06-07-2016, 05:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-07-2016, 05:23 PM ja muutjaks oli Marksus.)
Järgmisena hakkasin laepaneeli lammutama. Peegli maha murdmine oli paras kunst ja kartsin et sellest ei jäägi midagi järele.
Õnneks ikka andis õige koht järele ja paneel oli käes. Esimese hooga sisse vaadates oli näha, et paneeli on vahetatud. Peal oli markeriga lammutuse kirjad, pistikupesasid oli rohkem kui mul lae all juhtmeid ning oranži ning rohelist oksudatsiooni oli näha juba paneeli enda peal.
Samuti rippus seal vihmasensori lintkaabel kahes osas.
Tõin lintkaabli ja paneeli tuppa ning hakkasin nokitsema. Linkaablile jootsin igale rajale juhtmejupi vahele ning sellega sai korda. Paneeli sees oli paar kahjustusega kohta, aga uurides ühelt ja teiselt poolt paistsid need kahjustunud rajad tühjad olema. Paari koha pealt jootsin täpid üle ja lootsin parimat. Sellest loomulikult ei piisanud ning paneel tööle ei hakanud. Võtsin uuesti maha, testisin multimeetriga ja puha, aga viga ei leidnud. Ainus nähtav kahjustus oli temperatuurisensori termistor, kuid see ei omanud tähtsust.
Lõpuks viisin paneeli IT-bussi, sealne mees ütles et paneel on kolmekihiline ning vähemalt üks rada tuleb siiski üle joota. Lootused väga kõrgel polnud kuid kui paneeli tagasi sain oli väga meeldiv üllatus näha salongis valgust. Sellega lahenes elektroonikavigade nimekiri kohe märgatavalt.
Tööle hakkasid:
Ukse all valge ja tagaservas punane valgus
Kõik jalavalgused
Peegli all olevad lugemisvalgused
Paneeli peal olevad kohtvalgused
Paneeli peal olev valgusrõngas mis pimedas vaikselt helendab
Automaatsed kojamehed
Raadio ja kliimapaneeli taustavalgus
Ainsana ei toimi ikka veel katuseluuk. Nuppu vajutades on kuulda mingit vaikset klõpsu, nagu relee lülitaks, kuid liikumist ega muid hääli ei ole. Õnneks see praegu veel väga pakiline pole ning ilmselt see katuseluuk niikuinii vett ei pea. Võtan ette kui rohkem aega on.
Paneeli sisse otsin veel 10k ohm NTC termistor ja joodan selle ise oma koha peale. Ilmselt siis kui katuseluugi ette võtan
Praegu pole veel ainult tahavaatepeeglit tagasi saanud, seal on ikka hirmus tugev vedru ja kuidagi ei taha sisse minna.
Täna jaurasin tagatuledega. Kakkusin mõlemad maha ja hakkasin otsima mis neid vaevab.
Jõudsin lõpuks selleni et väikse LED skeemi peal vasakpoolse tule üks diood on kahtlane. Vahepeal nagu annab mõõta takistust, vahepeal ei anna. Kui 12V voolu külge panin siis põles väga tuhmilt, teine tuli põles ilusti. Panin dioodiga rööbiti juhtme ja tuled põlesid ilusti. Jootsin siis selle dioodi maha ja imeväel hakkas diood tööle. Ei osanudki esimese hooga muud teha kui jootsin ta sinna sama targalt uuesti tagasi ja panin jälle pinge taha. Tuled põlesid ilusti.
Rahulolu oli suur, kuid kauaks teda ei kestnud. Juba paari km pärast tulid jälle kõik samad malfunctionid armatuuri tagasi. Peale taaskäivitamist kuskil minut aega on kõik ok, ja siis viskab vea sisse. Täpselt nüüd ei teagi, kas läheb seal sees kuumaks või milles asi on, aga midagi on teisiti, sest enne ülejootmist oli viga esimese pedaalivajutuse peale ees.
Ilmselt võtan uuesti mõlemad tuled maha, panen parema poole dioodi vasakule ja vaatan mis saab. Kui sedasi kaob vasaku poole viga ära, siis on kindel et dioodis asi, kui ei, siis on viga mujal.
Kaalusin ka lihtsalt juhtme vahele jootmist, aga ei süvenenud täpselt skeemi ja ilmselt on see diood seal ikka põhjusega.
Lisaks seda, et tagatulede ahel on vasakust paremasse. See tähendab, et kui "rear left brake lamp malfunction" on, siis tuleb sinna otsa ka kohe "rear left brake back up lamp on" ja "rear right brake back up lamp on" error. Dioodide vahetusega loodan näha "rear right brake lamp malfunction", siis on kindel mats.
Õnneks ikka andis õige koht järele ja paneel oli käes. Esimese hooga sisse vaadates oli näha, et paneeli on vahetatud. Peal oli markeriga lammutuse kirjad, pistikupesasid oli rohkem kui mul lae all juhtmeid ning oranži ning rohelist oksudatsiooni oli näha juba paneeli enda peal.
Samuti rippus seal vihmasensori lintkaabel kahes osas.
Tõin lintkaabli ja paneeli tuppa ning hakkasin nokitsema. Linkaablile jootsin igale rajale juhtmejupi vahele ning sellega sai korda. Paneeli sees oli paar kahjustusega kohta, aga uurides ühelt ja teiselt poolt paistsid need kahjustunud rajad tühjad olema. Paari koha pealt jootsin täpid üle ja lootsin parimat. Sellest loomulikult ei piisanud ning paneel tööle ei hakanud. Võtsin uuesti maha, testisin multimeetriga ja puha, aga viga ei leidnud. Ainus nähtav kahjustus oli temperatuurisensori termistor, kuid see ei omanud tähtsust.
Lõpuks viisin paneeli IT-bussi, sealne mees ütles et paneel on kolmekihiline ning vähemalt üks rada tuleb siiski üle joota. Lootused väga kõrgel polnud kuid kui paneeli tagasi sain oli väga meeldiv üllatus näha salongis valgust. Sellega lahenes elektroonikavigade nimekiri kohe märgatavalt.
Tööle hakkasid:
Ukse all valge ja tagaservas punane valgus
Kõik jalavalgused
Peegli all olevad lugemisvalgused
Paneeli peal olevad kohtvalgused
Paneeli peal olev valgusrõngas mis pimedas vaikselt helendab
Automaatsed kojamehed
Raadio ja kliimapaneeli taustavalgus
Ainsana ei toimi ikka veel katuseluuk. Nuppu vajutades on kuulda mingit vaikset klõpsu, nagu relee lülitaks, kuid liikumist ega muid hääli ei ole. Õnneks see praegu veel väga pakiline pole ning ilmselt see katuseluuk niikuinii vett ei pea. Võtan ette kui rohkem aega on.
Paneeli sisse otsin veel 10k ohm NTC termistor ja joodan selle ise oma koha peale. Ilmselt siis kui katuseluugi ette võtan
Praegu pole veel ainult tahavaatepeeglit tagasi saanud, seal on ikka hirmus tugev vedru ja kuidagi ei taha sisse minna.
Täna jaurasin tagatuledega. Kakkusin mõlemad maha ja hakkasin otsima mis neid vaevab.
Jõudsin lõpuks selleni et väikse LED skeemi peal vasakpoolse tule üks diood on kahtlane. Vahepeal nagu annab mõõta takistust, vahepeal ei anna. Kui 12V voolu külge panin siis põles väga tuhmilt, teine tuli põles ilusti. Panin dioodiga rööbiti juhtme ja tuled põlesid ilusti. Jootsin siis selle dioodi maha ja imeväel hakkas diood tööle. Ei osanudki esimese hooga muud teha kui jootsin ta sinna sama targalt uuesti tagasi ja panin jälle pinge taha. Tuled põlesid ilusti.
Rahulolu oli suur, kuid kauaks teda ei kestnud. Juba paari km pärast tulid jälle kõik samad malfunctionid armatuuri tagasi. Peale taaskäivitamist kuskil minut aega on kõik ok, ja siis viskab vea sisse. Täpselt nüüd ei teagi, kas läheb seal sees kuumaks või milles asi on, aga midagi on teisiti, sest enne ülejootmist oli viga esimese pedaalivajutuse peale ees.
Ilmselt võtan uuesti mõlemad tuled maha, panen parema poole dioodi vasakule ja vaatan mis saab. Kui sedasi kaob vasaku poole viga ära, siis on kindel et dioodis asi, kui ei, siis on viga mujal.
Kaalusin ka lihtsalt juhtme vahele jootmist, aga ei süvenenud täpselt skeemi ja ilmselt on see diood seal ikka põhjusega.
Lisaks seda, et tagatulede ahel on vasakust paremasse. See tähendab, et kui "rear left brake lamp malfunction" on, siis tuleb sinna otsa ka kohe "rear left brake back up lamp on" ja "rear right brake back up lamp on" error. Dioodide vahetusega loodan näha "rear right brake lamp malfunction", siis on kindel mats.