25-06-2017, 12:16 AM
Kaks kuud on jälle möödas ja eks midagi ole kirja ka panna. Kuupäevasid enam täpselt ei mäleta, pilte eriti teinud ei ole.
Ühel heal maikuu hommikul autot käivitades kuulsin roolivõimendit häält tegevat. Hoovist välja manööverdades keerasin ikka korduvalt rooli äärest äärde ja ootasin et heli ära läheks, kuid tulutult. Piilusin taset mis oli külma miinimumi kohal ning mõtlesin et ilmselt sai mingi jama vedelik aasta alguses sisse ning annab märku uuest vahetusest. Kuid siis jõudsin tööle, tegin ühe paralleelparkimise ning autost välja astudes vaatas mulle vihmast märjal asfaldil vastu väiksemat sorti õlireostus. Uuesti taset kontrollides ei paistnud pulgalt enam midagi ning meel läks päris mustaks. Minu õnneks selgus et lekkima oli hakanud roolivõimendi paagi ja roolilati vaheline "high pressure expansion hose" mis silberi andmetel maksis vaid 220 eurot. Mõtlesin et sõidan rahulikult, otsin lammutustest midagi asemele ja kui korralikku tükki ei saa, siis viin enda vana remonti.
Umbes nädal hiljem hakkasin jälle hoovist välja sõitma ning esimene pidurdus õnneks veel hoovis sees tervitas ming piiksude ja punaste kirjadega armatuuris mis viitasid pidurite veale. Avasin ukse ning vasaku tagumise ratta juurde oli tekkinud järjekordne loik, seekord siis pidurivedelik. Alguses plaanisin ka seda ise teha, kuid SBC süsteemi õhutamine tegi natuke jahedaks ning sõitsin hoopis mõned päevad hiljem õhtul Lesvenisse kus lasin vahetada mõlemad tagumised voolikud+torud vajalikule maale ning ühtlasi ka kogu vedeliku ära vahetada.
Juuni alguses, umbes nädal peale pidurite remonti vahetasin oma roolivõimendi vooliku lammutuse oma vastu, kogukuluga 30 eurot millest 15€ oli 1L uut vedelikku. Lammutuse voolik oli nii odav, et kõrgeid ootusi ei seadnud, kuid üllatus oli meeldiv et ikkagi nii soodsalt asi praeguseni täiesti lekkevaba on olnud. Toru vahetus oli seevastu aga väga rõve protseduur mille käigus lasin roolilatti vist 3 korda kere küljest rippu ja vahepeal tahtsin isegi terve auto utiili viia. Ruumiga oli nii kitsas, et tavalised padrunid ja kardaanid kuskile ei mahtunud ning ilmselt töökodades on mingid madalamad ja peenemad spetsiaalsed vahendid.
Nüüd sel nädalavahetusel sai ka nii mõndagi tehtud:
Mootori pesin survepesuriga ja keemiaga üle kuna lekkivad klapikambri kaane tihendid on ajapikku päris koledaks selle elu seal teinud.
Õlivahetus. Sisse läks Mobil 1 ESP Formula 5W30, sama mis eelmisel aastal. Viimati vahetasingi aasta tagasi ja eelmine sats sõitis veidikene alla 18000 km. Tean et välp läks pikale, proovin edaspidi 2x aastas vahetada.
Filtrid. Neid oli palju- õlifilter, mootoriõhufiltrid, salongiõhu aktiivsöefilter mootoriruumis, salongiõhu aktiivsöefiltrid armatuuri all. Kokku oli erinevaid õhufiltreid 5 tk.
Veel ootab oma korda väljalaskekollektori tihendid ja klapikambrikaane tihendid mis said samuti ostetud, kuid paistab et seekord ei jõua.
Suvisteks plaanideks on võtta ette käigukasti solenoid, veermiku ja silla kontroll/korrastamine ja kere. Hirmsasi tahaks võtta kohe terve kere ette ja üleni ära värvida, kuid pean oma aega veidi planeerima ja vaatama kuidas puhkusest välja tuleb kuna jällegi tahaks kõike ise teha. Seda enam et kui esiisal on kamber ja vahendid olemas, siis ei raatsi mujale viia. Kriitiliseks hakkavad muutuma tagumised tiivakaared, kuid kuna kriipse ja kivitäkkeid on igal paneelil, siis tahaks ikka kõik ära teha. Luban et keretööde korral teen ka rohkem pilte ning vähem juttu.
Ühel heal maikuu hommikul autot käivitades kuulsin roolivõimendit häält tegevat. Hoovist välja manööverdades keerasin ikka korduvalt rooli äärest äärde ja ootasin et heli ära läheks, kuid tulutult. Piilusin taset mis oli külma miinimumi kohal ning mõtlesin et ilmselt sai mingi jama vedelik aasta alguses sisse ning annab märku uuest vahetusest. Kuid siis jõudsin tööle, tegin ühe paralleelparkimise ning autost välja astudes vaatas mulle vihmast märjal asfaldil vastu väiksemat sorti õlireostus. Uuesti taset kontrollides ei paistnud pulgalt enam midagi ning meel läks päris mustaks. Minu õnneks selgus et lekkima oli hakanud roolivõimendi paagi ja roolilati vaheline "high pressure expansion hose" mis silberi andmetel maksis vaid 220 eurot. Mõtlesin et sõidan rahulikult, otsin lammutustest midagi asemele ja kui korralikku tükki ei saa, siis viin enda vana remonti.
Umbes nädal hiljem hakkasin jälle hoovist välja sõitma ning esimene pidurdus õnneks veel hoovis sees tervitas ming piiksude ja punaste kirjadega armatuuris mis viitasid pidurite veale. Avasin ukse ning vasaku tagumise ratta juurde oli tekkinud järjekordne loik, seekord siis pidurivedelik. Alguses plaanisin ka seda ise teha, kuid SBC süsteemi õhutamine tegi natuke jahedaks ning sõitsin hoopis mõned päevad hiljem õhtul Lesvenisse kus lasin vahetada mõlemad tagumised voolikud+torud vajalikule maale ning ühtlasi ka kogu vedeliku ära vahetada.
Juuni alguses, umbes nädal peale pidurite remonti vahetasin oma roolivõimendi vooliku lammutuse oma vastu, kogukuluga 30 eurot millest 15€ oli 1L uut vedelikku. Lammutuse voolik oli nii odav, et kõrgeid ootusi ei seadnud, kuid üllatus oli meeldiv et ikkagi nii soodsalt asi praeguseni täiesti lekkevaba on olnud. Toru vahetus oli seevastu aga väga rõve protseduur mille käigus lasin roolilatti vist 3 korda kere küljest rippu ja vahepeal tahtsin isegi terve auto utiili viia. Ruumiga oli nii kitsas, et tavalised padrunid ja kardaanid kuskile ei mahtunud ning ilmselt töökodades on mingid madalamad ja peenemad spetsiaalsed vahendid.
Nüüd sel nädalavahetusel sai ka nii mõndagi tehtud:
Mootori pesin survepesuriga ja keemiaga üle kuna lekkivad klapikambri kaane tihendid on ajapikku päris koledaks selle elu seal teinud.
Õlivahetus. Sisse läks Mobil 1 ESP Formula 5W30, sama mis eelmisel aastal. Viimati vahetasingi aasta tagasi ja eelmine sats sõitis veidikene alla 18000 km. Tean et välp läks pikale, proovin edaspidi 2x aastas vahetada.
Filtrid. Neid oli palju- õlifilter, mootoriõhufiltrid, salongiõhu aktiivsöefilter mootoriruumis, salongiõhu aktiivsöefiltrid armatuuri all. Kokku oli erinevaid õhufiltreid 5 tk.
Veel ootab oma korda väljalaskekollektori tihendid ja klapikambrikaane tihendid mis said samuti ostetud, kuid paistab et seekord ei jõua.
Suvisteks plaanideks on võtta ette käigukasti solenoid, veermiku ja silla kontroll/korrastamine ja kere. Hirmsasi tahaks võtta kohe terve kere ette ja üleni ära värvida, kuid pean oma aega veidi planeerima ja vaatama kuidas puhkusest välja tuleb kuna jällegi tahaks kõike ise teha. Seda enam et kui esiisal on kamber ja vahendid olemas, siis ei raatsi mujale viia. Kriitiliseks hakkavad muutuma tagumised tiivakaared, kuid kuna kriipse ja kivitäkkeid on igal paneelil, siis tahaks ikka kõik ära teha. Luban et keretööde korral teen ka rohkem pilte ning vähem juttu.