27-07-2016, 11:10 AM
Tere,
Teadmata, kuidas on Mercedesel, saan jagada VW/Audi kogemust sellest õli läbivooluteemast. Olen kunagi asjaga maadelnud ja 2x pumpa vahetanud enne kui asjast asja sai.
Nimelt on roolivõimendisüsteemis voolikutes kindla läbimõõduga düüsid, mis reguleerivad seda kui kiiresti ja palju vedelikku roolivõimendisüsteemis ringleb. Kui düüside avad on liiga suured (tavaliselt kunagi ei ole, sest nad on ju metallist ja nendega ei juhtu midagi), võib õli nö nõiakaevu moodi pulbitsema hakata ja vahtu minna ning kui avad on ummistunud, võib juhtuda sama (õli paagis nö "keeb" või mullitab kui auto käib, sest tagastus ei ole pealevooluga võrdne ega ühtlane), lihtsalt süsteem jõuetuks muutuda ja halvemal juhul ka pump kannatada saada.
Lisaks on vanematel (vähemalt B6 kerega) Audi A4 mudelitel veel ka tüüpviga, mille puhul õlipaagi põhjas olev sõel tuleb paagi küljest lahti, aga ei hakka logisema (ehk seda pole lihtne tuvastada), vaid keerab ennast sellisesse asendisse, et roolivõimendiõli jällegi hakkab nö paagis möllama või "keema", läheb vahtu ja rikub päris kiirelt ära ka pumba.
Ühesõnaga, kogu möla kokkuvõtteks võib öelda, et kui on kahtlus, et mingi saast on süsteemi sattunud, tasub roolivõimendi survevoolikutes asuvad düüsid kindlasti puhastada või üldse uued voolikud osta (mis pole ilmselt väga odav), kogu süsteem korralikult puhastada, uuesti õliga täita, mõistagi vajadusel õhutada ja seejärel lahtise õlikorgiga veenduda, et õli on roolivõimendi paagis auto käimise ning roolikeeramise ajal rahulik. Siis on lootust, et süsteem toimib korrektselt.
Selline elukool on kunagi saadud VAG grupi sõidukitega. Muus osas ei oska Sind selle murega aidata, aga kui lõpuks asja korda saad, oleks hea kui kogemust jagad, sest sellised vead viivadki kergesti rahakotist tuhandeid eurosid enne kui õige diagnoos selgub.
Aitäh ja parimate soovidega,
Tauno
Teadmata, kuidas on Mercedesel, saan jagada VW/Audi kogemust sellest õli läbivooluteemast. Olen kunagi asjaga maadelnud ja 2x pumpa vahetanud enne kui asjast asja sai.
Nimelt on roolivõimendisüsteemis voolikutes kindla läbimõõduga düüsid, mis reguleerivad seda kui kiiresti ja palju vedelikku roolivõimendisüsteemis ringleb. Kui düüside avad on liiga suured (tavaliselt kunagi ei ole, sest nad on ju metallist ja nendega ei juhtu midagi), võib õli nö nõiakaevu moodi pulbitsema hakata ja vahtu minna ning kui avad on ummistunud, võib juhtuda sama (õli paagis nö "keeb" või mullitab kui auto käib, sest tagastus ei ole pealevooluga võrdne ega ühtlane), lihtsalt süsteem jõuetuks muutuda ja halvemal juhul ka pump kannatada saada.
Lisaks on vanematel (vähemalt B6 kerega) Audi A4 mudelitel veel ka tüüpviga, mille puhul õlipaagi põhjas olev sõel tuleb paagi küljest lahti, aga ei hakka logisema (ehk seda pole lihtne tuvastada), vaid keerab ennast sellisesse asendisse, et roolivõimendiõli jällegi hakkab nö paagis möllama või "keema", läheb vahtu ja rikub päris kiirelt ära ka pumba.
Ühesõnaga, kogu möla kokkuvõtteks võib öelda, et kui on kahtlus, et mingi saast on süsteemi sattunud, tasub roolivõimendi survevoolikutes asuvad düüsid kindlasti puhastada või üldse uued voolikud osta (mis pole ilmselt väga odav), kogu süsteem korralikult puhastada, uuesti õliga täita, mõistagi vajadusel õhutada ja seejärel lahtise õlikorgiga veenduda, et õli on roolivõimendi paagis auto käimise ning roolikeeramise ajal rahulik. Siis on lootust, et süsteem toimib korrektselt.
Selline elukool on kunagi saadud VAG grupi sõidukitega. Muus osas ei oska Sind selle murega aidata, aga kui lõpuks asja korda saad, oleks hea kui kogemust jagad, sest sellised vead viivadki kergesti rahakotist tuhandeid eurosid enne kui õige diagnoos selgub.
Aitäh ja parimate soovidega,
Tauno