesti immutades. MB kirjadega Varta originaalidel on kleebise all erivõtmega keeratavad korgid, mis teevad selle töö mugavaks. Excide kaas on peale kleebitud ja neid kultuurselt avada ei saaSad

Kahte akut metalli kokkuostu viia pole ka nagu mõtet:
https://cronimet.ee/kokkuostupunktid/keila/


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - MAV - 07-03-2025

(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Bosch S5 on sitaks hea aku vigasel autol. See minu kogemuste põhjal ainuke, mis suudab nullist ellu ärgata, kui teisestel plaadid sisse kõdunevad. Saab ka kodulaadijaga ellu äratada kui on täiesti nulli jooksnud. Aega ja kannatust nõuab väiksema 10A laadijaga aga päevaga saavad eluvaimu ikka sisse.


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - kaupo51 - 07-03-2025

Minu näite puhul ei olnud tegu AGM akuga. Oli tavaline Bosch S5005 aku. Kuna mul oli käepärane võimalus kasutada profilaadijat, siis ma ei viitsinud kodulaadijaga jännata.


RE: M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku - nostromo - 12-04-2025

FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevaba 

80e (poes 386£) 

Eestis 5.-8.5. 

52 27 316 Risto


RE: M: FIAMM 95Ah 850A AGM 24kg lekkevaba aku 353 x 190 x175 mm - nostromo - 07-05-2025

Bosch müüdud.

Maserati FIAMM AGM heas korras aku alles veel 80€

Ferrari osana ligi 400€:

https://www.ferrariparts.co.uk/part/maserati/673001440?id=223941