31-10-2016, 07:30 PM
125kW? Kannatab aga ilmselt kaua ei kesta.
Võrreldes vabalt hingavaga on tehase turbomootoril teine väntvõll, saaled, kolvid, pea, nukkvõll, klapid, õlitus (kolbide jahutuseks jms.), pihustid jne. - ja on 92 kW. Järelturul pakutud STT kit (hetkel on üks ka ebay-s saada) oli ainult turbo aga võimsus samas suurusjärgus (~90 kW) ja mootorid jäid veel ellu. Aga 90-lt 125-i on veel otsa pea 40%
Endal on ühe sellise turboga malmpaja restaureerimine veel pooleli ja hetke tarkusega ütleks, et eriti kui võimsust tahad, võta kohe OM605/OM606 mootor. Isegi seda turbo-versiooni ei ole suurt mõtet tuunida: tegu on ikkagi seitsmekümnendate tehnoloogiaga, väidetavalt on kogu õhu/gaaside voolavus ja plokikaane jahutus väga nigel.
Ehku peale võib turbo külge kruvida aga kui see kes-teab-kui-palju-käinud mootor lahti võtta avastab tihendeid, simmereid, seibe, kette jne. mis vahetust nõuavad – selle rahaga saad juba pool uuemat mootorit. Teise poole leiad turbo ja kollektorite tegemise alt.
Lisaks on neile vanadele mootorile kasutatud juppe järjest raskem leida ja ega esindusestki kõiki pudinaid enam saa.
Võrreldes vabalt hingavaga on tehase turbomootoril teine väntvõll, saaled, kolvid, pea, nukkvõll, klapid, õlitus (kolbide jahutuseks jms.), pihustid jne. - ja on 92 kW. Järelturul pakutud STT kit (hetkel on üks ka ebay-s saada) oli ainult turbo aga võimsus samas suurusjärgus (~90 kW) ja mootorid jäid veel ellu. Aga 90-lt 125-i on veel otsa pea 40%
Endal on ühe sellise turboga malmpaja restaureerimine veel pooleli ja hetke tarkusega ütleks, et eriti kui võimsust tahad, võta kohe OM605/OM606 mootor. Isegi seda turbo-versiooni ei ole suurt mõtet tuunida: tegu on ikkagi seitsmekümnendate tehnoloogiaga, väidetavalt on kogu õhu/gaaside voolavus ja plokikaane jahutus väga nigel.
Ehku peale võib turbo külge kruvida aga kui see kes-teab-kui-palju-käinud mootor lahti võtta avastab tihendeid, simmereid, seibe, kette jne. mis vahetust nõuavad – selle rahaga saad juba pool uuemat mootorit. Teise poole leiad turbo ja kollektorite tegemise alt.
Lisaks on neile vanadele mootorile kasutatud juppe järjest raskem leida ja ega esindusestki kõiki pudinaid enam saa.