17-03-2017, 12:28 PM
(16-03-2017, 10:20 PM)erx000 Kirjutas: Kujuta nüüd ette kui mootorist tuleb 480kw 1000nm ja kui palju sellest läheb turbiini ja käiguvahetustel kettapakkidesse kuumuseks.
...
Enamus käiguvahetusi ei toimu 480 kW võimsuse juures, vaid siiski väiksemal koormusel. Esimesed paar käiku ei jaksa rehv nii palju hoida ja 3-4 ilmselt väga ei sae rajal 5. rääkimata
Aga turbiini libisemine võib kütta küll paarikümne kW jagu, see on õige.
Kettapakkide libisemine toodab sooja küll, aga see peaks päris kenasti kasti üldisesse soojusmahtuvusse sumbuma esialgu. Aga lõpuks muidugi läheb liiga soojaks.
Aga kui praktika ütleb, et ei jahuta ära, siis nii on.
Mingit väiksema viskoossuskaoga vedelikku ei ole saadaval sääraseks vägivallaks?
Eraldi jahutusradikas on muidugi hea mõte selles mõttes, et see on sõltumatu mootori temperatuurist.
Lisaks peaks säärasel asjal ära võtma põhjakatte ja käigukasti põhi võiks olla ka miskise siiliga, et põhja all tuhisev tuul õli jahutaks.