06-06-2017, 08:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-06-2017, 08:54 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hei,
Vana Mercedese amordi peale mingit õhku miski ei pumpa. See kaadervärk töötab maailma üldiseimalt joonistades nii:
Kraan ehk nivooregulaator neutraalasendis hoiab õli peale- ja tagasivoolu amortidesse suletuna. Õli ringleb ainult kompressori, regulaatori ja reservuaari vahet pidevalt.
Amortisaatorid ehk "pulgad" on tegelikud tavalised 100% õli täis hüdrosilindrid. Amortisaator ise on hoopis pall ehk hüdroaku või rõhuaku või kuidas kellelegi meeldib. Selles pallis olev gaas surutakse löökide ehk ratta ülesliikumise korral kokku, sest hüdrosilindrist pressitakse õli välja. Suure koorma korral surutakse aga gaas täpselt samuti kokku ja auto võikski madalale jääda.
Kuidas auto siis kõrgemaks tõuseb?
Kui auto tagaosa on madal, keerab madal veermik kraani ja kraanist lastakse õli lihtsalt rohkem amortidesse. Tagasi amortidest välja õlil pääseda kraan ei lase.
Ja kui auto on liiga kõrge, keeratakse kraani selliselt, et amortidest voolab õli jälle hoopis välja, aga peale ei voola.
See on nüüd tõesti ülilihtsustatult ja palju nüansse tahtlikult ära unustades kogu nivoosüsteemi töö. Tiksuda ega toksuda siin seega stabiilselt paigalseisva auto puhul miski peale nivooregulaatori ehk "kraani" eriti üldse ei saa.
Regulaatoris (mis on muidugi palju enam kui labane kraan) on õlivoolude avamiseks-sulgemiseks klapid või kolvid (kes kuidas kutsub) ja ülekoormusklapp ka. Seega see detail ise on teoreetiliselt võimeline häälitsema ja isegi koputama. Kõik muu mitte.
Seega, kui keegi ei tõesta lihtsalt ja arusaadavalt vastupidulist, on reaalsuses ainult kaks varianti, mis paigalseisval autol selliselt koputada saavad - ASD rõhuaku (lekke korral) ja nivooregulaator.
Võin muidugi alati eksida. Keegi pole täiuslik.
Parimate soovidega,
Tauno
Vana Mercedese amordi peale mingit õhku miski ei pumpa. See kaadervärk töötab maailma üldiseimalt joonistades nii:
Kraan ehk nivooregulaator neutraalasendis hoiab õli peale- ja tagasivoolu amortidesse suletuna. Õli ringleb ainult kompressori, regulaatori ja reservuaari vahet pidevalt.
Amortisaatorid ehk "pulgad" on tegelikud tavalised 100% õli täis hüdrosilindrid. Amortisaator ise on hoopis pall ehk hüdroaku või rõhuaku või kuidas kellelegi meeldib. Selles pallis olev gaas surutakse löökide ehk ratta ülesliikumise korral kokku, sest hüdrosilindrist pressitakse õli välja. Suure koorma korral surutakse aga gaas täpselt samuti kokku ja auto võikski madalale jääda.
Kuidas auto siis kõrgemaks tõuseb?
Kui auto tagaosa on madal, keerab madal veermik kraani ja kraanist lastakse õli lihtsalt rohkem amortidesse. Tagasi amortidest välja õlil pääseda kraan ei lase.
Ja kui auto on liiga kõrge, keeratakse kraani selliselt, et amortidest voolab õli jälle hoopis välja, aga peale ei voola.
See on nüüd tõesti ülilihtsustatult ja palju nüansse tahtlikult ära unustades kogu nivoosüsteemi töö. Tiksuda ega toksuda siin seega stabiilselt paigalseisva auto puhul miski peale nivooregulaatori ehk "kraani" eriti üldse ei saa.
Regulaatoris (mis on muidugi palju enam kui labane kraan) on õlivoolude avamiseks-sulgemiseks klapid või kolvid (kes kuidas kutsub) ja ülekoormusklapp ka. Seega see detail ise on teoreetiliselt võimeline häälitsema ja isegi koputama. Kõik muu mitte.
Seega, kui keegi ei tõesta lihtsalt ja arusaadavalt vastupidulist, on reaalsuses ainult kaks varianti, mis paigalseisval autol selliselt koputada saavad - ASD rõhuaku (lekke korral) ja nivooregulaator.
Võin muidugi alati eksida. Keegi pole täiuslik.
Parimate soovidega,
Tauno