27-06-2019, 10:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2019, 10:30 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hei,
Kummipuhvrid on jah 5 mm vahedega, aga auto nurka mõjutab see pisut rohkem, sest vedru asub seespool kui ratas ehk tegelikult liigub õõtshoob ratta juurest rohkem kui see 5 mm. Seega võid Sa saavutada tagaosas teoreetiliselt ikkagi 15 mm madalama tulemuse. Küll aga jääb selle auto pilti vaadates tunne, et sellest ei pruugi piisata isegi kui tõesti esiosa ka pisut tõuseb.
Lisaks unustasin öelda, et kui autol on all vanad padjad, on need omajagu vedrupinna kohtadelt kokku vajunud (ikka hea mitu millimeetrit) ja seega vahe ei tule tavaliselt täpselt nii suur nagu plaanitud, sest uus padi ei ole vajunud.
Kui Sul on võimalik lasta seda tööd suhteliselt odavalt teha, siis mõistagi tasub enne igasuguste vedrude ostmist tõepoolest patjadega katsetada.
Kui aga kas varem või hiljem ikkagi soovid uusi vedrusid osta, siis B-grupi võib vaatamata mõõtudele-kaaludele minu hinnangul lihtsalt välistada. See on üsna mõttetu valik, sest:
1. Ostetud B-varuosa pole millegi poolest parem kui Sinu poolt parajaks lõigatu.
2. Lisaks materjalipaksusele ja pikkusele on väga oluline ka see, kuidas metalli on töödeldud ja sellest sõltub kui palju vedru koormuse all kokku vajub. Seega on B-grupi vedru täielik loterii kui Sa just mingit reguleeritavat sportvärki (nt H&R vms) ei soeta ja nagu öeldud, pole ma veel näinud, et sellega nii hästi õnnestuks, et võibki rahul olla. Pigem harjub omanik ära.
3. Originaalvedru hind ei ole uuena üle mõistuse kallis. Esinduse hind on 119,59 eurot ja siit foorumilt keegi võibolla suudaks vajadusel ka odavamalt välja sebida.
4. Kui olla pigem hinnatundlik, siis kasutatud originaalvedru on kindlasti parem ja sobivam, aga võibolla ka soodsam kui uus B-grupi oma. Otsimine on muidugi vaevarikas, aga kindlasti tehtav, sest kutsikaid ja nendega möllavaid inimesi leidub nii siin foorumis kui sotsiaalmeediagruppides päris palju. Isegi ebay.de-s on praegu paar 21-euriga müügil ja kui saksa keelt räägid, saab müüjalt kindlasti saatmise hinda uurida.
Põhjus, miks ma seda B-varuosa teemat pigem heaks mõtteks ei pea, on aga see, et Mercedese poolt on vedrud märgistatud siniste ja punaste värvitäppidega mitte mingil muul põhjusel kui vaid selle tõttu, et vedrud just töötluse käigus tulevad tootmisel erinevad välja ja kuna isegi Daimler-Benz ei suuda seda protsessi nii täpseks teha, et oleks alati tagatud sama tulemus, märgistatakse "pikemana" ehk tegelikult sama pikad, kuid auto kõrgemaks jätvana välja kukkunud vedrud sinise ja "madalamana" välja kukkunud punase värviga ning sellest sõltuvalt:
1. Tarnitakse alati vedrupaar sama värvimärgistusega (juhtub ka vigu, aga sel juhul vahetatakse üks tasuta ringi).
2. Korrigeeritakse auto kõrgus nominaalilähedaseks sinise vedru puhul punasega võrreldes varuosakataloogi poolt ettenähtud erinevate kummipatjadega.
Seega TRW poolt valmistatud umbestäpselt sama pikad ja paksud vedrud võivad auto taaskord täiesti suvalisele (ja tavaliselt alati vähemalt esialgu palju kõrgemale) kõrgusele jätta, sest seal pole keegi nii palju detailide sorteerimise ja märgistamisega vaeva näinud.
Kogu pika õhtujutu kokkuvõtteks on endiselt mu siiras soovitus, et kui plaanid osta uued B-grupi vedrud, võid sama hästi ka vanad lihtsalt maha lõigata, sest nagunii oleks ka uus lihtsalt ühe suvalise ettevõtte poolt ise tehtud müügikõlbulik "toorik", mida suure tõenäosusega samuti tuleb ise paremaks teha. Ma ise päriselt teeksin nii kui originaal oleks mingil põhjusel välistatud ja oleksin sealjuures säästetud raha tõttu veel endaga rahulgi.
Kuid endiselt soovin jõudu, sest tean kui keeruliselt sedasorti otsused sünnivad.
Parimate soovidega,
Tauno
Kummipuhvrid on jah 5 mm vahedega, aga auto nurka mõjutab see pisut rohkem, sest vedru asub seespool kui ratas ehk tegelikult liigub õõtshoob ratta juurest rohkem kui see 5 mm. Seega võid Sa saavutada tagaosas teoreetiliselt ikkagi 15 mm madalama tulemuse. Küll aga jääb selle auto pilti vaadates tunne, et sellest ei pruugi piisata isegi kui tõesti esiosa ka pisut tõuseb.
Lisaks unustasin öelda, et kui autol on all vanad padjad, on need omajagu vedrupinna kohtadelt kokku vajunud (ikka hea mitu millimeetrit) ja seega vahe ei tule tavaliselt täpselt nii suur nagu plaanitud, sest uus padi ei ole vajunud.
Kui Sul on võimalik lasta seda tööd suhteliselt odavalt teha, siis mõistagi tasub enne igasuguste vedrude ostmist tõepoolest patjadega katsetada.
Kui aga kas varem või hiljem ikkagi soovid uusi vedrusid osta, siis B-grupi võib vaatamata mõõtudele-kaaludele minu hinnangul lihtsalt välistada. See on üsna mõttetu valik, sest:
1. Ostetud B-varuosa pole millegi poolest parem kui Sinu poolt parajaks lõigatu.
2. Lisaks materjalipaksusele ja pikkusele on väga oluline ka see, kuidas metalli on töödeldud ja sellest sõltub kui palju vedru koormuse all kokku vajub. Seega on B-grupi vedru täielik loterii kui Sa just mingit reguleeritavat sportvärki (nt H&R vms) ei soeta ja nagu öeldud, pole ma veel näinud, et sellega nii hästi õnnestuks, et võibki rahul olla. Pigem harjub omanik ära.
3. Originaalvedru hind ei ole uuena üle mõistuse kallis. Esinduse hind on 119,59 eurot ja siit foorumilt keegi võibolla suudaks vajadusel ka odavamalt välja sebida.
4. Kui olla pigem hinnatundlik, siis kasutatud originaalvedru on kindlasti parem ja sobivam, aga võibolla ka soodsam kui uus B-grupi oma. Otsimine on muidugi vaevarikas, aga kindlasti tehtav, sest kutsikaid ja nendega möllavaid inimesi leidub nii siin foorumis kui sotsiaalmeediagruppides päris palju. Isegi ebay.de-s on praegu paar 21-euriga müügil ja kui saksa keelt räägid, saab müüjalt kindlasti saatmise hinda uurida.
Põhjus, miks ma seda B-varuosa teemat pigem heaks mõtteks ei pea, on aga see, et Mercedese poolt on vedrud märgistatud siniste ja punaste värvitäppidega mitte mingil muul põhjusel kui vaid selle tõttu, et vedrud just töötluse käigus tulevad tootmisel erinevad välja ja kuna isegi Daimler-Benz ei suuda seda protsessi nii täpseks teha, et oleks alati tagatud sama tulemus, märgistatakse "pikemana" ehk tegelikult sama pikad, kuid auto kõrgemaks jätvana välja kukkunud vedrud sinise ja "madalamana" välja kukkunud punase värviga ning sellest sõltuvalt:
1. Tarnitakse alati vedrupaar sama värvimärgistusega (juhtub ka vigu, aga sel juhul vahetatakse üks tasuta ringi).
2. Korrigeeritakse auto kõrgus nominaalilähedaseks sinise vedru puhul punasega võrreldes varuosakataloogi poolt ettenähtud erinevate kummipatjadega.
Seega TRW poolt valmistatud umbestäpselt sama pikad ja paksud vedrud võivad auto taaskord täiesti suvalisele (ja tavaliselt alati vähemalt esialgu palju kõrgemale) kõrgusele jätta, sest seal pole keegi nii palju detailide sorteerimise ja märgistamisega vaeva näinud.
Kogu pika õhtujutu kokkuvõtteks on endiselt mu siiras soovitus, et kui plaanid osta uued B-grupi vedrud, võid sama hästi ka vanad lihtsalt maha lõigata, sest nagunii oleks ka uus lihtsalt ühe suvalise ettevõtte poolt ise tehtud müügikõlbulik "toorik", mida suure tõenäosusega samuti tuleb ise paremaks teha. Ma ise päriselt teeksin nii kui originaal oleks mingil põhjusel välistatud ja oleksin sealjuures säästetud raha tõttu veel endaga rahulgi.
Kuid endiselt soovin jõudu, sest tean kui keeruliselt sedasorti otsused sünnivad.
Parimate soovidega,
Tauno