09-09-2017, 12:20 PM
(09-09-2017, 12:00 PM)hents99 Kirjutas: Laaduri otsimisel tuleb tõesti valida piisava läbilaskevõimega "pump".
2-liitrise mootori kompressor Ca 3-liitrisele tundub ju ebaloogiline, suurem väiksemale tavaliselt õnnestub.
Laaduri suurus valitakse soovitud jõunumbri järgi, arvestades ka pöörete vahemikku, kus mootor oma tööd peab suutma teha.
Pole vahet, mis mootor laadurit käitab, jõunumber sõltub vaid õhumassi suurusest, mida suudetakse laaduri abil mootorisse suruda. Sealt omakorda tuleb mängu kompromiss.... palju jõudu tähendab suurt turbot, suur turbo vajab suurel hulgal heitgaase, et panna tiivik suruma õhku sisselaskes.... väike jälle tuleb kiiremini ja lõppeb varem...
Number 1 oleks vaja teada, mida sa ehitada tahad. Mis tarbeks.
Siis saab kaaluda erinevate võimaluste vahel.
Mahtkompressor(roots tüüpi, nagu mb kasutab), tsentrifugaalkompressor või turbolaadur...
Igal on oma head ja vead.
Paigaldus on umbes sama mahuga, aga erinevate komponentidega.
722.5 ehk vana mehaaniline 5-käigune atm kast ilmselt 100% jõukasu kestab, aga kui kaua?
36amg kasutas 4-käigulist mehaanilist kasti 722.3 nagu ka V8 ja v12.
Nagu arts kirjutas, siis mootori juhtimine on esmatähtis, et komponendid tervena püsiksid...
Ehk 2 asja, kütuse kogus ja süütenurk - nende kahega kombineerides määrad mootori jõudluse, aga "nuppe põhja keerata" pead tundma oma mootori kogu koosluse tööd õhufiltrist sumpaotsteni.
Soovin edu ja jaksu!
Kui nüüd aus olen siis peale pikka foorumi jälgimist ootasin sinu arvamust kõige rohkem .
Eesmärk on tegelikult lihtsalt see , et saaks midagi teha .
Kui olemasolevast 142kw saaks näiteks 172kw oleksin juba väga rahul .
Tegu ei ole siiski rajaauto ega kiirenduspilliga , ikka igapäevakasutuses oleva pereautoga millega vahest kõvemini vajutada saaks .
Miks just roots'ile mõtlesin oligi see , et vlimuselt saak ehitada suhteliselt originaalilähedase asja .