11-10-2019, 09:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-10-2019, 09:08 AM ja muutjaks oli ak75.)
(11-10-2019, 08:42 AM)BlueStang Kirjutas: Poldid lähevad esialgu ükshaaval - eks eksperdid (mitte Silberis) teavad, kuidas pingutada. Ja see poltide ükshaaval vahetamine pole miski, mille pärast väga muret tundma peaks - see on vähemalt usakate puhul suht tavaline asi, kui tavapoldid näiteks ARP omada vastu vahetatakse.Ise uurisin ka selle mootori kohta netist (vajaliku töömahu hindamise vaatenurgast) kui jama käes oli. Ei meenu netist loetud teemadest ühtegi step by step tööjuhendit poltide ühekaupa vahetamisel pingutamise võtete kohta. Üldsõnalist juttu küll oli palju, et seda nii tehakse.
Võiks ju ühekaupa polte vahetades keerata kohe 60Nm ja 270 kraadi sinna otsa, aga uue tihendi puhul ilmselt toimub poltide pingutamise käigus mingil määral tihendi kokkusurumine, samuti on poltidel oma pingutamise järjekord, teisi polte pingutades saavad esimesed veidi venida (?) jne muid pisidetaile, mis võivad oluliseks osutuda. Kui tegija varemgi teinud on ja endas kindel, siis muidugi teha nii nagu ta ettepanek on, aga ise teha (üheakaupa vahetada) ei julgeks - suht kallis eksperiment ikkagi kui toimima ei jää. Pane juhised siia tuleviku jaoks teistele ka, kui neid sulle avaldatakse!