04-08-2021, 01:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 01:20 PM ja muutjaks oli Priit.)
(04-08-2021, 12:42 PM)v6sa Kirjutas:(04-08-2021, 10:15 AM)Priit Kirjutas: Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
...
Ainus mittesobivus saab olla keemiline: nüüdisaegse kasti jaoks vajalik lisaaine läheb tülli kunagi kasutatud tihendi või friktsiooni materjaliga.
Igasugused viskoossuse teemad unustage heaga ära: nüüdisaegsed õlid on vedelamad külmalt ja tahedamad kuumalt. Jah, mõlemas otsas on erandeid, aga esiteks ei peaks turu odavaimat sodi panema MB käigukasti ja poe kõrgeima hinnaga reissingõli võib läbi kogu temperatuurivahemiku liig vedel vanale hõredale kastile. Aga harju keskmised asjad sobivad nii vanale automaatkastile hästi. Valik on pigem saadavuse ja enesetunde küsimus
Castrol Transmax ja Carlube Q3 õlide liitri nn letihinnad on enamikus kohtades samas suurusjärgus, Comma odavam
Ps kui MB ise eristab (mitte 40 a vanal tootelehel), et 236.14 ei sobi 722.3 kastile, 236.08 on arktikas kasutamiseks, siis kuidas saab tootjal sobida näiteks rida, kus sisuliselt kõik MB spetsid on sobivaks kuulutatud: Comma enda välja antud tootelehel MV atf+ sobib (st kas MB on kinnitanud ???):
MB 236.10
MB 236.11
MB 236:12
MB 236.14
MB 236.15
MB 236.3
MB 236.41
MB 236.5
MB 236.6
MB 236.7
MB 236.9
MB 236.8
MB 236.91