28-09-2019, 06:49 PM
Ühtlasi tuleb meeles pidada seda, et tänapäeval on saastenormid ja trahvid nende mittesaavutamise eest piisavalt karmid, et autotootjate peamisex murex on saanud, kudas heitgaasid võimalikult puhtax saada ja mootori vastupidavus on selles osas teisejärguline. Ehk kasutataxe järjest vedelamaid õlisid, tagamax väixemaid hõõrdekadusid, kuid need ei pruugi extreemsituatsioonides või ettenähtust kauem kasutades enam mootorile piisavat kulumiskaitset pakkuda. Tihtipeale autoomanikud unustavad ju ära või ei tea, et õli (nagu ka kõik muud vedelikud autos) vananeb ka aja jooxul, mitte ainult läbitud kilometraaži käigus ja mõnel vähese läbisõiduga autol võib õlivahetuste vahe olla mitme aasta pikkune, mille jooxul on õli koostis juba veidi lagunema jõudnud hakata.
Ka peavad tavaõlid olema järjest rohelisemad ja neis ei tohi enam kasutada varasemalt õlides kasutusel olnud mootorile kasulikke aineid, et vähendada õlist heitgaasidesse lisanduvaid osakesi ja tahmafiltri ummistumise ohtu. Niinimetatud "High Performance" ja "Racing" õlidele (5W50 ja 10W60) on teistsugused normatiivid ja neis võib kasutada komponente, mida tavaõlidesse lisada ei saa, kuna võidusõiduautode heitgaasid ei pea nii puhtad olema. Kuigi ega ka selles vallas liigutaxe järjest enam keskkonnasõbralikkuse poole. Õlitootjad loomulikult arendavad oma tooteid pidevalt paremax ja leitaxe uusi aineid ja viise, kuidas normatiive täita ja ikkagi mootorile piisavat kaitset pakkuda, aga see progress ei pruugi alati kiirelt üleöö sündida.
Ka peavad tavaõlid olema järjest rohelisemad ja neis ei tohi enam kasutada varasemalt õlides kasutusel olnud mootorile kasulikke aineid, et vähendada õlist heitgaasidesse lisanduvaid osakesi ja tahmafiltri ummistumise ohtu. Niinimetatud "High Performance" ja "Racing" õlidele (5W50 ja 10W60) on teistsugused normatiivid ja neis võib kasutada komponente, mida tavaõlidesse lisada ei saa, kuna võidusõiduautode heitgaasid ei pea nii puhtad olema. Kuigi ega ka selles vallas liigutaxe järjest enam keskkonnasõbralikkuse poole. Õlitootjad loomulikult arendavad oma tooteid pidevalt paremax ja leitaxe uusi aineid ja viise, kuidas normatiive täita ja ikkagi mootorile piisavat kaitset pakkuda, aga see progress ei pruugi alati kiirelt üleöö sündida.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!