12-01-2016, 08:51 PM
Tere,
Kui ma väga ei eksi ja oma viieteistkümne aasta tagust kogemust õigesti mäletan, jookseb selle auto mootori juurest peenike õlitoru kuskile spidomeetri juurde ja õlirõhku mõõdetaksegi alles seal eemal spidoplokis või selle taga. Täiesti võimalik, et see kaadervärk otsustas lihtsalt valetama hakata. Muidugi võib see toruke või voolikuke ise lekkida ka, aga siis oleks kuskil õli maas (enda autol näiteks tegin kogemata selle vooliku kinnituskoha katki ja sellest ka antud teemal mälu tekkida sai).
Igal juhul soovitan mehaaniliselt manomeetriga õlirõhu ära mõõta (suhteliselt iga mõistlik töökoda tuleb sellega vast toime). Kui ongi väga madal, võib õlivahetusest (peamiselt filtri vahetusest) miski muutuda, aga võib ka mitte. Kui ei muutu, on ilmselgelt midagi kas õlipumba või mootoriga juhtunud. Kuid ülemõõtmisest tasuks siiski kindlasti alustada ja alles seejärel edasi mõelda.
Jaksu!
Tauno
Kui ma väga ei eksi ja oma viieteistkümne aasta tagust kogemust õigesti mäletan, jookseb selle auto mootori juurest peenike õlitoru kuskile spidomeetri juurde ja õlirõhku mõõdetaksegi alles seal eemal spidoplokis või selle taga. Täiesti võimalik, et see kaadervärk otsustas lihtsalt valetama hakata. Muidugi võib see toruke või voolikuke ise lekkida ka, aga siis oleks kuskil õli maas (enda autol näiteks tegin kogemata selle vooliku kinnituskoha katki ja sellest ka antud teemal mälu tekkida sai).
Igal juhul soovitan mehaaniliselt manomeetriga õlirõhu ära mõõta (suhteliselt iga mõistlik töökoda tuleb sellega vast toime). Kui ongi väga madal, võib õlivahetusest (peamiselt filtri vahetusest) miski muutuda, aga võib ka mitte. Kui ei muutu, on ilmselgelt midagi kas õlipumba või mootoriga juhtunud. Kuid ülemõõtmisest tasuks siiski kindlasti alustada ja alles seejärel edasi mõelda.
Jaksu!
Tauno