28-06-2023, 05:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2023, 06:07 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hei,
Kuna see arutelu siin juba selline poolfilosoofiline on, siis ütlen ka kaks mõtet sekka.
1. Alustame sellest lausest: "... mis on GL või GLK lisamured võrreldes näiteks W220 S klassiga".
Võrreldes W220 S-klassiga ei ole ühelgi Mercedesel eriti muresid.![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Aga tõsisemalt rääkides, on GL sarnaselt W220-le õhkvedrustusega (tõsi, GL-i vedrustus on märksa töökindlam ja võimaldab ka rikke korral koju sõita), samas GLK-l seda muret üldse ei ole.
Lisaks on kahtlemata nelikveo teemad ehk vahekastid jms alati võimelised probleeme põhjustama, aga üldiselt on need siiski töökindlad ja kui ta algselt korras on, siis korralikult hooldades ja mitte hiigelraskusi vedades nendega tavaliselt midagi ei juhtu.
Kered on üldiselt ok. Mõningane rooste võib Eestis ikka tekkida, aga ei midagi niisugust, millega "vanal halval ajal" (W203, W210, W220) silmitsi tuli seista.
Uudsema nähtusena on kahtlemata võimalik, et GLK-l või GL-il mädaneb mõni pimenurgaandur ära ja sel juhul on päris mitusada eurot väljaminekuid ootamas (kui leiad maru odava lahenduse). Samas on see ka hea lisa ning võiks autol ikkagi olemas olla.![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
2. Kõik Mercedeste käigukastid on ok. 7-käiguline rapsib tavaliselt veidi rohkem, aga hooldades kestavad kõik ning ei ole ootamatuste korral õnneks ka kuigi kallid remontida.
3. Diislite osas olen veendunult eriarvamusel. Me mitmekümneühikulise kogemuse pealt ütleks pigem nii, et M113 võib olla suhteliselt pommikindel mootor, aga ilmselgelt tasub OM642 või väike OM651 (GLK puhul) kulude erinevuse tõttu aastaga vabalt ära. Siinkirjutaja ise liigub igapäevaselt OM642 diisliga, aga on pikalt omanud ka 651 mootoriga autosid ning ei suudaks bensiinimootoriga Mercedest ilmselt ülevalgi pidada, Euroopareisidest rääkimata. Tõsi, V8 diisleid kindlasti ei saa soovitada, sest nendega on rohkem häda ja siis muutub lisanduva kütusekulu tõttu juba ka kulude vahe bensiiniautoga võrreldes kahtlaseks.
Lihtsalt ajaviiteks paar sõna mõlema mõistliku diisli kohta, mida GL-il või GLK-l saada oli:
3.1. OM642 (V6) on selline mootor, et sisuliselt ei lähegi kunagi katki kui teda ise rumaluse ja puuduva hoolduse abil (nt sõitmine tuksis turbo, õli üles kiskuva sisselaske, mittetoimivate pihustite vms-ga) ise kokku ei aja. Dünaamika poolest on tegu väga hea jõuallikaga, mille vääne sobib nii Eestis kui Lääne-Euroopa kiirteedel hullamiseks.
Selle mootori peamine riskikoht on lekkivad õlijahuti tihendid, mille remondi käigus on väga suur oht seda teha nii, et järgmise 2000 km jooksul mootor kokku jookseb. Kui ta aga juba tehtud on ning mitu tuhat kilomeetrit seejärel ka sõitnud, jääbki kestma.
3.2. OM651 (R4) on veidi nõrgem ja seda väga maasturihakatisele ei soovitakski, aga ka see mootor kestab igasuguste tõsiseltvõetavate probleemideta mitusada tuhat kilomeetrit kui niigi üle mõistuse pikki hooldusvälpu lõhki ei sõida ja autost nii palju aimu on, et kui miski tundub valesti olevat, see tavaliselt mõni üliväike viga enne likvideerida kui ta mootori ära hävitab. Tavaliselt tapavad sellegi mootori tuksis pihustid, hooldamatus ja sellest tulenevad õlirõhuprobleemid ning ketid (ketivahetus on päris kallis töö, sest kett asub mootori taga).
Nende mootorite kõige sagedasemaks probleemiks üldse on kas tegemata või lohakalt/oskamatult tehtud hooldus, mille tulemusel mootorid kokku jooksevad.
Kui neid aga hooldadada nii nagu peab ning autot kasutab inimene, kes midagigi autodest jagab, ei nõua nad aastaski mingil juhul 1000 eurot, kuust rääkimata.![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Seega võib julgelt kaaluda.
Parimate soovidega,
Västrik
Kuna see arutelu siin juba selline poolfilosoofiline on, siis ütlen ka kaks mõtet sekka.
1. Alustame sellest lausest: "... mis on GL või GLK lisamured võrreldes näiteks W220 S klassiga".
Võrreldes W220 S-klassiga ei ole ühelgi Mercedesel eriti muresid.
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Aga tõsisemalt rääkides, on GL sarnaselt W220-le õhkvedrustusega (tõsi, GL-i vedrustus on märksa töökindlam ja võimaldab ka rikke korral koju sõita), samas GLK-l seda muret üldse ei ole.
Lisaks on kahtlemata nelikveo teemad ehk vahekastid jms alati võimelised probleeme põhjustama, aga üldiselt on need siiski töökindlad ja kui ta algselt korras on, siis korralikult hooldades ja mitte hiigelraskusi vedades nendega tavaliselt midagi ei juhtu.
Kered on üldiselt ok. Mõningane rooste võib Eestis ikka tekkida, aga ei midagi niisugust, millega "vanal halval ajal" (W203, W210, W220) silmitsi tuli seista.
Uudsema nähtusena on kahtlemata võimalik, et GLK-l või GL-il mädaneb mõni pimenurgaandur ära ja sel juhul on päris mitusada eurot väljaminekuid ootamas (kui leiad maru odava lahenduse). Samas on see ka hea lisa ning võiks autol ikkagi olemas olla.
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
2. Kõik Mercedeste käigukastid on ok. 7-käiguline rapsib tavaliselt veidi rohkem, aga hooldades kestavad kõik ning ei ole ootamatuste korral õnneks ka kuigi kallid remontida.
3. Diislite osas olen veendunult eriarvamusel. Me mitmekümneühikulise kogemuse pealt ütleks pigem nii, et M113 võib olla suhteliselt pommikindel mootor, aga ilmselgelt tasub OM642 või väike OM651 (GLK puhul) kulude erinevuse tõttu aastaga vabalt ära. Siinkirjutaja ise liigub igapäevaselt OM642 diisliga, aga on pikalt omanud ka 651 mootoriga autosid ning ei suudaks bensiinimootoriga Mercedest ilmselt ülevalgi pidada, Euroopareisidest rääkimata. Tõsi, V8 diisleid kindlasti ei saa soovitada, sest nendega on rohkem häda ja siis muutub lisanduva kütusekulu tõttu juba ka kulude vahe bensiiniautoga võrreldes kahtlaseks.
Lihtsalt ajaviiteks paar sõna mõlema mõistliku diisli kohta, mida GL-il või GLK-l saada oli:
3.1. OM642 (V6) on selline mootor, et sisuliselt ei lähegi kunagi katki kui teda ise rumaluse ja puuduva hoolduse abil (nt sõitmine tuksis turbo, õli üles kiskuva sisselaske, mittetoimivate pihustite vms-ga) ise kokku ei aja. Dünaamika poolest on tegu väga hea jõuallikaga, mille vääne sobib nii Eestis kui Lääne-Euroopa kiirteedel hullamiseks.
Selle mootori peamine riskikoht on lekkivad õlijahuti tihendid, mille remondi käigus on väga suur oht seda teha nii, et järgmise 2000 km jooksul mootor kokku jookseb. Kui ta aga juba tehtud on ning mitu tuhat kilomeetrit seejärel ka sõitnud, jääbki kestma.
3.2. OM651 (R4) on veidi nõrgem ja seda väga maasturihakatisele ei soovitakski, aga ka see mootor kestab igasuguste tõsiseltvõetavate probleemideta mitusada tuhat kilomeetrit kui niigi üle mõistuse pikki hooldusvälpu lõhki ei sõida ja autost nii palju aimu on, et kui miski tundub valesti olevat, see tavaliselt mõni üliväike viga enne likvideerida kui ta mootori ära hävitab. Tavaliselt tapavad sellegi mootori tuksis pihustid, hooldamatus ja sellest tulenevad õlirõhuprobleemid ning ketid (ketivahetus on päris kallis töö, sest kett asub mootori taga).
Nende mootorite kõige sagedasemaks probleemiks üldse on kas tegemata või lohakalt/oskamatult tehtud hooldus, mille tulemusel mootorid kokku jooksevad.
Kui neid aga hooldadada nii nagu peab ning autot kasutab inimene, kes midagigi autodest jagab, ei nõua nad aastaski mingil juhul 1000 eurot, kuust rääkimata.
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Seega võib julgelt kaaluda.
Parimate soovidega,
Västrik