04-10-2021, 08:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2021, 08:36 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-10-2021, 03:25 PM)MAV Kirjutas: Tegelikult ei või seda täissünti vanemasse katlasse panna. Asjaoluks määrdevõime, tihedus ja mootoris kasutatud metallide keemilised erinevused ning täpsusklassTurundus!
See tehti väga hästi selgeks, kui oma vanadel autodel õlivahetust tegin
...
Ainus reaalne oht on mingi keemiline kokkusobimatus uuemale mootorile vajaliku õli lisaaine ja mootoris kasutatud tribopaaride materjali vahel. Mille kohta on vähe faktilisi näiteid, aga lademes linnalegende, kus keegi on kuulnud kellestki, kes olevat näinud kirjeldust säärasest juhtumisest.
Määrdevõime on kindlasti täissüntidel suurema viskoossusulatusega parem, sest nad on külmalt vedelamad ja soojalt tahedamad.
Ainus reaalne oht on tõesti sellises mootoris, mille kulunud õlitussüsteem suudab hoida külmalt paksu õli puhul survet, aga stabiilsema (kuigi veidi vedelama) õli korral seda ei suuda. Tuleb aru saada, et see probleem saab esineda vaid külmalt oluliselt paksema õli korral. Kui seesinane "külmalt piisavalt paks õli" saab kuumaks, siis on tema viskoossus juba sedapalju langenud, et reaalselt on sama rõhuprobleem olemas. Aga palju me sooja vana mootorit ikka tühikäigul tiksutame, pigem püüame "vanakest" ju ikka hoida. Pööretel on rõhku enamasti piisavalt
Ehk jutt sellest, et 0W50 täissünti ei tohi ühte elusasse vanasse mootorisse valada, sest see on liiga vedel, on jama. Sest 0W-50 õli püsib oluliselt suuremas temperatuuride vahemikus "vedel", kui näituseks 15W-40. Mis on miinuspaarikümne juures kaunikesti margariin ja 150 juures üsna lurr.
Oht keemiliseks kokkusobimatuseks on täiesti olemas, aga kui sedapidi vaadata, siis peaks meie vanakestes üldse olema suvel SAE30 ja talvel SAE10W monoviskoosed ja väheste manustega mineraalõlid...
Samas on meil vaba maa ja kui keegi tunneb end paremini, valades meil siin OM617 karterisse 5W30 asemel 10W30, siis on tal selleks täieline õigus.
Tunnistan siinkohal avalikult, et meie maja autodes on valmistajale ja kütusele vaatamata sees sama 5W30, erinevatelt valmistajatelt... Eks aastakümnete pärast näeb, millised olid kahjud. Päris põllutehnikas (russid jams traktorid) on mingi odav tünnist pumbatud 10W-30 poolsünt.