20-07-2016, 12:12 AM
Mulle tundub, et teemaalgataja ajab segamini kaks mõistet. Generaatori laadimispinge töötava mootoriga ja aku klemmidelt mõõdetav pinge kui auto mootor ei tööta (või aku seisab kuskil eraldi). Kui auto mootor töötab, siis voltmeetriga mõõdetav pinge aku klemmidel võiks olla näiteks 2000 pöörde juures ilma tarbijateta 13,8-14,4 volti. Seisva mootoriga jääb aku pinge tõesti sinna 12,6-12,8 voldi kanti. Korrektne ei ole mõõta aku pinget kohe pärast seda, kui aku on peale laadimist laadijast lahti ühendatud. Siis saab tõesti tulemuseks 13,2 volti või veelgi rohkem. Korras aku üldiselt hoiab pinget ja see ei lange ka mitmenädalase seismise järel (või kui langeb siis 0,01-0,03 volti). Akut korrasolekut on kodusel teel raske testida. See eeldab akutestri olemasolu. Viimane maksab reeglina sadu eurosid. Näit Bosch BAT 131 umbes 700 €.