19-04-2017, 11:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-04-2017, 11:20 AM ja muutjaks oli Marksus.)
Ligi 2 kuud on nüüd viimasest postitusest jälle möödas.
Hakkame siis kronoloogilises järjekorras pihta, et mis täpselt vahepeal toimunud on.
10.03-23.03
Märtsi alguses tuli eBayst üks tumenev peegliklaas kohale. Hiljem selgus küll, et on defektiga ja sai tagastatud, kuid see defekteerimise protsess käivitas hoopis uue sündmuste ahela:
Defektne klaas tumenenud olekus
Esiteks avastasin ma siis et minu uksepeeglisse minevad juhtmed on mingil ajahetkel päris palju rapsida saanud.
Kuna peegel on vahetatud ja varuosal oli rohkem juhtmeid, siis ei osanud eelmine meister nendega midagi peale hakata ning osad olid lihtsalt ühendamata jäänud. Teised olid jällegi valesti ühendatud või kehvasti joodetud.
WIS abiga suutsin ma siis sellest:
Võluda välja selle:
Kahtlustan et autol on vahetatud lisaks peeglitele ka esimesed uksed kuna mõlemal esimesel uksel on puudu plastliist esimesest servast.
Positiivsest küljest märkasin aga seda, et remondi käigus pandud peeglid on elektriliselt kokku keeravad ning mäludega peeglitega. Mälusid ma omal küll tööle ei saa väga lihtsalt aga peeglid võtsin juba ette. eBayst on tellitud ja ootab saabumist uus peeglilüliti ja vasak ja parem uksemoodul. Kulu suur ei olnud, moodulid olid 2tk 10€ ja nupp 13€. Kui nüüd kaubad kohale jõuavad ja ka töökorras on, siis peaks koguhind olema 35€. Sellise raha eest elektripeegleid pole vist veel keegi retrofittinud
08.04
Autol sai vahetatud ka jahutusvedelik. Õnneks on standardvedrustusega auto ikka piisavalt kõrge et see töö hoovis ilma tõstmata ära teha. Pidin vaid vähe sättima konaruste peale.
Sisse läks Febi konsentraat (mb 325.2 spec) ja automaailma destileeritud vesi.
Läbiloputust tegin 3 korda, veidi sodi ujus ka välja aga üldiselt oli päris puhas. Lõpuks sai sisse 5,5l konsentraati ja ülejäänud vett peale. Süsteemi maht on 10l. Pooleks segades on -34 kraadi, mul sai tera suurem külmakindlus.
09.04
Tagumise otsa kliimapaneeli juures häirisid mind hirmsat moodi need ligadi-logadi vertikaalsed labad.
Probleeme tekitasid siis need väikesed plastiknagad mille peale labad toetuvad:
Kuna minul olid 8 tk kõik murdunud, 4 kummalgi pool, siis mõtlesin tükk aega et mis peale hakata. Silberauto paarisajaeurosest hinnast oli juba arvamus ka kujunenud ja lõpuks tuli päris hea idee.
Kui pidid nüüd paari sõnaga kokku võtta, siis sai asi väga lihtne. Lõikasin jäätisepulga pikusesse, määrisin markeriga ära ning liimisin traadist keeratud rõngad kuhu see ribi siis sisse istus. Väga pardakk remont, aga nüüd töötab ja hing vähemalt rohkem rahul kui enne.
Sama fix tuleb veel ette vasakule ventilatsiooniavale teha, tollel on üks kõrv murdunud.
14.04
Viimaks said autole külge uued lamdad peale katti. Mootorituli on nüüd peale kümmet kuud lõpuks kustutatud. Pildilt pole suurt midagi näha, aga külge said Boshi omad, õige pistikuga.
Oleks tahtnud juba varem selle remondi ära teha, aga tudengi värk ikka, et alles enne tähtaegu tuleb hakata liigutama. Minu puhul siis oli tähtajaks ülevaatus.
Põhja all surkides avastasin veel ühe asja, nimelt vasaku väljalasketoru peal on esimese katalüsaatori keevisel pragu sees. Hetkel veel püsib kinni, kuid käivitamisel on kuula et sealt puhub läbi.
Üks lamdadest oli juba varasemalt autol vahetatud-juhe oli liiga pikk. Testriga mõõtes olid mõlemad lamdad kutud.
15.04
Ülevaatus on legaalselt tehtud ja 0 viga.
Läbisõit laupäevase seisuga oli 254709 km, minu kätte sai jaanide aegu läbisõiduga 239951.
Paistab et läbisõitu võiks tulla ca 18 000 aastas. Kütusekulu maanteel on keskmiselt 8,5 ja linnas ca 12. Väga palju sõltub ikkagi marsruutist ja sõidustiilist. Näiteks talvel oli õnnistus kui keskmine tuli alla 14.
Tangin 98-t, hädakorral soristan ka 95 sisse. Diisli peale ei plaani veel mõtlema hakata.
16.04
Käigukasti diagnostika oli pühapäeva märksõnaks.
Talvel külma kastiga madala kiirendusega oli tunda väga tugevaid jõnkse käiguvahetusel. Tugevalt kiirendades olid vahetused väga sujuvad ja kastivedeliku soojenemisel kadus viga lõpuks täielikult. Nüüd soojaga on viga järjest vähem tuntav.
Aga kuna ma siis seal Viljandimaal juba olin ja selline üldine tehnopüha mul paistis olevat, siis leppisin tuttava kastiremontijaga kokku, et vaatame selle asja üle.
Õlitase oli normis, põlemise haisu polnud. Glükoolitest oli korras, seega radiaatorit vahetama ei pea hakkama.
Proovisõidul oli arvuti ekraanilt näha, et viga pole mitte käiguvahetusel vaid hüdrotrahvo (? Torque Converter on inglise keeles) siduri rakendumisel tekib see löök. Seda kinnitas nii see et siduri solenoidi välja lülitamisel oli kasti töö jälle sujuv ja puhas ning lisaks klapib ka siduri rakendumise graafik jõnksude asukohaga.
Graafikult annab ka lugeda et tugeva kiirenduse olukorras sidurit ei kasutata ning see selgitab miks viga tunda pole kui sõidustiili reguleerida.
Remondiplaani pole hetkel rohkem paika pandud kui seda, et alustan kasti adaptsioonide nullimisest. Selleks puhuks pean mõnda Stari vana tüütama ja eks siis vaatab edasi.
Üldiselt vist rohkem midagi toimunud pole. Nokitsemisi on, aga õnneks on sellises staadiumis veel asjad pole, et auto seisma jääks.
Mootoriõli vahetaks lähiajal ära ning pidurisüsteemis on veateade vananenud pidurivedeliku kohta.
Muidugi kui kohe palju klotsi köhida saaks kõik asjad ruttu korda aga kui ikka ise ei tee siis ei tea ka kuidas tehtud on.
Hakkame siis kronoloogilises järjekorras pihta, et mis täpselt vahepeal toimunud on.
10.03-23.03
Märtsi alguses tuli eBayst üks tumenev peegliklaas kohale. Hiljem selgus küll, et on defektiga ja sai tagastatud, kuid see defekteerimise protsess käivitas hoopis uue sündmuste ahela:
Defektne klaas tumenenud olekus
Esiteks avastasin ma siis et minu uksepeeglisse minevad juhtmed on mingil ajahetkel päris palju rapsida saanud.
Kuna peegel on vahetatud ja varuosal oli rohkem juhtmeid, siis ei osanud eelmine meister nendega midagi peale hakata ning osad olid lihtsalt ühendamata jäänud. Teised olid jällegi valesti ühendatud või kehvasti joodetud.
WIS abiga suutsin ma siis sellest:
Võluda välja selle:
Kahtlustan et autol on vahetatud lisaks peeglitele ka esimesed uksed kuna mõlemal esimesel uksel on puudu plastliist esimesest servast.
Positiivsest küljest märkasin aga seda, et remondi käigus pandud peeglid on elektriliselt kokku keeravad ning mäludega peeglitega. Mälusid ma omal küll tööle ei saa väga lihtsalt aga peeglid võtsin juba ette. eBayst on tellitud ja ootab saabumist uus peeglilüliti ja vasak ja parem uksemoodul. Kulu suur ei olnud, moodulid olid 2tk 10€ ja nupp 13€. Kui nüüd kaubad kohale jõuavad ja ka töökorras on, siis peaks koguhind olema 35€. Sellise raha eest elektripeegleid pole vist veel keegi retrofittinud
08.04
Autol sai vahetatud ka jahutusvedelik. Õnneks on standardvedrustusega auto ikka piisavalt kõrge et see töö hoovis ilma tõstmata ära teha. Pidin vaid vähe sättima konaruste peale.
Sisse läks Febi konsentraat (mb 325.2 spec) ja automaailma destileeritud vesi.
Läbiloputust tegin 3 korda, veidi sodi ujus ka välja aga üldiselt oli päris puhas. Lõpuks sai sisse 5,5l konsentraati ja ülejäänud vett peale. Süsteemi maht on 10l. Pooleks segades on -34 kraadi, mul sai tera suurem külmakindlus.
09.04
Tagumise otsa kliimapaneeli juures häirisid mind hirmsat moodi need ligadi-logadi vertikaalsed labad.
Probleeme tekitasid siis need väikesed plastiknagad mille peale labad toetuvad:
Kuna minul olid 8 tk kõik murdunud, 4 kummalgi pool, siis mõtlesin tükk aega et mis peale hakata. Silberauto paarisajaeurosest hinnast oli juba arvamus ka kujunenud ja lõpuks tuli päris hea idee.
Kui pidid nüüd paari sõnaga kokku võtta, siis sai asi väga lihtne. Lõikasin jäätisepulga pikusesse, määrisin markeriga ära ning liimisin traadist keeratud rõngad kuhu see ribi siis sisse istus. Väga pardakk remont, aga nüüd töötab ja hing vähemalt rohkem rahul kui enne.
Sama fix tuleb veel ette vasakule ventilatsiooniavale teha, tollel on üks kõrv murdunud.
14.04
Viimaks said autole külge uued lamdad peale katti. Mootorituli on nüüd peale kümmet kuud lõpuks kustutatud. Pildilt pole suurt midagi näha, aga külge said Boshi omad, õige pistikuga.
Oleks tahtnud juba varem selle remondi ära teha, aga tudengi värk ikka, et alles enne tähtaegu tuleb hakata liigutama. Minu puhul siis oli tähtajaks ülevaatus.
Põhja all surkides avastasin veel ühe asja, nimelt vasaku väljalasketoru peal on esimese katalüsaatori keevisel pragu sees. Hetkel veel püsib kinni, kuid käivitamisel on kuula et sealt puhub läbi.
Üks lamdadest oli juba varasemalt autol vahetatud-juhe oli liiga pikk. Testriga mõõtes olid mõlemad lamdad kutud.
15.04
Ülevaatus on legaalselt tehtud ja 0 viga.
Läbisõit laupäevase seisuga oli 254709 km, minu kätte sai jaanide aegu läbisõiduga 239951.
Paistab et läbisõitu võiks tulla ca 18 000 aastas. Kütusekulu maanteel on keskmiselt 8,5 ja linnas ca 12. Väga palju sõltub ikkagi marsruutist ja sõidustiilist. Näiteks talvel oli õnnistus kui keskmine tuli alla 14.
Tangin 98-t, hädakorral soristan ka 95 sisse. Diisli peale ei plaani veel mõtlema hakata.
16.04
Käigukasti diagnostika oli pühapäeva märksõnaks.
Talvel külma kastiga madala kiirendusega oli tunda väga tugevaid jõnkse käiguvahetusel. Tugevalt kiirendades olid vahetused väga sujuvad ja kastivedeliku soojenemisel kadus viga lõpuks täielikult. Nüüd soojaga on viga järjest vähem tuntav.
Aga kuna ma siis seal Viljandimaal juba olin ja selline üldine tehnopüha mul paistis olevat, siis leppisin tuttava kastiremontijaga kokku, et vaatame selle asja üle.
Õlitase oli normis, põlemise haisu polnud. Glükoolitest oli korras, seega radiaatorit vahetama ei pea hakkama.
Proovisõidul oli arvuti ekraanilt näha, et viga pole mitte käiguvahetusel vaid hüdrotrahvo (? Torque Converter on inglise keeles) siduri rakendumisel tekib see löök. Seda kinnitas nii see et siduri solenoidi välja lülitamisel oli kasti töö jälle sujuv ja puhas ning lisaks klapib ka siduri rakendumise graafik jõnksude asukohaga.
Graafikult annab ka lugeda et tugeva kiirenduse olukorras sidurit ei kasutata ning see selgitab miks viga tunda pole kui sõidustiili reguleerida.
Remondiplaani pole hetkel rohkem paika pandud kui seda, et alustan kasti adaptsioonide nullimisest. Selleks puhuks pean mõnda Stari vana tüütama ja eks siis vaatab edasi.
Üldiselt vist rohkem midagi toimunud pole. Nokitsemisi on, aga õnneks on sellises staadiumis veel asjad pole, et auto seisma jääks.
Mootoriõli vahetaks lähiajal ära ning pidurisüsteemis on veateade vananenud pidurivedeliku kohta.
Muidugi kui kohe palju klotsi köhida saaks kõik asjad ruttu korda aga kui ikka ise ei tee siis ei tea ka kuidas tehtud on.