03-07-2020, 11:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2021, 09:55 PM ja muutjaks oli maxim1655.)
Tere, head Kaasfoorumlased.
Pean tunnistama, et olen 7 aasta jooksul omanud mitmeid Mercedeseid ja sellest ajast jälginud suure põnevusega foorumit. Lugu, mis mind taaskord siia toob natuke suurema panusega, on seotud lapsepõlveautoga, mis sai tagasi ostetud.
Alustades algusest - Seitse aastat tagasi sain täisealiseks, millega traditsioonilselt kaasnevad ka load, seda muidugi autokooli abi ja ARK'i kinnitusega.Hakkasin endale autot otsima ja pidasin oluliseks, et oleks Mercedes. Nii palju kui ennast mäletan, olen alati maagilise kolmeharulise usku olnud - tõenäoliselt andsid oma panuse isa W123 ja mõndade tuttavate uuemad seeriad. Mõeldud-tehtud ja esimeseks autoks sai W202. Omades mitmeid automehaanikust sõpru, sai sihiks võetud, et tuleb teha kompromisse 'edevuse' osas ja osta täisväärtuslik sõiduk, mis teenib pikalt, mis sai ka tehtud. Auto link: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pri...yks_pilt=1
Fast-forward aastake edasi ja hakkasin tundma huvi W201-de vastu. Kuigi tol ajal neid masinaid niiviisi ei hinnatud ning turuväärtus oli väga madal, pidasin miskipärast W201-te viimistletuimaks sõidukiks, mis mind MB maailmast 70-00 aastate vahemikus kõnetanud on. Võib-olla asi on selles, et tegu on ühe üleviimistletuma Mercedesega või selle huvitavas arenduse ajaloos või hoopiski kaunis disainis, kus Kutsikas tõesti mõjub elegantse ühtse tervikuna, millele pilku heites silm puhkab. Härra Sacco'gi peab seda mudelit endal lemmikumaks masinaks ning minu mõtteviis kattub sajaprotsendiliselt tema omaga.
Uurides turgu võtsin endale kaks kriteeriumit ja ei läinud väga kapriisseks ( juba tol ajal olid enamus masinaid hinge heitmas ja poolpidused) - 53kw diisel ( naljakas, kuid tõsi. Miskipärast just selle mootori lugu, vastupidavus ja hääl toob naeratuse suule) ja manuaal ( sellele ei anna mõistus loogilist argumenti, kuid pidi olema must have). Üsna kiirelt avastasin, et ühel tuttaval on müüa äsja värvitud ja taastatud kerega sõiduk. Parameetrid: 53kw, 4-käiguline manuaal - seda oligi vaja. Värv: Barolo red 540 ja täiskomplektse punase sisuga( alates aknapostide nahkpolstritest, kuni vaipadeni). Super. Tõesti väga ilus koosseis ja aitab eristuda tavavalgetest kolleegautodest, mil hallikas sisu. Pill sai ostetud. Hinnang autole: Kere 4.5/5st, sisu 5/5, tehnika 2/5, veermiku hinne oli 3/5st ja mootori seis ei olnud ka kiita, kuid sain investeeritud suurema rahakese, et auto teeniks mind 100%-selt ja annaks parima fiilingu.
Kiire ajahüpe poolteist aastat edasi pärast rõõmsaid koosviibimisi ( aastasse 2015) ja toimus meie lahkuminek. Iseloomustades ennast - tol ajal noor tudeng, raha ei olnud, tahtsin säästa talverehvide pealt ning läksin 2015/2016-le vastu pehmelt öeldes selliste rehvidega, millega ei kannataks tegelikult isegi suvise lausvihmase ilmaga sõita. Too talv sai läbi sõidetud kuni tuli viimane märtsikuu lörts maha, mis saigi saatuslikuks. Lühidalt öeldes: kiire külglibisemine ja oligi auto ära pargitud ühte majanurka. Kogu esiosa sai kannatada. Viisin auto remondikoja lähedale, mis pidi kuu pärast töösse minema, kuid vandaalid jõudsid vahepeal kallale minna... (uudise link: https://arhiiv.saartehaal.ee/2016/03/31/...angi-nupp/ ). Kõik klaasid peksti segi, mõni plekk löödi mõlki, süütelukk ribadeks jne jne. Ühesõnaga - korvamatu kahju ja tolleaegselt seisukohalt, kus tudengi rahakott oli õhuke, otsustasin ta raske südamega ära müüa ühele entusiastile.
Esimene aasta seisis entusiastil auto kuskil hoovis. Teine aasta hakkas ta sotsiaalmeediasse üles laadima pilte, kus on hakanud autot lappima. Kolmandal juba täisväärtuslik liikumisvõimeline kutsikas, mille peale hakkas mu hinges miski kraapima.. Pekki, pean endale uuesti kutsika ostma. Kuigi olen viimastel aastatel palju paremas finantsilises seisus ja oman ka uusi salongist ostetud autosid, siis siiski miski ei andnud seda fiilingut, mida tektikas retrohõnguline VE-kaks-null-üks. Küsisin entusiastilt, kas on mingigi hinnaga saadaval? Löödi kohe suu pihta. Selge pilt, see tekitas veel rohkem jahihasarti - hakkasin otsima turult samalaadset masinat ja kahe aasta jooksul leidsin vaid paar tükki, mis olid piisavalt veenvad ostuks, kuid alati miski juhtus: nina alt osteti ära, mõeldi ümber müügi osas, endal oli vaja finantsressursse ümber planeerida ja nii edasi.. Kuniks nüüd maikuus, kus hakkasin juba üht soetama, mõtlesin entusiastilt küsida korra uuesti müügimõtte osas. Jutt tüüris väga kiiresti positiivse vastuse osas ja ma sain aru, et nüüd pean tegutsema kohe või kahetsen terve elu - eelmine õhtu alles rääkisime, kui järgmine hommik olin juba Tallinnast Saaremaal ( auto asus seal ja ma ise elasin kunagi seal). Kiirelt-kiirelt sai kaup vahetatud, ümbervormistus tehtud ning tundsin, kuidas elus sai üks unistus ellu viidud. Tõeline õnnemoment.
Tuttaval lasin auto töökotta viia, et auto üle vaadata, check-list teha, kokku lappida, vedelikud- filtrid vahetada ja muid tehnilisi probleeme lahendada. Terve eelmine nädal sai ainult sellega sõidetud ja ütlen ausalt - iga hetk oli fiiling, mida täitis nostalgia, langzeitauto kvaliteet ning õnn, et oman jällegist tükikest ajaloost, mis on šedöövrinimetust väärt.
Mis nüüd edasi? Hakkan vaikselt täiendama, dokumenteerima, küsima nõu, sest nagu näitavad kuldaväärt kaasfoormulaste näited - see haigus on süvenev ja alati saab paremaks minna.
Lõppsõnana mainides: Kas see on mõistlik otsus? Kindlasti mitte. Olles finantsharidusega ja tegeledes investeeringutega, ütleb ratsionaalne mõistus, et on palju lihtsamaid teid, kuidas saada täisväärtuslikku W201-te. Emotsionaalselt? Oojaa. Juba selle tagasiost täitis hinges suure tühja koha ära ja laseb mul nüüd öösiti rahulikult magada ning päeviti ringi sõita, hoides näos naeratust, mida iseloomustab siiras õnn.
Kuidas auto pärast avariid nägi välja:
Kuidas praegu näeb ( vabandan koledate piltide pärast, varsti tulevad uued):
CHECKLIST( See list on pidevalt muutuv! Kui kellelgi on miskit pakkuda, mis siin listis on, siis kirjutage palun PM-i):
- Tosoolileke peatada
- Panna külge laia liisu karbikatted
- Süütelukk ära vahetada
- Odomeetri läbisõit korda teha
- Esistange pukseerimisaugukate leida
- Istmesoojendused korda teha
- Põhi korda teha
- Ülevärvimine
Pean tunnistama, et olen 7 aasta jooksul omanud mitmeid Mercedeseid ja sellest ajast jälginud suure põnevusega foorumit. Lugu, mis mind taaskord siia toob natuke suurema panusega, on seotud lapsepõlveautoga, mis sai tagasi ostetud.
Alustades algusest - Seitse aastat tagasi sain täisealiseks, millega traditsioonilselt kaasnevad ka load, seda muidugi autokooli abi ja ARK'i kinnitusega.Hakkasin endale autot otsima ja pidasin oluliseks, et oleks Mercedes. Nii palju kui ennast mäletan, olen alati maagilise kolmeharulise usku olnud - tõenäoliselt andsid oma panuse isa W123 ja mõndade tuttavate uuemad seeriad. Mõeldud-tehtud ja esimeseks autoks sai W202. Omades mitmeid automehaanikust sõpru, sai sihiks võetud, et tuleb teha kompromisse 'edevuse' osas ja osta täisväärtuslik sõiduk, mis teenib pikalt, mis sai ka tehtud. Auto link: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pri...yks_pilt=1
Fast-forward aastake edasi ja hakkasin tundma huvi W201-de vastu. Kuigi tol ajal neid masinaid niiviisi ei hinnatud ning turuväärtus oli väga madal, pidasin miskipärast W201-te viimistletuimaks sõidukiks, mis mind MB maailmast 70-00 aastate vahemikus kõnetanud on. Võib-olla asi on selles, et tegu on ühe üleviimistletuma Mercedesega või selle huvitavas arenduse ajaloos või hoopiski kaunis disainis, kus Kutsikas tõesti mõjub elegantse ühtse tervikuna, millele pilku heites silm puhkab. Härra Sacco'gi peab seda mudelit endal lemmikumaks masinaks ning minu mõtteviis kattub sajaprotsendiliselt tema omaga.
Uurides turgu võtsin endale kaks kriteeriumit ja ei läinud väga kapriisseks ( juba tol ajal olid enamus masinaid hinge heitmas ja poolpidused) - 53kw diisel ( naljakas, kuid tõsi. Miskipärast just selle mootori lugu, vastupidavus ja hääl toob naeratuse suule) ja manuaal ( sellele ei anna mõistus loogilist argumenti, kuid pidi olema must have). Üsna kiirelt avastasin, et ühel tuttaval on müüa äsja värvitud ja taastatud kerega sõiduk. Parameetrid: 53kw, 4-käiguline manuaal - seda oligi vaja. Värv: Barolo red 540 ja täiskomplektse punase sisuga( alates aknapostide nahkpolstritest, kuni vaipadeni). Super. Tõesti väga ilus koosseis ja aitab eristuda tavavalgetest kolleegautodest, mil hallikas sisu. Pill sai ostetud. Hinnang autole: Kere 4.5/5st, sisu 5/5, tehnika 2/5, veermiku hinne oli 3/5st ja mootori seis ei olnud ka kiita, kuid sain investeeritud suurema rahakese, et auto teeniks mind 100%-selt ja annaks parima fiilingu.
Kiire ajahüpe poolteist aastat edasi pärast rõõmsaid koosviibimisi ( aastasse 2015) ja toimus meie lahkuminek. Iseloomustades ennast - tol ajal noor tudeng, raha ei olnud, tahtsin säästa talverehvide pealt ning läksin 2015/2016-le vastu pehmelt öeldes selliste rehvidega, millega ei kannataks tegelikult isegi suvise lausvihmase ilmaga sõita. Too talv sai läbi sõidetud kuni tuli viimane märtsikuu lörts maha, mis saigi saatuslikuks. Lühidalt öeldes: kiire külglibisemine ja oligi auto ära pargitud ühte majanurka. Kogu esiosa sai kannatada. Viisin auto remondikoja lähedale, mis pidi kuu pärast töösse minema, kuid vandaalid jõudsid vahepeal kallale minna... (uudise link: https://arhiiv.saartehaal.ee/2016/03/31/...angi-nupp/ ). Kõik klaasid peksti segi, mõni plekk löödi mõlki, süütelukk ribadeks jne jne. Ühesõnaga - korvamatu kahju ja tolleaegselt seisukohalt, kus tudengi rahakott oli õhuke, otsustasin ta raske südamega ära müüa ühele entusiastile.
Esimene aasta seisis entusiastil auto kuskil hoovis. Teine aasta hakkas ta sotsiaalmeediasse üles laadima pilte, kus on hakanud autot lappima. Kolmandal juba täisväärtuslik liikumisvõimeline kutsikas, mille peale hakkas mu hinges miski kraapima.. Pekki, pean endale uuesti kutsika ostma. Kuigi olen viimastel aastatel palju paremas finantsilises seisus ja oman ka uusi salongist ostetud autosid, siis siiski miski ei andnud seda fiilingut, mida tektikas retrohõnguline VE-kaks-null-üks. Küsisin entusiastilt, kas on mingigi hinnaga saadaval? Löödi kohe suu pihta. Selge pilt, see tekitas veel rohkem jahihasarti - hakkasin otsima turult samalaadset masinat ja kahe aasta jooksul leidsin vaid paar tükki, mis olid piisavalt veenvad ostuks, kuid alati miski juhtus: nina alt osteti ära, mõeldi ümber müügi osas, endal oli vaja finantsressursse ümber planeerida ja nii edasi.. Kuniks nüüd maikuus, kus hakkasin juba üht soetama, mõtlesin entusiastilt küsida korra uuesti müügimõtte osas. Jutt tüüris väga kiiresti positiivse vastuse osas ja ma sain aru, et nüüd pean tegutsema kohe või kahetsen terve elu - eelmine õhtu alles rääkisime, kui järgmine hommik olin juba Tallinnast Saaremaal ( auto asus seal ja ma ise elasin kunagi seal). Kiirelt-kiirelt sai kaup vahetatud, ümbervormistus tehtud ning tundsin, kuidas elus sai üks unistus ellu viidud. Tõeline õnnemoment.
Tuttaval lasin auto töökotta viia, et auto üle vaadata, check-list teha, kokku lappida, vedelikud- filtrid vahetada ja muid tehnilisi probleeme lahendada. Terve eelmine nädal sai ainult sellega sõidetud ja ütlen ausalt - iga hetk oli fiiling, mida täitis nostalgia, langzeitauto kvaliteet ning õnn, et oman jällegist tükikest ajaloost, mis on šedöövrinimetust väärt.
Mis nüüd edasi? Hakkan vaikselt täiendama, dokumenteerima, küsima nõu, sest nagu näitavad kuldaväärt kaasfoormulaste näited - see haigus on süvenev ja alati saab paremaks minna.
Lõppsõnana mainides: Kas see on mõistlik otsus? Kindlasti mitte. Olles finantsharidusega ja tegeledes investeeringutega, ütleb ratsionaalne mõistus, et on palju lihtsamaid teid, kuidas saada täisväärtuslikku W201-te. Emotsionaalselt? Oojaa. Juba selle tagasiost täitis hinges suure tühja koha ära ja laseb mul nüüd öösiti rahulikult magada ning päeviti ringi sõita, hoides näos naeratust, mida iseloomustab siiras õnn.
Kuidas auto pärast avariid nägi välja:
Kuidas praegu näeb ( vabandan koledate piltide pärast, varsti tulevad uued):
CHECKLIST( See list on pidevalt muutuv! Kui kellelgi on miskit pakkuda, mis siin listis on, siis kirjutage palun PM-i):
- Tosoolileke peatada
- Panna külge laia liisu karbikatted
- Süütelukk ära vahetada
- Odomeetri läbisõit korda teha
- Esistange pukseerimisaugukate leida
- Istmesoojendused korda teha
- Põhi korda teha
- Ülevärvimine