13-08-2019, 05:31 PM
CDI 170 käivitasin. Korraks võttis starteri tõmberelee taha ja siis enam ei midagi. Arvasin et aku tühi et vist jätsin päevaks laetule põlema. Laadijat pole, abiks oli inverterkeevitus see ju vooluallikas ( reguleerib ise pinge maha, et vastavat voolutugevust anda, olen seda kasutanud ekstreem käivituseks talvehommikul ja akude laadimiseks). Laadisin, ikka ei kippu ei kõppu. Ilmselt starteri viga või imo. Lükates läks käima, laadis akut aga roolivõimendi ei töötanud (see elektriline, kui generaator ei lae siis roolivõim ka ei tööta, imelik). Arvasin et starter ikkagi. Starteri remont on igavene jama hakkasin asja põhjalikult uurima et mitte seda jama ette võtta. Uurimise puurimise käigus selgus, et kui starteri lülitada oli mootori korpuse ja kere massi vahel 12v pinget. Mõõtsin takistust mootori korpuse ja kere massi vahel see oli megaoomides.
Selgus, et juhe mis mootori korpust aku miinusega ühendas oli lihtsalt elektrokeemia tagajärjel lihtsal ära mädanenud. Ühendasin mootori korpuse massi ja kere massi vahele 6mm2 juhtme. Volaa starter võttis järgi, masin käivitus aga roolivõim endiselt ei töödanud. Olin selle originaaljuhtme lahti jätnud ja ilmselt sai roolivõmu pump ka oma massi. Ühendasin originaaljuhtme tagasi ja kõik sai tööle. Selgus et mootoril ja aku miinusel ei ole sel mudelil muud ühendust kui üks juhe.
Võib olla on kellegile abiks selline veakirjeldus enne kui starteri kallale minna.
Selgus, et juhe mis mootori korpust aku miinusega ühendas oli lihtsalt elektrokeemia tagajärjel lihtsal ära mädanenud. Ühendasin mootori korpuse massi ja kere massi vahele 6mm2 juhtme. Volaa starter võttis järgi, masin käivitus aga roolivõim endiselt ei töödanud. Olin selle originaaljuhtme lahti jätnud ja ilmselt sai roolivõmu pump ka oma massi. Ühendasin originaaljuhtme tagasi ja kõik sai tööle. Selgus et mootoril ja aku miinusel ei ole sel mudelil muud ühendust kui üks juhe.
Võib olla on kellegile abiks selline veakirjeldus enne kui starteri kallale minna.