Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s124 om603 turbo, imelik tiksumine taga
#12
(06-06-2017, 08:34 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Hei,

Vana Mercedese amordi peale mingit õhku miski ei pumpa. See kaadervärk töötab maailma üldiseimalt joonistades nii:
[Pilt: 350_20170606_200836.jpg]

Kraan ehk nivooregulaator neutraalasendis hoiab õli peale- ja tagasivoolu amortidesse suletuna. Õli ringleb ainult kompressori, regulaatori ja reservuaari vahet pidevalt vabalt ja suure surve all.

Amortisaatorid ehk "pulgad" on tegelikud tavalised 100% õli täis hüdrosilindrid. Amortisaator ise on hoopis pall ehk hüdroaku või rõhuaku või kuidas kellelegi meeldib. Selles pallis olev gaas surutakse löökide ehk ratta ülesliikumise korral kokku, sest hüdrosilindrist pressitakse õli välja. Suure koorma korral surutakse aga gaas täpselt samuti kokku ja auto võikski madalale jääda.

Kuidas auto siis kõrgemaks tõuseb?
Kui auto tagaosa on madal, keerab madal veermik kraani ja kraanist lastakse õli lihtsalt rohkem amortidesse. Tagasi amortidest välja õlil pääseda kraan ei lase.

Ja kui auto on liiga kõrge, keeratakse kraani selliselt, et amortidest voolab õli jälle hoopis välja, aga peale ei voola.

See on nüüd tõesti ülilihtsustatult ja palju nüansse tahtlikult ära unustades kogu nivoosüsteemi töö. Tiksuda ega toksuda siin seega stabiilselt paigalseisva auto puhul miski peale nivooregulaatori ehk "kraani" eriti üldse ei saa.

Regulaatoris (mis on muidugi palju enam kui labane kraan) on õlivoolude avamiseks-sulgemiseks klapid või kolvid (kes kuidas kutsub) ja ülekoormusklapp ka. Seega see detail ise on teoreetiliselt võimeline häälitsema ja isegi koputama. Kõik muu mitte.

Seega, kui keegi ei tõesta lihtsalt ja arusaadavalt vastupidulist, on reaalsuses ainult kaks varianti, mis paigalseisval autol selliselt koputada saavad - ASD rõhuaku (lekke korral) ja nivooregulaator.

Võin muidugi alati eksida. Keegi pole täiuslik.

Parimate soovidega,

Tauno

Aitäh Tauno, ei arvanud, et leidub nii abivalmeid inimesi. Väga hästi seletatud, nüüd vast tean mida vahetada. https://www.autodoc.ee/corteco/2098616. Kas see ongi see nivooregulaator siis?
Vasta


Sõnumeid selles teemas
s124 om603 turbo, imelik tiksumine taga - Autor: ErikTsalko - 04-06-2017, 06:41 PM
RE: s124 om603 turbo, imelik tiksumine taga - Autor: arcar - 04-06-2017, 08:02 PM
RE: s124 om603 turbo, imelik tiksumine taga - Autor: v6sa - 05-06-2017, 11:38 AM
RE: s124 om603 turbo, imelik tiksumine taga - Autor: ErikTsalko - 06-06-2017, 08:54 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S124 dexter 0 115 16-03-2024, 01:33 PM
Viimane postitus: dexter
  W212 150kw OM651 turbo surm Ott 5 411 17-11-2023, 01:37 PM
Viimane postitus: Ott
  W211 Turbo probleem difred 12 1,731 07-06-2023, 08:57 AM
Viimane postitus: v6sa
  W210 E270CDI 2000a. turbo ja sellega seonduv Uuki 0 309 21-10-2022, 10:36 PM
Viimane postitus: Uuki
  HYBRID TURBO OneSlowCDI 0 303 11-10-2022, 05:53 PM
Viimane postitus: OneSlowCDI
  W213 õhkvedurstus taga Luuri 28 2,370 18-01-2022, 10:48 PM
Viimane postitus: byh
  s124 termostaat ja ventilaatori sidur vasak 2 754 19-11-2021, 10:34 PM
Viimane postitus: vasak
  1996 S124 E250 DIESEL tagakojamees töötab pidevalt nostromo 2 1,533 25-08-2020, 04:43 PM
Viimane postitus: nostromo
  O: S124 Tagasilla ratta fantsi. K6rvalt 0 1,373 12-07-2020, 07:06 PM
Viimane postitus: K6rvalt
  Otsin Om603 juppe K6rvalt 0 1,610 25-05-2020, 02:34 PM
Viimane postitus: K6rvalt



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne