(22-01-2022, 01:06 PM)jsv Kirjutas: Ära selle jorri juttu nüüd küll päris tõsiselt võta. Ei tea ta nendest autodest niiväga midagi. Ta jutt on rohkem stiilis "naised saunas rääkisid".Täiesti nõus. Pigem teeb muret, et tüüpvigasid ei likvideerita, vaid neid tuleb ainult juurde
Kui sa nüüd vaatad mersusid mis on peale 98 aastat valmistatud ja võrdled neid teiste masinatega, siis kvaliteedi ja tehniliste lahenduste poolest on ta ikkagi üks parimaid. Näiteks remondiajad võrreldes teiste sakslastega on tunduvalt lühemad ja veermikus on jupid eraldi vahetatavad. Kindlasti on ka mersudel "tüüpvigasid" aga mitte eriti palju. Mootorid ja veermik kestavad väga hästi. Ülalpidamiskulud võrreldes teiste sakslastega on tunduvalt odavamad.
Päris viimase otsa mersud on.... Mnjah... Maitse asi
Aga kui kiirmoe kaupa tahad, siis osta mõni sooda x-sox või r-cox või mis imenimedega plönnid need nüüd olidki.
Eriti jabur on see, et elektroonikaseadmeid ei teostata niiskuskindlalt (trükkplaadid, kaitsmeplokkidesse tekkiv kondentsniiskus. Ei ole ju tohutu kulu neid lakiga või vastava niiskusttõrjuva kemikaaliga katta. Tekkiv niiskus põhjustab hädasid CAN liinides, arusaamatuid aku tühjenemisi jne.
Olen pidanud ise need kõik tarbijana pidanud töökindlaks tegema. No läheb paar päeva ja sada eurot keemiale ja jäävad asjad kestma. See maksaks suurtööstusele sente, mida kokku hoitakse, aga saab müüa tuhandete eest uusi mooduleid teeninduses. Paistab hea äriplaan, aga maine halveneb.
Enne 91 aasta autodel selliseid probleeme ei ole ja kestavad kasvõi õues vihma käes. Mitte ainult Mercedes-Benz probleem, teiste saksa tippmudelitel sama äriplaan, et saaksid sulle pidevalt teeninduses kohvi ja küpsiseid pakkuda samal ajal taskutesse auku närides.
Loomulikult ei ole see probleem inimestele, kes sõidavad uue autoga kasutusrendi näol, kus on kõik garantiiga kaetud. Lihtsalt uusi klassikuid sellise skeemiga enam ei sünni, mida saaks 50 aasta pärast järeltulijatele pärandada. Iga majandusest arusaav inimene saab muidugi aru, et ka see poleks tootjale kasulik. Töökindlus võiks siiski olla parem.
Ülalpidamiskuludega nõus ei ole. Näiteks BMW750 varuosad maksavad ca 2-5 korda vähem, kui Mercedes S600 omad. Rääkimata juppide saadavusest (kupeest parem ei räägiks). Mõlemad mul 95 aasta. Jah, esisild kestab Mersul selle võrra 3 korda kauem.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,