W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: R, M, GL, G-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=108) +--- Teema: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia (/showthread.php?tid=43203) |
W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 24-07-2016 Tere! Suur mure rooliga ja tundub, et valdkonnaga tegelev firma ei suuda viga leida. Algas sellest kui auto ostsin ja eelmine omanik andis kaasa roolilati garantii kirja, mis kehtis veel pool aastat. Paar kuud sõidetud, hakkas autol sõidu ajal rool raskemaks muutuma ja sihtpunkti jõudes lõi lati simmeri puruks. Viisin auto slepis töökotta, mille garantii kaasa sain. Nad väitsid, et pump on läbi ja ostsin uue pumba, kuigi auto käitus nii et kohapeal rool keeras normaalselt, kuid mida kiiremini sõitain, seda raskemaks keeramine muutus. Minu loogika ütleb, et katkise pumba puhul peaks asi vastupidi olema. Sain autoga 2km sõita, kui juhtus sama asi ja õli väljas. Siis öeldi, et õlipaagi filter on jama täis ja ummistab süsteemi. Vahetati paak välja ja pesti süsteem läbi ja nüüd sain sõita 3 kuud ja kõik algas otsast peale. Mainin ka ära, et eelmine omanik oli suht sama tee läbi käinud. See end "pädevaks" nimetav firma on proovinud juba suht kõike ja röövinud minult ja eelmiselt omanikult üle 1500 euro, kuid asja korda ei saa ja viimati ütlesid, et vb on lihtsam auto maha müüa ?! Oskab keegi aimata mida teha või mida proovida, et viga üles leida või kuhu pöörduda Tallinna piires ? Ette tänases, Karel RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 25-07-2016 (24-07-2016, 09:50 AM)mozkito Kirjutas: ... Pumba arendatav surve ei sõltu mitte sõidukiirusest, vaid pumbavõlli pööretest. Ehk nii pole korrektne öelda... Kiirustundlik RV küll toimetab kirjeldatud viisil: aeglaselt veeredes on võimendus MAX ja kiiruse tõustes jääb abi järjest vähemaks. Kõlab vale latina või õige lati praagina. Sääraseid asju hammustavad läbi Lesven ja Hort. Kummaga Sa hädas oled? RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 25-07-2016 Tänan väga pädeva vastuse eest! Aga kui ongi kas vale või praak latt, kuidas siis eelnevad korrad peale pumba ja õlipaagi vahetust kõik mitu kuud jälle toimida sai ? Kuna eelmine omanik juba latti seal remontis, seega olen hädal Hydrol oü-ga. Viimase jutuna ütlesin neile, et pange latt uuesti kokku ja viin auto slepis edasi järgmisse töökotta. Soovitati Topservi aga kas soovitad pigem Lesvenit või Horti ? Tervitades, Karel RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 25-07-2016 Selgeltnägijaid kummaski ei tööta. Lesven on odavam, Hort näikse olevat punktuaalsem Ämbreid on kolistanud mõlemad. Lesven on Magasini tänavale lähemal Kodanikud roolilati taastajad ise arvavad, et nii peabki olema? Topservi ei oska soovitada. Kuna ma emmelli suguelu lähedalt ei tunne, siis ei oska lati alatu käitumise kohta rohkem midagi arvata. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 26-07-2016 Kuna topserv tegeleb ainult lattidega, siis proovin sinna aja saada ja kui nad ka midagi targemat öelda ei oska, siis viin Lesvenisse või Horti. Keegi ikka peaks vea lõpuks läbi hammustama. Kodanikud lati taastajad tõstsid käed üles ja ütlesid, et pole varem olnud ühtegi autot mida korda ei saa ja õnnelik mina, et väidetavalt nüüd esimene olen.. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - meego - 26-07-2016 Mingil Audil aeti samamoodi viga taga ja lõi õli välja, siis lõpuks vahetati välja üks voolik. Kas oli seest vooliku kiht lahti või oli kuskil voolikus mingi klapp sees ei mäleta enam.Lihtsalt vihjeks. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 26-07-2016 See võib küll olla, et mingi voolik nässus, kuna lõikasin lahti ja õlipaak oli väikseid punased tükike täis ja öeldi, et latis pole ühtki punast tihendit. Keegi ehk oskab rohkem kaasa rääkida selle kohapealt ? RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - Sm. Västrik - 27-07-2016 Tere, Teadmata, kuidas on Mercedesel, saan jagada VW/Audi kogemust sellest õli läbivooluteemast. Olen kunagi asjaga maadelnud ja 2x pumpa vahetanud enne kui asjast asja sai. Nimelt on roolivõimendisüsteemis voolikutes kindla läbimõõduga düüsid, mis reguleerivad seda kui kiiresti ja palju vedelikku roolivõimendisüsteemis ringleb. Kui düüside avad on liiga suured (tavaliselt kunagi ei ole, sest nad on ju metallist ja nendega ei juhtu midagi), võib õli nö nõiakaevu moodi pulbitsema hakata ja vahtu minna ning kui avad on ummistunud, võib juhtuda sama (õli paagis nö "keeb" või mullitab kui auto käib, sest tagastus ei ole pealevooluga võrdne ega ühtlane), lihtsalt süsteem jõuetuks muutuda ja halvemal juhul ka pump kannatada saada. Lisaks on vanematel (vähemalt B6 kerega) Audi A4 mudelitel veel ka tüüpviga, mille puhul õlipaagi põhjas olev sõel tuleb paagi küljest lahti, aga ei hakka logisema (ehk seda pole lihtne tuvastada), vaid keerab ennast sellisesse asendisse, et roolivõimendiõli jällegi hakkab nö paagis möllama või "keema", läheb vahtu ja rikub päris kiirelt ära ka pumba. Ühesõnaga, kogu möla kokkuvõtteks võib öelda, et kui on kahtlus, et mingi saast on süsteemi sattunud, tasub roolivõimendi survevoolikutes asuvad düüsid kindlasti puhastada või üldse uued voolikud osta (mis pole ilmselt väga odav), kogu süsteem korralikult puhastada, uuesti õliga täita, mõistagi vajadusel õhutada ja seejärel lahtise õlikorgiga veenduda, et õli on roolivõimendi paagis auto käimise ning roolikeeramise ajal rahulik. Siis on lootust, et süsteem toimib korrektselt. Selline elukool on kunagi saadud VAG grupi sõidukitega. Muus osas ei oska Sind selle murega aidata, aga kui lõpuks asja korda saad, oleks hea kui kogemust jagad, sest sellised vead viivadki kergesti rahakotist tuhandeid eurosid enne kui õige diagnoos selgub. Aitäh ja parimate soovidega, Tauno RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 27-07-2016 Puuduliku pealevooluga pump hakkab kergesti kaviteerima ja siis on utiil valmis. See on üldine reegel hüdraulikas. Kusjuures õnnetuseks sellest paaki märki ei jõua, kuna tagasivoolust tulevas õlis on pahatihti mulle ka korrektselt toimivas süsteemis. Aga kui tagasivoolust tuleb vahtu, on see selge märk arenevast katastroofist! Ma eeldasin, et end roolilattide remondikohana reklaamiv putka oskab säärased labased vead juba eos välistada. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 27-07-2016 Tere! Proovisin netist leida mingit roolivõimu skeemi, aga ei hakanaud midagi silma, ehk keegi teab kust leida ? Oluline oleks teada saada millistes voolikutes düüsid sees on ja saaks kasvõi algselt romulast kasutatud osta ja proovida. Ainult pesu ei aidanud midagi, kuna viimane kord pesti süsteem läbi ja asendati uue õliga, kuid tundus, et rool läks veel hullemaks ja pärast 2 km sõitu lõi lati simmeri puruks jälle ja õli väljas. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - jsv - 28-07-2016 (27-07-2016, 08:29 PM)mozkito Kirjutas: Tere! Siit näed ära torud ja jutud. Ehk aitab. https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mercedes-Benz&ssd=%24HiwdcgAHAgcLSlEZCgxCelB1CgEASB4xAEJWdHd_TUF_BgIwVnMHBwADSlcMAi1LQ1F1dHRKWwIBOQcFA0ttcwxiLxIUc1phWHcDFQ%24&vid=567&cid=824&uid=33758 RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 28-07-2016 Tänan joonise eest! Kui keegi oskaks välja tuua millistes torudes viimases kommentaaris oleval joonisel düüsid on, siis oleks väga super. Vahepealseks infoks niipalju, et sain täna auto kätte ja üle pika aja liikus omal jalal koju. Kuna viimane kord lõi latilt simmeri puruks ja õli väljas, siis tõmmati latt uuesti laiali ja leiti ka väidetav süüdlane. Kui varasemalt oli ummistuse põhjuseks punased tükikesed, siis seekord olid rohelised tükid ja lisaks mingi osa kummitihendist, mille sugust väidetavalt latis ei esine. Ei julge nüüd niisama ringi vurada enne kui viga leitud. Ega muust ei pääse kui peab hakkama ükshaaval voolikuid vahetama ja lootma, et leiab vea üles. Kui nüüd keegi oskaks kommenteerida millisest voolikust tema alustaks, siis tuleksin pudeliga Ette tänades, Karel RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 29-07-2016 (28-07-2016, 09:09 PM)mozkito Kirjutas: ... Vat nii käib "remont". Et tööd ikka jätkuks. Võtame sitatüki välja ja targutame siia juurde ka veel. Selmet hüdraulika asjatundjana defekteerida kohe ka voolikud. Sina ju ei oska vahet teha kahtlasel ja tervel voolikul, muidu sa ei küsiks siin niimoodi... No tegelikult ongi pudeneva sisekoordiga voolikut halb kuni võimatu defekteerida ilma lahkamata. Küll poleks Sa esimene, kellel on paagifilter ikaldunud: http://www.benzworld.org/forums/w163-m-class/1552258-power-steering-pump-reservoir-2.html Kolm voolikut seal on. Lase pressida uus survevoolik vanade otste külge Hydroskandis (või soeta poest uus!), rõhuvabade tagasivooludega saad ise hakkama, kui tahtmist on. Vooliku saad sealtsamast Hydroskandist. Kui kusagil mingeid düüse on, siis kas rõhuvoolikus pumba järel või jahutustoru otsas. Kuigi ma ei näe mingit põhjust, miks peaks mingeid eraldi düüse üldse olema... Aga ega ma pole ka roolivõimenduse asjatundja ja emmelli pidamiseks liiga vaene pealegi. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 03-08-2016 Sain auto nädal tagasi kätte ja käisin esmasp Topservist läbi. Rääkisin loo uuesti ära ja nad ütlesid, et ei usu eluski, et voolikud nii lagunevad ja arvasid, et ikka halavasti lapitud latis asi. Kuna viimane kord latt täiesti osadeks tõmmati ja ummistuse põhjuseks mingine tihend leiti, siis Topservis arvati, et võib-olla läkski õnneks ja suudeti ära parandada seekord. Igaljuhul ei näinud ma mõtet enne kui (loodetavasti enam mitte kunagi!) rooliga jälle midagi pihta hakkab 500 eurost lisa remondi arvet tegema. Selline küsimus veel, et kui peaks jälle ummistuma ja kusagil linnast väljas lati simmeri puruks lööma ja õli väljas, kas ilma õlita kannatab ka mingi maa sõita või pole mõtet jaurata ? Karel RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 04-08-2016 (03-08-2016, 10:50 PM)mozkito Kirjutas: ...kas ilma õlita kannatab ka mingi maa sõita või pole mõtet jaurata ? Pumba tapad ära ja tõenäoliselt pahandab ka latt. Ehk sõltuvalt asjaoludest, võib olla odavam sõita "võiduka lõpuni", Eesti on väike. Emmelli äratoomine kusagilt Värska tagant kell öösel maksab jämedalt keskmise palga... Lõpuks jookseb pump kinni ja soonikrihm põleb maha. Heal juhul koos autoga. Aga see võiks juhtuda nii paaritunnise kuivalt töötamise järel, varem vast mitte. Enne peaks nagu tsivilisatsiooni tagasi jõudma... Rool läheb raskeks ja usutavasti läheb auto avariisse, seega mõnus see sõit olema ei saa. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - 124STD - 04-08-2016 W124-ja pump kannatab küll ilma õlita sõitmist, üks tuttav sõitis pool talve ringi ilma õlita. Kui sain auto omale valasin õli juurde ja oligi korras, töötas täpselt nii nagu peab. Ford scorpiol aga peale kahtesada meetrit sõitu ilma roolivõimu õlita enam rooli võim ei töötanud. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - v6sa - 04-08-2016 (04-08-2016, 12:06 PM)124STD Kirjutas: W124-ja pump kannatab küll ilma õlita sõitmist, üks tuttav sõitis pool talve ringi ilma õlita. Kui sain auto omale valasin õli juurde ja oligi korras, töötas täpselt nii nagu peab. Mõni isend kannatab, mõni mitte. Minul üks kärvas kümne minutiga ja saatis ka sooniku loojakarja. RE: W163 2,7cdi 03 rooli anomaalia - mozkito - 04-08-2016 Üks lati remondiga tegeleva firma juhataja räàkis, et tal oli samasugune ml ja sõitis 400 km ilma ja ei juhtunud midagi. |