04-05-2017, 12:06 AM
(03-05-2017, 08:27 AM)JorgenP Kirjutas:(03-05-2017, 12:24 AM)Werewolf Kirjutas:Soovitaksid sama ka M103 2.6 puhul W124? Auto kasutuses ainult soojemal perioodil.(02-05-2017, 09:31 PM)sten130 Kirjutas: Mis mootoriõli oleks 2,3 kutsika mootorisse kõige parem?
Mina olen viimastel aastatel kasutanud aastaringselt XL-i 5W50-et kõigis pere autodes (diisel ja bensiinimootoriga 124-jad ja 201-ed, diiselmootoriga Volvo V70 ja bensiinimootoriga Porsche 928 S4). Hinnavahe 5W40-ga ei ole märkimisväärne, aga tagab ringrajal kimades või suvekuumuses parema kaitse mootorile, kuna ei lähe liiga vedelax. Ka hääle järgi meeldib antud õli neile mootoreile, s.t käivad vaixemalt kui eelnevalt tundmatu vana õliga (näitex autoostu järgselt õli vahetades). Õlivahetusvälp võix olla 10 000 km või vähemalt korra aastas. Kui palju rinkal kimamist võix kindluse mõttes isegi 7000 km tagant vahetada.
Uuemate autode puhul (kübemefiltriga diislid näitex) tuleb kasutada muid õlisid vastavalt nõetele (Low Saps), antud õli neile ei sobi.
http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=114-...50_5L.html
http://mootoriolid.ee/et/xl-performance-5w50-5l
Tegu on Belgia firma tootega, mida nad ise turustavad Ardeca kaubamärgi alt, aga sildistavad vastavalt edasimüüja soovidele ka teiste nimedega, meie kaubandusvõrgus siis näitex XL nimega.
http://www.ardeca-lubricants.be/en/oilpr...20/?p=1020
https://www.youtube.com/watch?v=r6nVv0TEExQ
PS! Mina ise ei ole kuidagi seotud antud kaubamärgi ega selle turustamisega, olen vaid nende hinna/kvaliteedi suhtega rahulolev tarbija.
Jah, julgen soovitada küll. Antud õli hind on omadusi arvestades väga hea ja tänu sellele kannatab seda tihedamini vahetada, kuna kõik õlid surevad aja jooxul ära ja mida tihedamini neid vahetada seda parem. Kuna tegu on 5W50 õliga, siis külmalt on ta hea vedel ja jõuab kiiresti mootori kõikide osadeni ning soojalt püsib ta paxem (ei lähe liiga vedelax) ja tagab pindade vahel piisava õlikile (ehk pinnad ei puutu omavahel kokku) ka extreemsetes tingimustes. Vanemate autode puhul, kus mootor on juba mõnevõrra kulunud on see väga tähtis ja kuumalt käivate mootorite puhul (Alfa Romeo V6 või Jaguari V12 näitex) on see kriitiliselt tähtis, et saaled otsa ei saax ja mootor utiili ei lähex.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!