Tere,
Ülekandearv on kahtlemata väga huvitav teema.
MB ülekandearvu (ja üldse ülekandearvude) vaatamiseks on hea lehekülg see:
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/in...gorie:W201
Vali vastava mudeli juures:
saksa keeles "Getriebe & Fahrleistungen"
inglise keeles "Transmission & Performance"
Ning vaata sealt saksa keeles:
"Getriebeübersetzung" (käikude ülekandearvud)
"Achsantriebsübersetzung" (koguülekandearv)
või inglise keeles vastavalt:
"Gear ratios"
"Final drive ratio"
Kui Sul on 4-käiguline nö I-seeria 2-liitrine diisel, siis Su auto viimase käigu ülekanne on 1.0 ja koguülekanne (
http://bit.ly/19g8YAY):
3.23
Sama ajastu 190 ning 190 E 2.0 ülekandearv viimasel käigul on samuti 1.0 ning koguülekanne (
http://bit.ly/1aKgBKV):
3.23
Seega on reduktor (vähemalt kiiruse osas) nendel põlvkondadel nii 2-liitrisel bensukal kui diislil täpselt sama.
Alates 1988. aasta mudeliuuendusest, tuleb välja, tagasild muutus, sest 4-käigulise 2-liitrise bensiiniauto viimane käik on endiselt 1.0 ülekandega, kuid ülekandearv on (
http://bit.ly/1cRTcHm):
3.46
Üllataval kombel aga muutus see 1991. aastal tagasi ning edaspidi on jälle 4-käigulise auto ülekandearv 1.0 kõrgeima käigu korral (
http://bit.ly/1cRTMF8):
3.23
See vahepeal olnud 3.46 on sama, mis 1.8-liitrise 4-käigulise auto puhul. 1.8 5-käigulisel on ülekandearv 3.64.
Arve uskudes näib üldjoontes, et 4-käigulise ATM reduktori ülekanne peaks olema täpselt 4-käigulise manuaali omaga esimese põlvkonna autodel sama (3.23).
Taksodeks ehitatud 4-käigulistel automaat autodel oli ülekanne samal ajal 3.27 (
http://bit.ly/1lFcZlp).
Seega tasub lisaks käigukastile natuke silmas pidada ka auto valmistamisaastat, aga ka seda, kas auto on taksoks ehitatud või mitte (tõenäoliselt Eestisse jõudnud autod seda üldiselt ei ole).
Ühesõnaga, kogu pikka ja segast juttu kokku võttes peaksid leidma reduktori autolt, mille ülekandearv on 3.23, et saada enda auto originaalkäitumine.
Parimate soovidega,
Tauno